چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۵
۹۹
تاکید مجدد ظریف بر دست دادن تصادفی با اوباما

دفاع جالب ظریف از رئیس جمهور آمریکا/ کسر شان اوباماست که برای دست دادن با من برنامه‌ریزی کند!‬

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 448718
وزیر خارجه کشورمان گفت: به این علت دیدار روحانی و اوباما برای ما اولویت نداشت که در حال حاضر برنامه دولت ایران و اولویت نخست ما اجرای توافق است.
دفاع جالب ظریف از رئیس جمهور آمریکا/ کسر شان اوباماست که برای دست دادن با من برنامه‌ریزی کند!‬
گروه سیاست "جهان نيوز" ـ  محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با نشریه نیویورکر در پاسخ به این سوال که که آیا می‌دانستید اوباما قصد دارد با شما دست بدهد: گفت: خیر، اصلا مرسوم نیست که رییس یک حکومت برای دست دادن با یک وزیر خارجه برنامه ریزی کند. اینکه یک رییس‌جمهور در این باره برنامه ریزی کند یک کسر شان برای خود وی محسوب می شود. اوباما دو ساعت پیش از آن در مجمع عمومی سخنرانی کرده بود و ما انتظار نداشتیم که به سالن مجمع عمومی باز گردد. در حالی که من در حال خروج از سالن بودم باراک اوباما به دلیلی که من نمی دانم در حال ورود به سالن بود و ما تنها با یکدیگر روبرو شدیم. به نظر من بیشتر این یک تصادف بود.

خبرنگار پرسید آیا این مسئله پیامدهایی برای شما در کشورتان خواهد داشت؟ ظریف پاسخ داد: همین حالا هزینه هایی در کشورم داشته است. با این حال هر کاری که می کنم در کشورم برایم هزینه دارد. بنابراین این یک رویداد خیلی غیرمعمول نیست.

خبرنگار نیویورکر پرسید، چرا آقای روحانی رییس جمهور ایران تمایلی به گفت‌وگو با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا نداشت؟ مسئولان کاخ سفید اعلام کرده بودند که علاقه مندند این بار روحانی با اوباما دیدار کند.

ظریف پاسخ داد: به این علت که ما معتقدیم در حال حاضر برنامه ما اجرای توافق است و اولویت نخست ما این است. نباید کاری صورت گیرد که شرایط پیچیده شود. آنچه برای ما مهم است محتوا است نه ظاهر، منظور من عکس گرفتن با یکدیگر است.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما محمد جواد ظریف در بخش دیگری از گفت‌وگویش با نیویورکر در پاسخ به این که شما هجده ماه است که از طرح چهار ماده ای درباره سوریه حرف می زنید. این طرح به کجا رسیده است؟ گفت: این طرح وجود دارد اما چهار جز دارد. اصل آن تشکیل دولت وحدت ملی، آتش بس، مقابله با تروریسم، اصلاحات اساسی و ایجاد ساختار دولت پایدار براساس نهادهای جدید قانون اساسی است که ایجاد شده اند. ما معتقدیم که اینها باید اساس هر طرحی باشد که می خواهد برای سوریه کارساز باشد. البته هر طرحی باید اصولی داشته باشد و هر کسی باید احترام به حق حاکمیت، تمامیت ارضی، مقابله با تروریسم، فرقه گرایی و دخالت نکردن در امور داخلی سوریه، راه حل سیاسی، احترام به حقوق اقلیت و حقوق بشر را بپذیرد. ما فقط در حال مطرح کردن پیشنهاداتی هستیم. ما در حال ارائه پیشنهاد سختی نیستیم. ما در روند گفت‌وگو و رایزنی با بازیگران مختلف منطقه ای و خارجی برای این موضوع قرار داریم.

وی در پاسخ به این که نظر ایران درباره بشار اسد رئیس جمهور سوریه چیست؟ گفت: ما همواره از همان ابتدا گفته ایم که این تصمیم مربوط به مردم سوریه است. ما مخالف این مسئله هستیم که مردم و دولت های خارج از سوریه پیش شرط هایی را برای راه حل سیاسی در سوریه گذارند. ما هیچ پیش شرطی نمی گذاریم و معتقدیم این وظیفه ما نیست. ما معتقدیم مردم سوریه باید در این زمینه تصمیم گیرند. ما باید وحدت ملی ، آشتی ملی در بین سوری ها را تسریع سازیم و سپس باید نتیجه ای را تسریع کنیم که پایدار و دموکراتیک است و به سوری ها اجازه دهیم درباره این که چه کسی بر آنها حکومت کند و نحوه حکومت تصمیم گیرند.

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا از این طرح اطلاع دارد؟ گفت: متحدان اروپایی و سازمان ملل متحد به صورت مرتبط به آمریکا گزارش داده اند و همه آنها در این تفکر ما شریک بوده‌اند.

خبرنگار پرسید: آیا روس ها از عقیده شما حمایت می کنند؟

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: من معتقدم تفکر ما در این زمینه بسیار شبیه یکدیگر است.

خبرنگار پرسید: آیا بمباران روسیه در سوریه شما را متعجب نکرد؟

ظریف گفت: لزوما خیر زیرا این نیاز در تلاش بین المللی وجود دارد و ما خواستار تلاش بین المللی برای مقابله با داعش و دیگر سازمان های تروریستی مشابه نظیر جبهه النصره و احرار الشام و گروهای مشابه که هر ساعت در سوریه به وجود می آیند، شدیم.

خبرنگار پرسید: روس ها در نهایت از این حملات چه می خواهند؟

ظریف گفت: آمریکا از این حملات چه می خواهد و این برای آن است که داعش نابود شود.

خبرنگار پرسید: اما این حملات روسیه همچنین برای این است که بشار اسد باقی بماند یا برای تسریع یک روند است؟ من نمی دانم این حرکت جدید روسیه ما را به مذاکره نزدیک می کند یا این که در حال شکاف در بین کشورها و قدرتهای اصلی است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: من فکر می کنم از زوایای مختلف ما را به مذاکره نزدیک می کند. این وضع فرصت ها و همچنین چالش هایی را فراهم می کند. اگر ما از فرصت ها استفاده کنیم، می توانیم به نتیجه برسیم اما اگر از فرصت ها استفاده نکنیم فقط چالش هایی برای ما باقی می گذارد.

خبرنگار گفت: هدف نخست روسیه داعش یا جبهه النصره نبود؟

ظریف گفت: بود. نخستین هدف گروه جدیدی بود که از ترکیب النصره و احرار الشام به نام جیش الفتح به وجود آمدند. این گروه ها هر روز نام های جدیدی پیدا می کنند.

خبرنگار گفت: درباره حضور ایران گزارش هایی در هفته گذشته درباره نیروهای ایرانی در سوریه منتشر شد نه فقط مشاوران نظامی.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: این نادرست است. ما ماهیت حضور خود در سوریه را تغییر نداده ایم و همچنان مشاوران نظامی وجود خواهند داشت نه چیز دیگر. من دقیقا این مسئله را بررسی و اطمینان یافتم که به این صورت بوده است.

خبرنگار گفت: اما ایران از دخالت روسیه در سوریه حمایت می کند.

ظریف پاسخ داد: ما از دخالت هر کسی علیه داعش به شرط این که جدی باشد، حمایت می کنیم. مشکل ائتلاف بین المللی این بود که هرگز جدی نبودند، زیرا با موانع سیاسی در هدف قرار دادن داعش مواجه بودند، ‌زیرا آنها معتقدند هدف قرار دادن داعش قبل از آن که راه حلی برای بشار اسد پیدا کنند به بشار کمک خواهد کرد. بنابراین فقط نمایش ادامه دارد و به همین علت توانایی داعش در سال گذشته کاهش نیافته است.

خبرنگار پرسید: این چه نمایشی است؟ تعداد بی سابقه از کشورها اکنون در سوریه دخالت نظامی دارند. ما چگونه می توانیم در این شرایط مذاکره کنیم؟

ظریف گفت: به محض این که بدون پیش شرط آماده برای گفت‌وگو درباره سوریه باشیم، می توانیم گفت‌وگوها را شروع کنیم. شروع این گفت‌وگوها مستلزم این است که غرب واقعا بدنبال آن باشد. پیش بینی های آنها اشتباه بودند. آنها انتظار داشتند رمضان چهار سال قبل اسد را برکنار کنند. به جای سه هفته ، چهار سال طول کشیده است و صدها هزار تلفات برجا ماند و میلیون ها نفر از خانه های خود آواره شدند.

خبرنگار پرسید: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل متحد از یک گذار مدیریت شده صحبت کرد که نخستین بار از این واژه استفاده کرد. آیا شما شاهد انعطاف هستید که در آن آمریکا فعالانه تر به دنبال نتیجه از راه مذاکره باشد؟

ظریف گفت: تفاوت جدیدی نیست و شما شاهد همان لفاظی قدیمی هستید. من معتقدم آمریکا همچنان ملاحظاتی در منطقه دارد که اجازه نداده است این کشور خود را از سیاست های قدیمی دور کند و موجب شد که به این مناقشه ادامه دهد.

خبرنگار پرسید: منظورتان اتحاد با عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج فارس است؟

ظریف گفت: بله توجه آمریکا به نگرانی های آنها است.

