جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اعلام رتبه جهانی ایران در تولید دارو

شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 441319
دبیر انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه جزو ۱۵ کشور اول دنیا در ساخت دارو هستیم، گفت: عراق، افغانستان، آسیای میانه و کشورهای تازه استقلال یافته شوروی به دلیل کیفیت داروهای ایرانی خواستار واردات اقلام دارویی به کشور خود هستند.
به گزارش جهان، محمدرضا دری در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که با توجه به ابراز علاقه وزیر بهداشت افغانستان در خصوص واردات داروی ساخت ایران اظهار داشت: ایران جزو ۱۵ کشور اول دنیا در ساخت دارو است. پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی در دهه اخیر در حوزه بایوتکنولوژی، ساخت داروهای هورمونی و فاکتورهای مختلف خون انجام شده است در دنیا بی‌نظیر محسوب می‌شود.

دبیر انجمن داروسازان تهران ادامه داد: ایران سابقه زیادی در ساخت داروهای عمومی دارد که منجر مطرح شدن ما در حوزه صادرات دارو شده است.

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران تصریح کرد: طی چند سال اخیر به واسطه شرایطی که کشور ما با آن روبه‌رو بوده است صنعت داروسازی نیز مانند سایر صنایع با آسیب‌هایی مواجه شده که پس از رفع این مشکلات اکنون بیشتر از سایر صنایع در حال رشد است.

دری اظهار داشت: صنعت داروسازی ایران به دلیل کیفیت محصولات ما برای کشورهای عراق، افغانستان، آسیای میانه، حوزه دریای بالتیک و کشورهای تازه استقلال یافته شوروی جذابیت بسیاری دارد.

وی افزود: صنعت داروسازی به شدت توسط سازمان غذا و دارو کنترل و فناوری‌هایی که در دنیا وجود دارد بر آن لحاظ می‌شود. لذا تمام کشورهای منطقه متقاضی داروهای ایرانی هستند.

دبیر انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه طی سال‌های گذشته هدف کاهش واردات بوده است، تصریح کرد: با خودکفایی در زمینه تولید داروی ساخت داخل توانستیم تولید را بالا برده و به فکر صادرات و کشورهای هدف بیفتیم لذا افراد مختلفی را از سازمان غذا و دارو به عراق و افغانستان اعزام کردیم و آنها هم تمایل خود را به داروهای ساخت ایران ابراز کردند.

وی با ابراز امیدواری برای افزایش صادرات داروی ساخت داخل به کشورهای دیگر گفت: به نظر می‌رسد این اتفاق امسال به شدت رشد خواهد کرد و ایران در کنار اقلام صادراتی می‌تواند در زمینه صادرات دارو نیز فعالیت کند اکنون در حوزه صادرات داروهای تزریقی و بسیاری از فرآورده‌ها مانند سرم‌ها، قرص‌ها، کپسول‌ها به ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها به کشورهای منطقه فعال هستیم.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره کیفیت داروهای ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی، اظهار داشت: کیفیت داروهای ایرانی آنقدر بالا است که کشورهای هدف برای صادرات به ایران اطمینان کرده‌اند. دارو در حوزه درمان و سلامت مردم است و هر کشوری به راحتی مجوز واردات آن را نمی‌دهد و حتما باید از کیفیت دارو اطمینان داشته باشند اکنون کشورهای منطقه و دنیا به این اطمینان دست یافته‌اند و خواستار واردات داروهای ایرانی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *