پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲۵
۴۳

۴۸ ساعت همه سرکار بودیم!؟

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب: 403816
باید پذیرفت که ما برای پیشرفت فوتبال کاری نکردیم ، زیر ساخت های ما پرایراد است ، مسئولان فوتبال این کاره نیستند و تا زمانی که امثال کفاشیان، عزیز محمدی ، تاج و امثالهم در راس ارکان فوتبال ما قرار دارند فوتبال ما هیچ گونه پیشرفتی نخواهد داشت .
۴۸ ساعت همه سرکار بودیم!؟
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا: وقتی که تیم ملی با شکست مقابل عراق از جام ملت ها حذف شد ، جو رسانه ای شدیدی برای تغییر نتیجه بازی به راه افتاد ودوپینگ بازیکن عراقی تیتر اول همه رسانه ها و علاقه مندان فوتبال شد!

البته خیلی ها می دانستند این یک مسئله بیشتر شبیه لطیفه بود و نتیجه تغییر نمی کند! اما کفاشیان و دوستانش همیشگی و بعضا وامدارش از این جو رسانه ای بخوبی استفاده کردند، رئیس در مصاحبه های متوالی اش در ۴۸ ساعت گذشته بارها تیتر یک شد و از جلسات متعدد خبر داد و در نهایت با رد اعتراض ایران (مساله ای که از قبل مشخص بود) او یکه تاز میدان مظلوم نمایی شد. این هوش و استعداد علی کفاشیان را یکبار دیگر در رای گیری انتخاب ریاست فدراسیون دیده بودیم در آنجایی که باید استعفا می داد و دقیقه ۹۰ این کارو نکرد! حال هم آن چنان مظلوم شده است که انگار حق ایران قهرمانی در آسیا بوده است؟

خودمونیم بیشتر بازیکن تیم ملی از خارج اومدن، مربی تیم ملی هم خارجیه، تماشاگر ایرانی در خارج ! چه کاریه؟ چرا خود فدراسیون فوتبال رو نمی‌برن خارج ! ؟

خدا را شکر که به غیر از “بن ویلیامز” داور بازی، بهانه دیگری هم برای توجیه شکستمان پیدا کردیم. حالا می توانیم بگوییم حق ما را ندادند!؟ نخواستند پرچم ما آریایی ها در استرالیا به اهتزار در بیاید! دلشان خون است از اینکه ۸ آذر حال استرالیا را گرفتیم. آره همینه!؟

از اول هم این همه امیدوار کردن مردم شوخی زشتی بود. برخی طوری حرف می زدند که انگار همه چیز تمام است. ما رفته ایم دور بعد. خُب کره را شکست می دهیم و در فینال هم دیگر نوبت ماست قهرمان شویم! مگر می شود به همین راحتی حق پخش تلویزیونی، سیستم بلیط فروشی، استقرار تیم ها و تمرینات و … بازی ها را به هم زد؟  قدرت لابی در آسیا داریم که تمام تورنمنت را واژگون می کنیم...

گله ای از خوش باوری عمومی نداریم. وقتی خبر خوشی نباشد بار همه اینها روی دوش ورزش پرطرفدار یعنی ( فوتبال) می افتد. پیروزی اش می شود سر به آسمان سائیدن، شکست اش می شود نومیدی ملی برای مردمی که دلخوشی ندارند!

اما دوستان مطبوعاتی و ورزشی نویس ما چرا به این بهانه ها این همه دامن زدند!؟ خبررسانی با توهم آفرینی فرق دارد. با ایجاد موج روانی متفاوت است. این دو ماجرا سایه غلیطی روی همه چیز انداخت. چرا کسی تیم ملی را نقد فنی نمی کند که در طول ۳۹۰ دقیقه بازی یکبار از عمق دفاع حریف نفوذ نکردیم؟ خلعتبری یکی از بهترین بازیکنان لیگ را در تهران گذاشتیم تا مسعود شجاعی و جواد نکونام مثل همیشه بدترین کیفیت ممکن را به نمایش بگذارند. یعنی این تیم هیچ مشکل فنی نداشت؟

یعنی ما مسلط و قاطع و با برنامه بودیم برای همه دقایق؟ یعنی عراق، آلمان بود که وقتی ۱۰ نفره شدیم باید دیگر شکست می خوردیم ولاغیر؟! چطور تیم ده نفره مان در دقیقه ۱۱۰ و ۱۱۸ می توانند حمله کند و و نتیجه را عوض کند اما از دقیقه ۴۳ تا ۹۰ زیر توپ می زنند؟ خداوکیلی این هم جزو تاکتیک و برنامه ریزی و آنالیز فنی بود؟  واقعاً نمی دانیم اما کسی بداند و بگوید جویده نمی شود؟

کی روش خوب است، موفق است! با فرگوسن فالوده می خورده، احتمالاً مثل فیروز کریمی کریستین رونالدو را هم تنبیه می کرده و دور زمین می دوانده. دوست داشتنی است. به تیم ملی تعصب دارد یا دستکم خوب وانمود می کند که تعصب دارد. اما آیا همه حرف ها و انتقاد تند علیه درخشان و قلعه نوئی و ذوالفقارنسب و توهین به مربیان ایرانی زشت نبود!؟ کی روش الان مثل پادشاه قصه هانس کریستین اندرسون است که برهنه توی خیابان آمده بود و می گفتند لباس ابریشمی تنش است!

هر کس هر حرف بزند متهم می شود به نفهمی،  بلاهت، به کج فهمی. باور کنید خود کی روش در خلوتش به عملکرد خودش و تیمش دهها ایراد فنی می گیرد. طبیعی است. چون انسان است اما اینجا همه باید بگوئیم چه لباس ابریشمی زیبایی تن تیم ملی بود! هر کس بگوید نبود می شود نوچه قلعه نوئی. رد دستش را در خون شهلا جاهد پیدا می کنند، لابد ...

چه وقت می خواهیم دست از این سیاه و سفید دیدن مطلق برداریم؟ برانکو یادتان نیست؟ بلاژویچ؟ علی دایی؟ قلعه نوئی و حتی همایون شاهرخی…. هرکدام حواریون خودشان را داشتند و البته آدم هایی که حاضر بودند کمربند انتحاری ببندند و آنها را منفجر کنند و لابد اینطور فوتبال ما قهرمان جهان می شد.

فراموش نکنید مسلما مقصر اصلی کی روش نیست، اگر با این وضعیت مورینیو ، آنجلوتی و یا هر مربی بزرگی هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد ، با این مدیریت فوتبالی ضعیف و رابطه ای ، و فقدان برنامه ریزی ره به جایی نمی بریم.

باید پذیرفت که ما برای پیشرفت فوتبال کاری نکردیم ، زیر ساخت های ما پرایراد است ، مسئولان فوتبال این کاره نیستند و تا زمانی که امثال کفاشیان، عزیز محمدی ، تاج و امثالهم در راس ارکان فوتبال ما قرار دارند فوتبال ما هیچ گونه پیشرفتی نخواهد داشت .

آقایان شما به اندازه کافی مشهور شدید، دیگر از جان فوتبال چه می خواهید؟ اگر می خواهید به ورزش فوتبال لطف کنید محترمانه کنار بروید ، اجازه بدهید فوتبال نفس بکشد، فوتبال ما جان تازه ای می خواهد باور کنید شما این کاره نیستید در چندین سال اخیر جز شکست و ناکامی در همه رده های سنی چه چیزی عاید فوتبال ما شده است؟

از فوتبال ایران همیشه خبر تبانی، دوپینگ، صغرسنب فحاشی، بی احترامی و غیره شنیده می شود ، به همین جهت تماشاگران هم از استادیومها قهر کردند.

راه دور نرویم تا چند سال پیش هیچ کس روی والیبال ایران حساب نمی کرد ولی با برنامه ریزی بلند مدت و سرمایه گذاری روی تیمهای پایه و بها دادن به آنان ابتدا در آسیا در رده پایه قهرمان شدیم و سپس همان جوانه به ثمر رسید و در رده بزرگسالان جواب داد به شکلی که هم اکنون از والیبال ایران به عنوان یکی از قدرتهای بزرگ دنیا یاد می شود…

به هر روی، با این حال و با این بضاعت اندک، فقدان بازیکن بازی ساز (پلی میکر) همچون محمد نوری، مجتبی جباری و حتی سروش رفیعی و استفاده همزمان از دو هافبک دفاعی نکونام و آندو همان گونه که پیشتر اشاره کردیم ضربه بزرگی به تیممان زد...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آرش
United States
واقعا تا زمانی که امثال کفاشیان، عزیز محمدی ، تاج و امثالهم در راس ارکان فوتبال ما قرار دارند فوتبال ما هیچ گونه پیشرفتی نخواهد داشت . معلوم نیست این آقایان از جان فوتبال چه می خواهند...
اولش از همه چیز بد گفتی و در میانه این نوشتار میبینیم که:فراموش نکنید مسلما مقصر اصلی کی روش نیست، اگر با این وضعیت مورینیو ، آنجلوتی و یا هر مربی بزرگی....
خوب اگه قرار بود زیر ساخت ها درست باشه و بازیکنان چنین وچنان باشن و مربی فرگوسن باشه و تماشاگر مثل کره ای ها باشه و برنامه ریزی ها مثل ژاپنی ها باشه و ....
خوب شما...کجا باشی.؟
اگر کسی از کیروش دفاع کنه نباید بگین اجنبی پرسته.حداقل تو این دو سه سال ما آقا بالا سر مربی ندیدیم خدا روهزار مرتبه شکر.
کسی که زنگ بزنه فدراسیون دستور بازی فلان و فلان کس رو بده.!
United States
اشاره درستی کردید هر مربی به ایران بیاید کاری در این فوتبال بیمار نمی تواند انجان دهد
مهران
United States
اعتراض ایران مسخره و جرزنی بود. ایران اگر اعتراضی داشت باید قبل از شروع بازی اعلام میکرد. در حین بازی هم هیچ کسی اسمی از دوپینگ و اینها نیاورد. مسئولان فدراسیون میخواهند با این کارها بر کوتاهی خود قبل از بازی سرپوش بگذارند.
دوست عزیز! مسئولین فوتبالی قبل از مسابقه مسئله ی دوپینگی بودن بازیکن عراق رو به ای-اف-سی گزارش دادن اما اونا توجه نکردن. اما کاملا روشنه که آقای کفاشیان واقعا 48 ساعت ما رو سر کار گذاشته چراکه با یک مشورت حقوقی ساده براحتی میتونست بفهمه مدارکش برای تغییر نتیجه مسابقه کافی نیست، به این دلیل که صرف دوپینگی بودن بازیکن عراق نتیجه تغییر نمیکنه بلکه فقط بازیکن خاطی جریمه و از ادامه مسابقات نهی میشه. آقای کفاشیان و همکاراش در تمام این مدت کمک کردن آبروی مملکت و فوتبالمون بره و از عراقی ها کینه در دل هموطنامون ایجاد بشه فقط برای اینکه ملت به این نتیجه برسن که کفاشیان همه کار کرده و باید محکم روی صندلیش بشینه..
نسل اول
البته این بازیکن اگر مقابل کره جنوبی بازی کنه کاملا مشخص میشه که علاوه براینکه مدارک ما ناقص بوده حتی اصل دوپینگ هم اثبات نشده است!

نکته ناراحت کننده بقول مقاله نویس محترم اینکه چراماباید اجازه بدهیم یک مربی بیگانه بعداز شکست و بجای پاسخگویی به یک ملت در خاک بیگانه علیه مربیان ایرانی مصاحبه کند و ما را تحقیرکند؟
چون حرف حق می زنه تحقیرتان کرده؟؟؟؟؟؟
نسل اول
حرفی که درخاک یک کشور بیگانه برعلیه هموطنان ما زده می شود حق نیست

من و شما و دیگرهموطنان زمانی بیشتر تحقیر شدیم که قانون مملکت ما را بخاطر بازیکنانی که سرباز فراری محسوب می شوند دورزدند و بنا بر اصرار همین مربی بیگانه آنها را به استرالیا بردند!
مهدي
Iran, Islamic Republic of
قبل از بازي اعتراض كرده بود. اطلاع نداري حرف نزن.
نسل اول
دوست عزیز قبول دارم که قبل ازبازی اعتراض کرده بودیم اما اگرشما اطلاع داشتی متوجه می شدید که حتی برخی از مسئولان ما اظهارداشته اند اگر بموقع اقدام کرده بودیم شاید فرجی حاصل می شد و درواقع کوتاهی را ازما دانسته اند

درواقع مدارک ما را ناقص تشخیص داده اند هرچند حرف بنده این است که ما برای پیروزی بر عراق جنگ زده که بخشی ازخاکش دراشغال داعش است و بااین هزینه های دهها میلیاردی برای سرمربی خارجی و اردوها نباید کارمان به اما و اگرها کشیده می شد!
United States
زیادم یه طرفه به قاضی نرو! اتفاقا برعکسِ قبل ایندفعه اونا هم قر و فر داشتن! کارشناسای فوتبال هم معتقدن پیروزی در ضربات پنالتی از شانس و اقبال تیم برنده است و نباید بازیکنا رو به این خاطر سرزنش کرد. اگه اونا لیگ ندارن لیگ فوتبال ما هم طوری نیست که بشه بهش گفت لیگ حرفه ای ضمن اینکه بازیکنای عراق در لیگ های خارجی دارن بازی میکنن، پس از نعمت شرکت در مسابقات فوتبال بی بهره نیستن، که اتفاقا بازی های تدارکاتی همین کشور جنگزده از ما کاملا بیشتر بوده! اما نکته اینجاست که شکست ایران از قبل کلید زده شده بود که این هم از خوش شانسی عراق بود و نه تقصیر عراق!
به نظر میرسه .. های آقای ... دست به کار شده اند اما زحمت بیخود می کشند، گذشت زمانی که امثال آقای ..ی بیان بشن سرمربی تیم ملی و به جای تصمیمات و نقشه های فنی تصمیمات ... بگیرند. دیگر آن زمان تکرار نخواهد شد. بازیکنانی هم که با کیروش کار کرده اند زیر بار کار کردن با اقای ... و امثال او نخواهند رفت.

البته به غیر از آقای ...، مربیان داخلی خوبی هم داریم نظیر مجید جلالی و آقای فرکی ولی این آقای... هست که هی داره به این در و اون در میزنه!!!!
اولااینکه اینهمه مقاله نوشتن و اعتراض کردن کارمسخره اییه چون اگرایران یه گل بیشتر میزدهیچ احدالناسی اعتراض که نمیکرد هیچ کلی تعریف و تمجیدم میکردن همین اقایون معترضین دوما که عراق اصلا دراسیا اول نمیشه که شما بیخود حرس وجوش میخورین وروحیتونو میبازین فقط یکمی دل مردم عراق خوش میشه با اینهمه جنگ داخلی بنظرمن حق عراقیها بود
احتمالا عراق خیلی امکانات داشته و بهترین مربیان را با بیشترین هزینه ها در اختار داشته
بخدا فوتبال جمع بشه خیلی خوب میشه
اولا مردم این همه استرس بهشون وارد نمیشه
ثانیا اینهمه پوا حیف و میل نمیشه
کامران
شکست تلخ است. ولی باورکنید ح.ه بازی مسئولان و رسانه ها در ایجاد امید کاذب و فریب مردم تلختر است. اگر پیروز شده بودیم آیا بازهم موضوع دوپینگ را مطرح می کردیم؟
صادق
اگر فدراسیون عراق در مورد دوپینگ خلاف کرده و باید حذف شود . خوب ما هم یک جا.. اوراق ... که باید در زندان باشد را در ترکیب تیم داشتیم که به مراتب بدتر است.
مسعودی
United States
انصافا اینو خوب اومدین واقعا امثال کفاشیان، عزیز محمدی ، تاج از جان فوتبال چی میخوان ...برید...بخدا...
مطلب فوق کاملا صحیح و کارشناسی است ‌.
مصطفي
اشكال از وزارت ورزش است كه پول هاي چند صد ميليلردي به فوتبال تزريق مي كند آن هم بي حساب و كتاب و دايره انحصاري مديريت فوتبال هم عامل دوم شكست است.
در فوتبالي كه لياقت فراموش شده هم در رياست ،هم در انتخاب بازيكن و افرادي وارد مي شوند كه بتوانند در راستاي قدرت و كرسي آن دايره انحصاري حركت كنند و ديگر چيزها اهميتي ندارند،نتيجه اش اين است.
کامران
خدایا شر مافیا را از سر فوتبال ما جدا کن
سلیمی
فوتبال پاکم آرزوست
همه میگن والله این کفاشیان عجب رویی داره ول کن فوتبالو عزیز برو به کارت برس
بذارید تیم ملی بر خلاف همه سالهلی قبل ثبات داشته باشه...اینقدر فضا رو خراب نکنید....
احمد
ممنون اقای کفاشیان بخاطر این همه شکست
احسنت به برادر ارزشی خبر نگار با وجود و باوجدان جسور عرصه رسانه به واقع حقیقت پنهان فوتبال ایران همین چند خط ارزشمند است کیروش حیله ... که آشفته بازار فوتبال ایران را به خوبی شناخته به کمک نیروهای ماف.. و ف.. رسانه ها کیروشی پور و کیروش ورزشیهااز جهان گرد کیروش و کفاشیان فقط برای منافع شخصی بی اندازه حمایت شده و می شود و خواهد شد
Romania
بالاخره باید اذهان از حذف ایران دور بشه
کی باید داد بزنه پادشاه لخته تریبون که دست اقایان کیروشی پوره همین امشب رضا جاودانی میگه نظر اکثریت مردم ببینید کیروش و نگه دارید جو رسانه ای راه انداختن که داور مقصره وگرنه ما الان قهرمانیم
رضا جاودنی و میثاقی جای کیروشی پور را گرفته اند امشب هم منصوریان را آورده بودند کیروش برنامه شده بود منصوریانی که وام دار کیروش است به جای اینکه نقد منصفانه داشته باشند و موافق و مخالف کیروش را بیاورند و نقد فنی و عالمانه داشته باشند منصوریان بی کارنامه دیروز که حال به خاطر ساختار خوب و گذشته این تیم پز می دهد فقط تعریف و تمجید و زیر سوال بردن مربیان وطنی راآغاز کرده تاسف به رسانه ملی و جناب سرافراز که خبر از مجریان وام دارش ندارد