خبرنگار پرسید: آیا توافق هسته ای راه جدیدی را برای گفتگوهای بیشتر درباره سوریه ، یمن ، عراق و دیگر کشورهای منطقه ای به شیوه غیر از گذشته باز می کند ؟

وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: هنوز نمی توانم چنین بگویم. ما امیدواریم اجرای برنامه جامع اقدام مشترک منجر به کاهش برخی از بی اعتمادی ها در ایران درباره اهداف و جهت های سیاست کلی آمریکا در منطقه گردد. مسلما اظهاراتی که در دو ماه گذشته شنیدیم و بیشتر آنها در در داخل آمریکا گفته شده است به کاهش بی اعتمادی کمکی نمی کند.

خبرنگار پرسید: آیا شما واقعا با توجه به موانع کنگره فکر می کنید به این که مانع واقعی برای اجرای آن وجود داشته باشد؟

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: دو راه برای اجرای یک توافق وجود دارد. یک راه این است که با رویکرد حداقل گرایانه آن را اجرا کنید. دقیقا کاری را که اجتناب ناپذیر است، انجام دهید و این در ایجاد اعتماد سازنده نیست. راه دیگر این است که به پایان دادن تحریم ها به عنوان سیاست اطمینان نگاه و تعامل متفاوت با ایران ایجاد کنیم. آمریکا نباید به آن به عنوان امتیاز نگاه کند بلکه باید آن را راهی برای پایداری یک توافق بسیار خوب ببیند و اگر این کار را انجام دهند،ما علاوه بر این که توافق پایدار خواهیم داشت اعتماد سازی هم ایجاد خواهیم کرد.

خبرنگار پرسید: اما آمریکا و ایران با همین رسیدن به توافق نیز صفحه دیگر را رقم زدند؟

ظریف گفت: هنوز زود است قضاوت کنیم. من خود نیز واقعا امیدوارم دو سال عمر خود را برای هیچ چیز از دست نداده باشم و من مطمئن هستم که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز چنین احساسی دارد.

خبرنگار پرسید: دستور کار بعدی ایران و آمریکا چه خواهد بود؟

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: من در هر زمان یک گام برخواهم داشت اما این گام ها قاطع خواهند بود و شما آثار آن را دیدید. ما گام قاطع برمی داریم. ما مسئله هسته ای را با موضوعات دیگر قاطی نکردیم. برخی می گویند ما باید این موضوع را با مسائل دیگر ترکیب می کردیم. ما همانطور که گفتید بر وعده خود بودیم و توانستیم این مسئله بسیار سخت را حل کنیم. اگر ما در یک جهت باشیم و به اجرای با حسن نیت برنامه جامع اقدام مشترک ادامه دهیم در آن صورت این امکان را خواهیم داشت مقداری اعتماد ایجاد کنیم که ما را قادر می سازد مسائل دیگر را نیزحل کنیم.

خبرنگار پرسید: چه گام های قاطع دیگری وجود خواهد داشت؟

ظریف پاسخ داد: یک گام در هر زمان خواهد بود.
منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


افسر پایداری
والا به قرآن... من کی ام... ایران کیه... همه و همه به فدای یه لبخندت اوباما جون
تو اصا اسم منو و گزارش های مربوط به منم بخونیباعث کسر شانت میشه
کدخدا کجا و رعیت ساده کجا...
Iran, Islamic Republic of
راست گفته.... حتی کسر شأن اوباماست که برای دست دادن به کسانی که رضای خدا را به رضای کدخدا فروخته‌اند.. برنامه ریزی کند
مرگ برآمریکا
آنها برنامه ریزی نکردن!شما چطور؟!
يار خاطره
اى ناقلا ! همه كه ميدونستيم ، شما برنامه ريزى كرده بودى !
چرا ديگه خودت ، خودتو لو دادى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ظریف سر تا پا بوی غربزدگی می دهد؛ قبله این ها غرب است و کدخدا را خدایی می بینند که باید برای حضور در درگاهش برنامه ریزی کنند. انقلاب را بدست چه کسانی سپردیم؟!
محسن تهران
واقعا خجالت داره این موضع وزیر امور خارجه ایران قدرتمند و اسلامی در جهان ! ! ! آقای روحانی این تذهبون ! یا دلتان با آقای ظریف هست که انشاا... نیست و اگر نیست این قهرمان پوشالی ملی را زودتر بفرستید منزل تا استراحت فکری بکنند .
دوست من انقلاب را شما به دست کسی ندادید ! جمهوری یعنی همین! یعنی طیف هایی که اصلا با شخص شما همسویی ندارند ، اگر آرای مردم را بدست آورند ، مشروعیت اداره کردن کشور را دارند. نظام ما نام جمهوری را یدک میکشد و این یعنی سرنوشت ملت ما به دست خود او رقم میخورد. بنابراین ، کشور نظام انقلاب میراث هیچ کسی نیست که بخواهد اون رو به کس دیگه ای بدهد! مردم، وارث حقیقی انقلاب اند و نظام باید خدمتگزار مردم باشد یعنی همه مسوولین باید به این مردم خدمت کنند و کشور را مطابق با خواست اکثریت اداره کنند. اگر نظر شما اینه که ظریف غربزده ست خب نظر خیلی های دیگه با شما متفاوته! خیلی ها که امروز از ظریف حمایت میکنند!!
سیاح
سهل اندیش و سهل انگار !
United States
والا به قرآن
چقدر بعضی بدبختن،
غیرت کجاست!
باند نیویورکی از این بهتر نباید باشن!
پارمیدا سادات
شما نماینده یک ملت هستی که به مقاومت علیه آمریکا در جهان معروفند...
به چه حقی چنین گستاخانه می گویی و شان کشوررا پایین می آوری
چرت و پرت نگو بابا کجا به مقاومت علیه آمریکا معروفیم؟!
اصلا تا حالا مسافرت خارجی رفتی؟!
والا من خودم تا حالا به خاطر کارم 8 تا کشور رفتم و همه اون کشورها ایران رو به دو چیز میشناسن:
1.تروریست 2. بمب اتم!!!
Iran, Islamic Republic of
اشتباه فهمیدید ما بین مردم دنیا به مقاومت علیه آمریکا معروفیم نه دوستان شما.
ضمنا" ادب را رعایت فرمایید، و رفتار برخی را سر لوحه عمل خود قرار ندهید.
سرور
خودت چرت و پرت نگو.تو گفتی رفتی هشت تا کشور پز بیای ما هم باور کردیم.
آدم اینقدر خود فروخته.با این افکارت فکر نکنم تا حالا عرضه داشته باشی اوگاندا هم سفر کنی مگر اینکه ایرانی نباشی.
⁉️
حتماً شبيه داعشى هايى !!!!!!
سیروس
تو از جنس کسانی هستی که با دیدن زرق وبرق و امکانات دیگران آب از لب و لوچه اشان سرازیر و از خود بیگانه می شوند وحاضرند همه چیز خود رابدهند تا مثل آنها شوند!!!!
سیاح
اینکه ایران به تروریسم و بمب اتم می شناسند هردو دروغ است آنها تابع دروغگویان آمریکا و اسرائیل هستند
ایرانی هستی ! ? یا خارجی !?
تو چه هستی و کی هستی و راجع به ایران چه می گویی !
Iran, Islamic Republic of
در سطح فهم تو همینقدر کافیه...
م
وای! وای! وای!
کلام رایگان گفتی ما که به کشورهای دیگه میریم از شجاعت احمدی نزاد تعریف می کنند
زرديني
آقاي دکتر راست و حسيني بگو مردم را چي فرض کردي؟؟؟؟؟؟
بلانسبت مردم فهیم...
خ.....
ایرانی غیرت ایرانی کجارفته حتمادرشان امیرکویت بودکه زانوبزنید
United Kingdom
احسنت
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف! شما "من" نیستید نماینده رسمی جمهوری اسلامی ایران و میراث خوار شهدایی هستید که مثل لاله پرپر می شدند تا یک اخم بر چهره رهبرشان خمینی کبیر(ره) نمایان نشود و در مقابل استکبار جهانی- که آن را شیطان بزرگ نامید- محکم و باصلابت و استوار حرف بزند و برای ابرقدرتهای جهان که دستشان به خونهای به ناحق ریخته ملل مظلوم و مستضعف آلوده است، مثل بنیان مرصوص بایستد و برای آنها خط نشان بکشد!
دست شما درد نکند آقای وزیر خوب جواب خونهای به ناحق ریخته علی اکبرهای خمینی در دوکوهه، فکه، چزابه، شلمچه، جزیره مجنون و.... و خانواده های آنان را دادید!
حساب ما با شما اعتدالگراها و به اصطلاح اصلاح (افساد) طلبها بماند برای قیامتی که چندان هم دور نیست!
داداش قضیه رو هندی نکن!
هشت سال کشور دستت بود چه حرکتی واسه پیشرفت و سربلندی کشوری که شهدا واسش جنگیدن کردی؟!
محسن
Iran, Islamic Republic of
هر چی وعده که برخلاف روند اون دوره داده شده بود ...د از آب در اومده فعلا!
