پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

فوری/روسیه:آغازسوختگذاری نیروگاه بوشهر

جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 129217
رسانه ها لحظاتی پیش به نقل از مقامات روسیه از آغاز عملیات سوختگذاری نیروگاه اتمی صلح آمیز بوشهر در جنوب ایران خبر دادند.

به گزارش مهر، شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد : روسیه عملیات سوختگذاری در نیروگاه اتمی بوشهر را آغاز کرد.

این شبکه ابتدا به نقل از مقامات روسیه گزارش داد : نیروگاه اتمی بوشهر هفته آینده راه اندازی می شود.

العربیه به جزئیات بیشتری درباره این خبر اشاره نکرد، اما مقامات جمهوری اسلامی ایران پیشتر اعلام کرده بودند نیروگاه اتمی بوشهر پس از ماه مبارک رمضان راه اندازی خواهد شد.

در همین زمینه خبرگزاري ريانووستي از راه‌اندازي نيروگاه بوشهر در 30 مردادماه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، خبرگزاري «ريانووستي» به نقل از پايگاه اينترنتي «انرگو نيوز» از توافق تهران و مسكو براي راه‌اندازي نيروگاه اتمي بوشهر در 30 مرداد (21 اوت) خبر داد.
براساس اين گزارش در اين مراسم قرار است «سرگئي كرينكو» رئيس روس اتم و احتمالاً «سرگئي اشماتكو» وزير انرژي روسيه حضور يابند.
احداث نيروگاه اتمي بوشهر پيش از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران توسط شركت زيمنس آلمان آغاز و از سال 1997 شركت «اتم استروي اكسپورت» روسيه احداث آن را تكميل مي‌كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *