پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۳

نقش آمریکا در قطع شبکه‌های ماهواره ای ایران

يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۳۷
کد مطلب: 295817
آژانس امنيت ملي امريکا در تصميم اخير شرکت خدمات ماهواره‌اي اينتل‌ست مبني بر قطع شبکه‌هاي ايراني نقش دارد.
به گزارش جهان، رالف شوئنمان در مصاحبه با پرس تي‌وي گفت: «حذف شبکه‌هاي ايراني از اول جولاي کاملا به فعاليت‌هاي جاسوسي آژانس امنيت ملي امريکا و همچنين اقدامات خرابکارانه اين آژانس در دسترسي به ارتباطات از راه دور در سراسر جهان مرتبط است.»

شرکت خدمات ماهواره‌اي اينتل‌ست ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) اعلام کرد که ديگر به شبکه‌هاي ايراني از جمله شبکه انگليسي زبان پرس تي‌وي خدمات ارائه نمي‌دهد. دستاويزي که بابت آن اين تصميم گرفته شد اين است که اينتل‌ست بايد از تحريم‌ها عليه رئيس صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران «تبعيت کند.»

اينتل‌ست همچنين با اعلام اين که دولت امريکا به اين شرکت دستور داده است از تمديد مجوز صدا و سيما خودداري کند، افزود، از ۱ جولاي (۱۰ تير) ارائه خدمات به شبکه‌هاي ايراني را متوقف خواهد کرد.

شوئنمان گفت: «هدف از تلاش‌هاي امريکا از طريق فشار روي اينتل‌ست و ديگر شرکت‌ها اين است که مردم جهان از حقيقت در مورد عمليات اين کشور آگاه نشوند.»

گفتني است آژانس امنيت ملي امريکا در پي افشاي فعاليت‌هاي جاسوسي اين آژانس در سطح گسترده عليه شهروندان امريکا و ديگر کشورها با يک رسوايي بزرگ روبرو شد.

اين تحليل‌گر سياسي گفت: «زماني که توزيع و انتشار اطلاعات صورت مي‌گيرد، آنها تلاش مي‌کنند دريافت کنندگان و انتشاردهندگان اين اطلاعات را اهريمني جلوه دهند.»

پرس تي‌وي و ديگر شبکه‌هاي ايراني از ژانويه ۲۰۱۲ با موج بي‌سابقه‌اي از هجمه دولت‌ها و شرکت‌هاي ماهواره‌اي اروپايي روبرو شده‌اند. پخش اين شبکه‌ها در شماري از کشورهاي غربي از جمله انگليس، فرانسه، آلمان و اسپانيا متوقف شده است.

شرکت‌هاي ماهواره‌اي اروپايي مي‌گويند، از تحريم‌هاي ضد ايراني تبعيت مي‌کنند. با وجود اين، مايکل مان، يکي از سخنگويان رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا به پرس تي‌وي گفته است که تحريم‌هاي اين اتحاديه رسانه‌هاي ايران را در بر نمي‌گيرد.

رئيس اسرائيلي-فرانسوي شرکت بزرگ ماهواره‌اي يوتل‌ست با ارسال نامه‌هايي به چندين شرکت ماهواره‌اي از آنها خواست همکاري با شبکه‌هاي ايران را متوقف کنند.

لابي رژيم اسرائيل در امريکا نيز علنا از تصميم شرکت‌هاي ماهواره‌اي اروپايي در توقف پخش پرس تي‌وي حمايت کرده است.

فعالان رسانه‌اي، حمله به شبکه‌هاي ايران را هجمه‌اي عليه آزادي بيان توصيف کرده‌اند؛ هجمه‌اي که توسط دولت‌هاي اروپايي که خود دم از آزادي بيان مي‌زنند، آغاز شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امير
Iran, Islamic Republic of
از ديد آمريكا :
آزادي بيان يعني آزادي در توهين به پيامبران و اديان الهي!!
و نقد كشيدن سياستهاي استعماري و جنايات صهيونيستي يعني مقابله با حقوق بشر!!
Iran, Islamic Republic of
باید زودتر به فکر ماهواره های تلویزیونی بود حالا حتما نمی خواد ساخت ایران باشه یکی بخرید بندازید بالا !
باید ماهواره ملی بفرستیم هوا و از چین و روسیه استفاده کنیم. جنگ جنگ است و درنگ ننگ