شما فقط جواب بده که چطور به رتبه15 جهانی در تولید علم رسیدیم و حالا چرا داریم پسرفت میکنیم؟ جوابی داری؟
Iran, Islamic Republic of
داداش سربلند شده ازدولت تدبیر به قول حافظ علیه الرحمه:
با مدعی مگویید اسرار عشق و مستی
بگذار تا بمیرد در درد خودپرستی
چ
ازحافظ نگین که اون اگه زنده می شد صدتا برچسب لاابلی وکافر وسازشکار بهش می زدید .حافظ می گه//درخت دوستی بنشان که کام دل به بار ارد نهال دشمنی برکن که رنج بی شمارارد
Iran, Islamic Republic of
بله. اگر متولد دهه شصتی یا قبل از اون هستی باید بگویم قطعا اون زمانی که شما در ایران و آقای ظ... در نیویورک در اتاق منزلتان در حال تماشای فیلمهای هندی آن سالها بودید، عده ای جوان پاک و درستکار و نمازشب خوان، بی ادعا و بی ریا در دل شب توی سنگرها با خدای خود راز ونیاز می کردند و آماده شهادت می شدند و می دانستند که صبح فردای عملیات را دیگر نخواهند دید! یا جزء بچه های پاکسازی مسیر بودند که لازم بود حتی خود را به روی مین ..... ویا در عملیات زیر هجوم توپخانه و آتش بارهای دشمن -بعثی مورد حمایت استکبار جهانی- قطعه قطعه و تکه تکه می شدند! اگر هم که متولد بعد از دهه 60 هستی که وضعیتت معلومه که از روی نادانی و یا کج فهمی این حرفها را می زنی.
لااقل غربی ها مثل سگ میترسیدند...
اما الان مثل گرگ آماده دریدن هستند
Iran, Islamic Republic of
چرا روزی که برای گرفتن رای اعتماد به مجلس تشریف می بردید از این دست حرفها نمی زدید؟!
Iran, Islamic Republic of
مجلس !! باز هم خواب تشریف دارید یا باز هم می خواهید خودتان را به خواب بزنید و یا باز هم لابی سنگین و قوی برخی باز هم پشت پرده و ماست مالی و.....
سلام
Germany
چقدر در مقابل انها متواضع هستند ايشون!
میخوای هفت تیر بکشه همشون رو بکشه؟!
س
Iran, Islamic Republic of
نه! می خواهیم به اصول سیاست خارجی ایرانی یعنی "عزت، مصلحت و حکمت" پایبند باشد نه اصول سیاست خارجی راکفلرها! توقع زیادی است؟!
کشوری که پرستیژ بین المللی نداشته باشد با سیاست های اتفاقی داشته های ملی را بر باد می دهد...نمونه اش فاجعه منا و رفتار سعودی و امارات و بحرین و مالزی با وزیر امور خارجه و دولت ما! این نتیجه "تنش زدایی" است یا عقب گرد پی در پی؟
بینا
عمو!مغلطه نکن!!
Iran, Islamic Republic of
بالاخره این است دیگه؛
دیپلماسی لبخند!!!
دیپلماسی یهویی!!! واتفاقی!! همین حالا!
دیپلماسی زانو زدن!!
..
.
.
amir
Iran, Islamic Republic of
به دور از شرافت اند برخی! چه کسی گفته توباید دست بدهی
موسوی - اصفهان
ببخشید کسی نگفته اوباما برنامه ریزی کرده بلکه گفتند هییت شما برنامه ریز ی کرده
جناب ظریف این که ابهت کشور انقلابی ایران شکسته شود کافی است که شما با شیطان دست بدهید واینکه می گویید هیچ رئیس دولتی با وزیر خارجه دیگر کشورها دست نمیدهد در زمان آتش بس ایران وعراق خود رئیس جمهور عراق به پیشواز ولایتی در فرودگاه رفت
Iran, Islamic Republic of
خودت جواب خودتو دادی:
1- اون موقع که صدام با ولایتی دست داد علامت ضعف ایران بود یا علامت قدرت؟
2- صدام بیشتر دستش به خون پیر و جوان ایرانی آلوده بود یا اوباما؟
Iran, Islamic Republic of
موضوع پیچیده ای نیست و احتیاج به ای کیو بالایی هم ندارد. صدام مورد حمایت همه جانبه لجستیکی، مالی، فکری، سیاسی و اقتصادی و عقیدتی و... استکبار جهانی یعنی آمریکا و متحدانش بود. در واقع صدام امربر آنها بود. خب کاملا معلومه که میزان خطای جرم و جنایتهای صدام و حزب بعث و سربازان عراقی در مقابل آتش افروزی اباما و اسلافش در جهان کمتر بوده و قابل قیاس با آنها نیست.
استدلال منطقی نیست این مقابله؛
Netherlands
کسر شان اوباماست که برای دست دادن با من برنامه‌ریزی کند
- این کلام که ریشه در تفکر دارد ، ریشه در خود کوچک بینی ندارد؟
- در فرهنگی که هدف وسیله را توجیح می کند( فرهنگ غرب) ، افراد (نه انسانها) برای رسیدن بهدف در شکم گاو هم فرو میروند
یا حق
Iran, Islamic Republic of
ببین عزت ما دست کی افتاده.
کسر شان اوباماست که برای دست دادن با من برنامه‌ریزی کند!
Iran, Islamic Republic of
جهموری اسلامی ایران شان ندارد!
شهدا و خون های شهدا و خانواد ه های شهدا و جانبازان و... شان ندارند!
ملت ایران شان ندارند!
و....
.
شما موظف به پاسداشت اینها هستید اگر نمی توانید و در مقابل عظمت! وهیبت! و جلال! و شکوه! رییس جمهور آمریکا دست و پایتان می لرزد و عنان اختیار از کف می دهید و نمی توانید از پس آن برآیید، لطفا کسوت وزارت را از تن به در آورید!
ج ر
Iran, Islamic Republic of
...با این حال هر کاری که می کنم در کشورم برایم هزینه دارد...

آقای ظریف شما اگه مراقب باشید نه نیازی هست هزینه بدید و کسی هم برای شما هزینه ایجاد نمی کنه
Iran, Islamic Republic of
از دسن این دولت فخیمه به چه حد از ذلت رسیده ایم که وزیر خارجه کشورمان جرات ندارد .....
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف این دست دادن برای کشور کفر و منفعت طلب آمریکا اینقدر ارزش دارد که برنامه ریزی کنند....
این رابطه برای آمریکا به جهت عزمت این مملکت و ......است نه صرف یک وزیر خارجه....
سروش
Iran, Islamic Republic of
برای ما ایرانی ها هم واقعاً کسر شان است که تو وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باشی!!
برای ما افتخار است جناب دکتر ظریف. شما عددتون زیاد نیست.
ملت :
آى قربون دهنت ! سروش عزيز ،
ناشناس
ظریف باید از بت خود دفاع کند
ضمن عرض خسته نباشید به شما اقای ظریف، ولی واقعا از ته قلبم براتون متاسفم و دلم میسوزه که با گرگی نشست و برخاست می کنید که عاقبت شما را خواهد درید
مرگ بر امريكا ، شعار اصلىِ ملت غيورايران :
بابا ! كسيكه در توهمِ يه حمله كوچيك امريكا و نابود شدن
ايرانه ! از بد بخت هاى بزدل ! چه توقعى داريم ؟؟؟؟؟ !!!!
به نام خدا
لطفا استدلالی حرف بزنید
با تو اره کسره شانه ولی به وزیر خارجه ایران کسر شان نیست
بله برای یه رییس جمهور کسر شان که برای دست دادن با یه وزیر خارجه دست بده..امااااااااا وقتی وزیر خارجه میشه وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که در حال حاضر تنها نظامی است که حدود35 ساله با اقتدار به آمریکا ،نه میگه .شرایط فرق میکنه ها آقای وزیر!!!
ضمنا اینقدر خودتون را دستکم گرفتین که تا وزیر خارجه رزیم فسیل سعودی وقت ملاقات بهتون نده و یا مجبور بشین جلو فسیل کوچیکه منطقه زانو بزنین.
Iran, Islamic Republic of
دقت نکردید، ظریف میگه اگر اوباما برای چنین اتفاقی برنامه ریزی کرده باشه خودشو کوچیک کرده و قاعدتاً این کارو نمیکنه. این اسمش دفاع نیست. یک طعنه دیپلماتیک است. به این بخشها هم دقت کنید: (قشنگ جواب داده)
ظریف پاسخ داد: ... مشکل ائتلاف بین المللی این بود که هرگز جدی نبودند، زیرا با موانع سیاسی در هدف قرار دادن داعش مواجه بودند...بنابراین فقط نمایش ادامه دارد و به همین علت توانایی داعش در سال گذشته کاهش نیافته است ... و شما شاهد همان لفاظی قدیمی هستید. من معتقدم آمریکا همچنان ملاحظاتی در منطقه دارد که اجازه نداده است این کشور خود را از سیاست های قدیمی دور کند و موجب شود که به این مناقشه ادامه دهد...
این جماعت گوششان کر است و سوادشان نم کشیده. دنبال بهانه های بنی اسراییلی هستن. هر روز شکست میخورند ولی عبرت نمی گیرند. اینها خواب نیستند بلکه خود را به خواب زده اند پس تلاش برای بیدار کردنشان ب فایده است.
با این استدلالی که برا حرف ظریف کردی کمر ارسطو رو شکستی!!!
ناشناس
ظریف نکنه وزیر امورخارجه امریکاست ما نمی دانیم
ظریف کار دیگری ندارد جز اینکه در امریکا لابه و التماس بکند که کدخدا بیا با ما مذاکره کن
Iran, Islamic Republic of
وقتی دشمن رو بزرگ می بینی و خودت رو کوچیک نتیجه معلومه البته اگه دشمن ببینید
دلیران تنگستان
ننگ بر تو
Iran, Islamic Republic of
شما فقط لیاقتتان منوچهر متکی است و بس
ملت :
هر كى باشه ، ديگه ايقدر ذليل نميتونه باشه !
ظریف واقعا درست گفته در شان رئیس جمهور آمریکا نیست که برای دست دادن به او برنامه ریزی کند!
نتیجه ای که از این حرف می گیریم این است پس ظریف برای دست دادن به اوباما برنامه ریزی کرده است!!!!!!!!!
ک م
Iran, Islamic Republic of
...
خب این داره ظریقانه از اوباما دلجوئی و حمایت می کند!