مجیداعتمادی
فوتبال ایران همین است فساددرآن بیش ازحدمعمول است و ورزشی که جوانمردی درآن کم است پس نبایدانتظاری از آن داشت
عزيزان ايراني ،هموطنان عزيزم ،لحظه اي درنگ ....و تفكر..چرا نميخواهيد قبول كنيد كه همه ي ما بازيچه فوتبال شده ايم ..حرصها را ما ميخوريم ولي كساني ديگر يكشبه ميلياردر ميشوند...نخبه هاي مغز ايراني به دليل بي توجهي يا افسرده و سر در گريبانند و يا مهاجرت ميكنند و يا مجبور هستند كارهاي پست و پايين را قبول كنند ولي آقاي xبيسواد و بي عار و بي تربيت يك شبه به جايي ميرسد كه ..///..كشتي گيران ايراني كه طلاي المپيك را ميگيرند به علت بيتوجهي بدبخت تر ميشوند ..جوانان ايراني لطفأ جلوي اين مافيا را بگيريد ..ميدانيد چقدر پول در اين معاملات فوتبالي جابجا ميشود ..لطفأ تفكر كنيد و راه گاندي را ادامه دهيد...مبارزه منفي..تنها راه رهاييست...
حسین
مهم این نیست که سرکار بودیم یا نه
مهم این است که شرافتمان را فروختیم به مفت.
اینها که می دانستند باید قبل از بازی اعلام رسمی می کردند که در صورت بازی این فرد ما شکایت خواهیم کرد نه اینکه به عنوان یک برگ برنده نزد خود نگه دارند تا در صورت باخت آن را رو کنند. زهی شرم و بی مروتی بر مسئولین فدراسیون که به هر قیمتی می خواهند خود را بری الذمه کنند. شارفت ندارند و شرافت ما را نیز لکه دار کردند. قوای مجریه وقضاییه چه می کنند با این بی حیایی که آبروی یک ملت را می برند.
Iran, Islamic Republic of
خداییش هم نکونانم هم شجاعی الکی تو تیم ملیند اصلا صلابت ندارند باقری کجا نکونام کجا کریمی کجا شجاعی کجا
اگه نگاه واقع بینانه بخواهیم داشته باشیم در بازی با امارات تیم امارات بهتر از ما بازی کرد و این یعنی علت حذف ما فقط داور استرالیایی و اخراج پولادی نبود. هم تیم و هم مربی توانایی لازم را ندارند و مشکل ریشه ای است
محسن
چسبیده های ورزش رو بریزید بیرون.....
اردلان بزرگ
انشالا مافیای فوتبال برن گ....تا فوتبال نفس بکشه
بهرام
آخه کفاشیان، عزیز محمدی ، تاج چه سبقه فوتبالی دارند که فوتبال رو قبضه کردند ؟ چه کسانی از آنها حمایت می کنند....
javad
آقا چرا پرچم آریاییها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
سینا
. برادر عزیز آندارنیک تیموریان موثر ترین بازیکن ایران در این تورنومنت بود! 5 پاس گل داد اونموقع میگی استفاده ازش اشتباد بود؟ بابا تو دیگه کی هستی وجدانن تا حالا توپ فوتبال دیدی؟
نباید از کیروش بت بسازیم اما تمام تلاشش را کرد تا ایران آبرومند و قهرمانانه بازی کند، در چنین حالتی یک خسته نباشید خشک و خالی حداقل وظیفه ماست!
وظیفه خود فرد خاطی چیست؟ چرا ... باید جریمه را پرداخت کند وقتی فرد خاطی از مزایای قرارداد منتفع می شود؟
Iran, Islamic Republic of
حرف دل ما رو زدید اما کو گوش شنوا
مصطفی
United States
مشکل فوتبال ما این .... بیمار گونه ست. که نه تنها باعث پیشرفتی نمیشه بلکه بیشتر ضربه میزنه.. ن...
مصطفی
United States
یا نظر رو منعکس نکنید یا کامل این کارو بکنید!!!!!!