پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲۹

نتایج آخرین نظر سنجی صورت گرفته نسبت به سریالهای تلویزیونی

سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب: 128812
پرويز فارسيجاني، دبير شوراي معارف سيما گفت: سال گذشته بيشترين رضايت از برنامه «ماه خدا» 89 و كمترين از برنامه «ماه عسل» به ميزان 50 درصد بوده است كه اين رضايت پايين، دليل عمده آن به نظر مي‌رسد اجراي اين برنامه بوده است.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جهان،فارسيجاني همچنین اعلام کرد: براساس نظرسنجي صورت گرفته سریال "فاصله ها" 85 درصد در بين برنامه‌هاي صدا و سيما ببيننده دارد و از بين اين ميزان 95 درصد اعلام رضايت كرده‌اند. و اين درحالي است كه مجموعه «زيرهشت» كه از شبكه اول سيما پخش مي‌شود، 10 درصد كمتر از سريال فاصله‌ها بيننده و رضايت‌مندي دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا با اين نظر سنجي به شعور مردم توهين شده چون فيلم افتضاح و در حد پايين فاصله ها با كار سنگين و پرمحتواي زير هشت اصلا قابل مقايسه نيست.فاصله ها فقط اشاعه فحشاست و بس ولو اينكه در قسمت پاياني تمام كارها زشت نشون داده بشه ولي چه سود كه چندين روز و ماه كار زشت و شنيع رو نشون ميدن و در يك 45 دقيقه در مذمت آن
واقعا براي سيماي جمهوري اسلامي متاسفم
زیر هشت اصلا قابل مقایسه با سریال کلیشه ای فاصله ها نیست. زیر هشت قابلیت مقایسه با بهترین سریال های خارجی رو داره.
Iran, Islamic Republic of
«چه که تاثیر سریال فاصله هاست مخصوصاً بر روی جوانان و نوجوانان همان زنای ذهنی است که حسن عباسی به آن اشاره کرده بود یعنی کاری که ریال های استراتژیک خارجی با این هدف ساخته می شوند.
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به دوستانی که زیرهشت رو خیلی بهتر از فاصله ها دونستن:
دوستان گرامی! واقعاً غیر از سیاهی و تاریکی و خشونت و بازی با احساسات بیننده و دیالوگهای غیرعادی و ثقیل که حتی گاهی جمله یک ادیب را در دهان یک خلافکار بی سواد می گذارد و صحنه های ریاکارانه ای از نماز خواندن شخصیتها، حرکتهای و کادرهای غیرعادی دوربین (که فقط یک ژست هنرمندانه است) چه چیزی در زیرهشت دیدید؟!
Iran, Islamic Republic of
یعنی واقعا سریال فاصله ها اینقدر مخاطب دارد؟؟؟ سریالی که در پی مظلوم نمایی و فرو ریختن قبح اعمال زشت یک دختر خیابانی و فاسد و هرزه است!
به نظر من که یک بیننده سی و پنج ساله تحصیل کرده و مادر یک پسر نوجوان هستم که اتفاقا در مذهب و اعتقادات چندان متعصبانه و افراطی عمل نمی کنم، برای دفاع از سلامت اخلاقی فرزندم ، دیگر وقت آن شده که مانند بعضی مراجع تقلید، دیدن تلوزیون را حرام بدانم!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیری که ایرادات فراوان (و بعضا وارد) به زیر هشت داشتند در مورد فاصله ها چطور ایرادات بیشترش را ندیدند؟
هم خوش ساخت نبوده ، هم فیلمنامه از روال منطقی برخوردار نیست و ... خیلی هم کلیشه ایه
تنها حسنش اینه که یک سری پیامهای مثبتی برای خانواده ها داره که اون هم به لطف خیل عظیم مشاوران سریال هستش
Iran, Islamic Republic of
هر دو سريال خوب و قابل تقدير هستند و كاركردهاي نتفاوتي نيز دارند. همچنين بايد گفت تيم زير هشت حرفه اي تر بود. اما بازي شخصيتهاي اصلي در هردو سريال امير جعفري و دانيال حكيمي عالي بود . البته آقاي جعفري با توجه به ماهيت شخصيت فضاي بيشتري براي مانور داشتند اما آقاي حكيمي نيز نقش پدر مهربان را به خوبي ايفا كردند. با تشكر
Iran, Islamic Republic of
فاصله ها پر بیننده است ولی دلیل نمیشود سریال خوبی باشد.دیروز هم که شهرام عبدلی بازیگر سریال فاصله ها در برنامه ی سینما گلخانه آخر داستان رو لو داد.
در پاسخ به دوست عزیزی که به نظر میاد تمام قسمت های زیر هشت رو با اشتیاق دیدن ولی علاقه ی خاصی به سریال هایی با موضوعات آبکی مثل فاصله ها دارند:
موضوع کلیشه ای ، حماقت در حد مضحک(رفتارهای سعید) ، به مسخره گرفتن شعور بیننده(رفتارهای سعید) ، پدری که ریاکارانه جانماز آب میکشد ولی پسرانش حتی نماز هم نمیخوانند و به هیچ کدام از حرف هایش گوش نمی دهند ، ترویج دوستی دختر و پسر و اشکال نداشتن بیش از یک رابطه( و قابل گذشت بودن) ، افتخار و توجیه دختر به داشتن رابطه با مردان مختلف بخاطر مشکل پدرش ، شبهات بیش از حد با دلنوازان ، فیلم برداری بیش از 70 درصد سریال در یک آپارتمان و ...
حالا شما بگید چه چیزی در فاصله ها دیدید؟
دوست عزیز بنده فقط موضوع فاصله ها رو دارای اشکال دونستم نه بازی بازیگرانش رو. ولی شما در مورد یکی از بهترین سریال های چند سال اخیر تلویزیون خیلی مغرضانه نظر دادی.
Iran, Islamic Republic of
فقط زیر هشت.....
خدایی کلی حال کردیم....
به نظر من خیلیها از جمله سایت جهان نیوز میخواهد بگوید که زیر هشت سریالی متفاوت وپر طرفدار تراز فاصله هاست اما اگر کمی فکر کنیم میبینم واقعا اینگونه نیست من خودم هر دو سریال را تماشا میکنم اما اگر شبی زیر هشت را نبینم برایم چندان اهمیتی ندارد اما فاصله ها واقعیت جامه ماست با کلی پیام اما یعضیها بیهوده هیاهو راه می اندازندمن نمیدانم چرا وقتی سریالی مثل زیرهشت کارگردان معروفی دارد اما فیلنامه و....ضعیفی دارد ما باید به همه تلقین کنیم که این سریال خوب است هرچند زیر هشت هم سریال بدی نیست مثلا فلیم میم مثل مادر با این همه تبلیغاتی که چند سال قبل داشت فقط اسم کارگردان معروفش همه را به سینما کشاند در حالی که هیچ حرفی برای گفتن نداشت فعلا در ایران کارگردانهای معروف ضعیفترین فیلمها را در سینماها میسازند در این چند سال بهترین فیلمی که من در سینما دیده ام رخساره بود ودیگر هیچ ودر تلویزیون هم بهترین سریال در این چند سال ترانه مادری با بازی هنرمندانه هما روستا
United Kingdom
به نظر من در جواب دوستانی که سریال زیر هشت را تحقیر شمردند وکارهای بازیگران را ریا خوانند باید بگویم که چشمشون رو به واقعیت های زندگی بسته اند به نظر من که یک دختر 18ساله هستم سریال فاصله ها جز بد اموزی ذر جامعه چیزی به نمایش نگذاشته است من یکی از بینندگان بروباقرص زیر هشت هستم وتا به حال مطالب زیادی یاد گرفتم از سریال جذاب وعالی زیر هشت بابازی عالی امیر جعفری.
Iran, Islamic Republic of
من تا حالا یک سریال ایرانی را دنبال نمی کردم و نمیدیدم ، ولی سریال زیر هشت و فاصله ها رو به دلیل کیفیت بسیار خوبش بصورت کامل دیده ام.
Iran, Islamic Republic of
فاصله ها واقعا سطح پایین است از همه لحاظ.منتها چون ذائقه مردم ما خراب شده فاصله ها وامثال ان را ترجیح می دهند.
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم فاصله ها چیش قشنگ و جذابه؟ داستان ناب و جدیدش؟ نصیحت های زیادی؟ شخصیت های واقعی فیلم؟ کارگردانی فوق العاده؟ زیر هشت هم چندان تعریفی نداره سیروس مقدم بعد از سریال نرگس هی داره افت میکنه زیر هشت البته به جز بازی های خیلی خوبش سریال نچسب و لوسی از آب درامده.
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی تو این سریال چند نفر دنبال ازدواج هستند بابا خسته شدیم همه سریال ها همین داستان رو دنیال میکنند اه ...
Iran, Islamic Republic of
اگر خودشان تعريف نكنند چه كسي تعريف بكند.
براي مثال سريال بدآموز فاصله ها را با سريال مدارصفردرجه مقايسه كنيم.اين كجا و آن كجا.