اون معاون در رابطه با نامه 4 وزیر سخنانی می گوید که اگر اسمشان را بردارند و کسی بخواند فکر می کند گوینده اش تعادل روانی ندارد!!

اون یکی هم برجام را فتح الفتوح قرن می خواند و فقط کمی دهل لازم است تا خفتگان را بیدار کند!!
کجا چنین حرفی زده. شما نمی فهمین یا خودتون رو زدین به نفهمی. حالم از هرچی افراط گرای بی مغزه بهم میخوره. درود بر ظریف
Iran, Islamic Republic of
درستو خوب یاد گرفتی اول فحش و شلوغ کاری بعد نوشابه باز کردن برای همدیگه.
درود بر دكتر ظريف
این منفی ها را که به دفاع از ظریف می بینید عربستانی ها و داعشی ها می دهند و الا هیچ ایرانی با غیرتی از این کار ظریف راضی نیست
بابا اینا کین!!!!
داره از اوباما دلجویی هم میکنه. میگه برا اون افت داره!!!
تو وزیر امور ایرانیییییییییییی.
شخصیت منفعل و خود کوچک بینی داری. البته اگه من هم دوران دبیرستان و سربازی و دانشگاه رو در امریکا بودم شاید .....
شاید هم میگه بابا عمر وزارت تموم میشه من و خانواده بایدبریم امریکا و . .... دوراندیشی شخصی کرده.
مجلسی ها دست شما هم درد نکنه با رای های اعتمادتون.ااعتمادتون.اگه چند نفر تو مجلس نباشن ، دولت میتونه هیییهییجلساتش و تو مجلس برگزار کنه. دورهمی
یعنی امنیت و گارد و .... هیچ!!!!! کدخدا یهویی!!! تصمیم گرفت برگرده مجمع عمومی و شما هم یهویی!!!!! سرراهش سبز شدی!!!!
اونجا مجمع عمومی بود یا بازار سید اسماعیل؟
یه ذره به شعور مردم احترام بذارین و جرات داشته باشین بگین لازم بود دست و روبوسی انجام بشه.
تازه ازکدخدا هم معذرت میخواهیم که ظریف سرراهش سبز شد و مجبور شد کلاسش و بیاره پایین و با نماینده جمهوری اسلامی ایران دست بده!
حقارت و ببین رو رو ببین.
همینکه وزیر امور خارجه عربستان یهویی پیداش نشده که با این آقا مصافحه کنه تا ته ماجرا رو میشه خوند..
شما که جلو شاه کویت زانو زدی یا همرده عربستانی خودت ، تحویلت نرفت چی؟ افت نداشت ؟
این دقیقا نشان دهنده این است که ایشان هنوز درک نکردند که جایگاه وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران چیست و کجاست و باید به کجا برسد.
اقای ظریف اگرملاقات باشخص شما باشد اری برای اوباما کسر شان است اما با وزیر جمهوری اسلامی ایران برای اوباما افتخار است که دست بدهد
مسعود
اگر اتفاقی نتانیاهو رو میدید چی کار می کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ظاهرا برنامه ریزی از طرف شما و دوستانتان بود....
حمید
من چند باری است که درواکنش به این کارقبیح وزشت ... اورا ذلیل نامیدم ولی خدائیش ته شخصیتش رانمیدانستم ویهوئی واتفاقی این کلمه به ذهنم آمدتااینکه این مصاحبه ذلیلانه اش راخواندم حااافهمیدم که واقعا ذلیل وخود کوچک بین است آنهم درمقابل شیطان بزرک واقعا جای تاسف که سکان سیاست خارجی کشور عظیم وپرافتخار جمهوری اسلامی دست چنین فردی افتاده خیلی متاسفیم وباید به امام (ره)وشهدا بگوئیم :شرمنده ایم که انقلاب رابه دست نااهلان دادیم.
مصطفی
آقای ظریف در ادبیات دینی و حتی غیر دینی یه چیزی داریم به نام «عزت». اینو لطفا بفهم؛ باشه محمدجواد؟! باشه ظریف؟!
Iran, Islamic Republic of
اگرچه از اوباما و سران کفر بیزاریم ولی صرفنظر از ارزشی کردن موضوع،حرفش درسته.
اوباما از مصافحه با ظریف بهترین استفاده رو کرد که ایران رو به تذبذب در مواضع سیاسی متهم کنه!وزیر امور خارجه ایران به عنوان تنها مبارز با استکبار آمریکا در دنیا دست داد و به پای آمریکا افتاد!
Spain
ننگ بر برخی چه قدر حقیر و بدبختند
ح
در قانون اساسی اومده نه شرقی نه غربی/چطور اینهمه روابط گرم باروسیه خاین مشکلی نیست ولی جواب سلام رو دادن حقارته /البته می دونم اینو سانسور می کنید
محمد
بابا این حرفا چیه.کار درستی کرده که خلاف ادب عمل نکرده .آخه خلاف ادبه که دست نماینده یه کشور که خون جوونامون و خون مسلمونای جهان از انگشتاش میچکه رد کنه.بابا باااااااااا ادب.دفعه بعدی که باز هم از این توفیقات تصادفی نصیبت شد روی ماهشم ببوس نوش جونت
غیور
Romania
فقط می گویم از تاریخ عبرت بگیرید جناب سر جان ملکم !!!
مسلم
Romania
آقای ظریف!جهان سلطه و بزرگشون که امریکا باشه به ایران ونمایندگان آن نه به عنوان یک کشور،بلکه در جایگاه یک قطب تمدن ساز که اساسی ترین چالش وتهدید برای اون ها حساب میشه نگاه می کنند.و به همین دلیل از هر راهی برای نزدیکی و ضربه زدن بهره می برند.جنابعالی بما هو ظریف شاید ارزش خود را بهتر بدانی و بخواهی همین مقدار ارزش را چوب حراج بزنی اما،به عنوان نماینده ی ملت بزرگ ایران اسلامی در سمت وزیر خارجه، جهان سلطه و به ویژه امریکا حتا برای دست بوسی شما (البته برای هدف تخریب ونفوذ )حاضرند به صف شوند... . کمی انقلابی باش.مطمإن باش

...
اوباما سگ کی باشه که بخواد برای نماینده ایران اسلامی کلاس بذاره!
شما باید تاریخ را بهتر از هرکسی بشناسید این حرفها مال کسانی است که دارای یک شخصیت انسانی هستند نه مال ایشان ودار ودسته اش و میدانید خانم گلدامایر نخست وزیر رژیم غاصب در جنگ شش روزه با اعراب شبها با سران عرب بود و روزها با انها در جنگ وبعد گفت اطلاعات نظامی را شب در حال معاشقه از سران بی غیرت عرب میگرفته و داشتن روابط جنسی خانم لیونی با مجوز خاخام ها را هم که نقل محافل امروز است پس برای انها هدف مهم است که هر کاری را برای انها توجیه میکند
حسن
خوب،راست میگه.چراسنگ اندازی می کنند
Indonesia
تعریف بی منطق از ظریف به غیرت و فرزند انقلاب بودن را چه جوری با این اظهارات جمع کنیم؟؟؟ واقعا شما یک دفاع از تیم قبلی دیدید که رهبری نسبت به حملات د خصوص تیم قبلی بنماید؟؟ اما الان هر جا نسبت به عدم اعتماد به امریکاتذکر میدهند یک تعریف از مذاکره و تیم آن هم می کنند این است که دیگر نمی شود به هیچ انقلابی دلخوش کرد وقتی ایشان نیز عدالت را رعایت نمی کنند
ما هم میدونیم که نوکر بی مواجب از ارباب ارزشش کمتره. ..
مادر انقلابی
آفای ظریف
کسر شان ملت بزرگ و شجاع و قدرتمند ایران است که وزیر امور خارجه ضعیف داشته باشد
...
تبت یدا ابی لهب واتب
یاعلی
عماد
ساده انگاری ْ امن از دست بی خیالان و سهل انگاران
یعنی تو این قدر خودت را دست کم گرفتی ؟!!وای به حال مردمی که وزیر خارجه اش خود کم بین و دشمن بزرگ بین است. متاسفم.
اخر یک ادم چقدر باید خودباخته باشد
اقای ظریف هر کسی باید افتخار کند که با یک ایرانی دست میدهد

چه برسد به وزیر امور خارجه

چطور باید شان و منزلت شما به خودتان یاداوری شود

مگر رئیس جمهور امریکا کیست

حتی خداوند هم از تکریم بندهاش کسر شانش نمیشود

این چه کلامی است؟

چقدر در افکار و قوانین ناصحیح خودتان غرق شدهاید
France
اخه چرا مغلطه مي كنيد اين عرف حقوق بين الملل است و اگر رئيس جمهور ايران هم چنين كاري بكند مثلما شامل همين حكم است