Iran, Islamic Republic of
سريال فاصله ها بدترين كار ساخته شده از حسين سهيلي زاده و داراي فيلم نامه كمي دست كاري شده و تقليدي از سريال هاي ديگر تلويزيون و با بازي بد بعضي از بازيگران مثل بهاره افشاري و شاهرخ استخري و صبا خانم و شهرام عبدلي است.
چون مدیران صدا سیما افراد ....... اثر مخرب این سریال فاصله ها در هفت ماه آینده تو جامعه مشهود خواهد بود . نتیجه نظر سنجی شون هم .... در میاد.
به نظر من سریال فاصله ها یکی از بهترین وآموزنده ترین و قشنگترین سریالی است که تا حالا دیدم چون اگه دقت کنیم و به نکات آموزندش نگاه کنیم میبینیم نکات آموزنده زیادی داره که میتونه به جوانان بیاموزه که همیشه در هر کاری مشوره بزرگترها ضروری است و بزرگترها یاد میگیرن که چطور با فرزندانشون رابطه درست و صمیمانه بر قرار کنندتا اونا اشتباهی در زندگی نکنند من نمیدونم چرا کسایی که اینجا نظر دادند نکات آموزنده این سریال رو نمی بینن
1- اين كه سيما از خودش تعريف كرده، چيز عجيبي نيست و ........با اين وضعيت، به مسئولان سيما قول مي‌دهم كه حالا حالاها عمراً نمي‌توانيد با شبكه‌هاي ماهواره‌اي مانند فارسي وان و سريال‌هاي غربي رقابت كنيد.
2- اين كه چه كسي از چه سريالي خوشش بيايد، كاملا سليقه‌اي و بستگي به طرز فكر و سواد فرد دارد. اما در سريال فاصله‌ها واقعا چيز قابل ذكري وجود نداره، بازي‌ها بشدت مصنوعي و خشك‌ هستند مخصوصا شاهرخ استخري كه ادا و اطوارهاش واقعا مسخره است و فكر مي‌كنه كه تام كروزه! البته از بازي و نقش بسيار تصعني و شعاري دانيال حكيمي هم نبايد گذشت. هم بد بازي كرده و هم اين كه نقشش خيلي كليشه‌اي، تصنعي، پر از شعار و در يك كلام خيلي مسخره و غير قابل باور است.
3- آنهايي كه مي‌گويند سريال زير هشت جز سياهي و خشونت و... چيزي نداره، اولا بايد به آنها گفت كه النگوهاتون نشكنه؟!! پس شماها اگر فيلم‌هايي مثل اره، تبر و بسياري از فيلم‌هاي هاليوودي را ببينيد، چه مي‌گوييد؟ در ثاني مگر سياهي، تباهي، فساد، فقر، دزدي، تو سري خور بودن مظلوم و بي‌پول و آقايي كردن و گردن كلفتي پولدار وجود ندارد؟........
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هم اصلاً قابلیت مقایسه ندارند.زیر هشت سطح خیلی بالاتری دارد و خوش ساخت تر است هرچند بدون اشکال نیست ولی فاصله ها واقعاً از نقطه نظر هنری فاجعه است وحالا اگر پیامش برای بعضی از عزیزان آموزشیه! بحثش جداست. زیر هشت هم پر از پیام های اخلاقیه فقط فرقش اینه که تو ذوق نمی زنه.بدی اش اینه که حالا با این نظرسنجی هاشون تا چند وقت دیگه بازم سریال های آبکی مثل فاصله ها ............می سازن.
Iran, Islamic Republic of
نه بابا !یعنی شما لازمه با دیدن یه سریال آبکی بفهمید مشورت کردن با بزرگ تر ها تو هر کاری لازمه؟؟؟
خب با این حساب بهتره این سریال رو بذارن جز برنامه های کودک!
Iran, Islamic Republic of
فاصله ها خیلی عالی بود دستشون درد نکنه.
Iran, Islamic Republic of
سريال زير هشت خيلي خوب شروع شد اما پاياني افتضاح داشت بازي هنرمندان خوب بود ولي فيلنامه اش خيلي افتضاح بود كلا ايرادات بسيار داشت . سريال فاصله ها هم ايراداتي داشت ولي در انتها خوب تمام شد و سرانجام بيتا رو خيلي خوب نمايش داد .
دیدین گفتم فاصله ها بهترینه حالا که تموم شد دیگه باید همتون فهمیده باشین چقدر عالی بودمخصوصا شمایی که گفتین نه بابا!واقعا دست کارگردان و بازیگران درد نکنه.
توضیح میدین 85 درصد چطوری به ان رسیدن؟
Iran, Islamic Republic of
بابا تو سریال های غربی، همش آخرش همدیگه رو میبوسن و تو سریالهای شرقی هم ازدواج میکنن.
.........
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم سریال فاصله ها قشنگ و اموزنده بود