سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۶
حدادعادل در نشست خبری:

شعار دولتم تقوا و تدبیر است/ اهل ریخت و پاش نیستم

انتخاب نامزد نهایی ائتلاف، بعد از تبلیغات رادیو تلویزیونی
يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب: 289012
نامزد انتخابات یازدهم با بیان اینکه آنچه که باعث شد بنده به صحنه انتخابات ریاست جمهوری قدم بگذارم تجربه بی‌واسطه‌ام از شیوه مدیریت در کشور بود، گفت: اگر رای ملت ایران را داشته باشم امید دارم منشاء اثر باشم.
شعار دولتم تقوا و تدبیر است/ اهل ریخت و پاش نیستم
به گزارش جهان به نقل از فارس نشست خبری غلامعلی حدادعادل نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم و عضو ائتلاف پیشرفت، دقایقی قبل با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی، در خبرگزاری فارس برگزار شد.

حدادعادل در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه آنچه باعث شد به صحنه انتخابات ریاست جمهوری قدم بگذارم تجربه بی‌واسطه‌ام از شیوه مدیریت کشور است، یادآور شد: بنده در مجلس ششم، هفتم، هشتم و نهم حضور داشته‌ام و در مسئولیت ریاست مجلس هفتم نیز بوده‌ام.

نامزد انتخابات یازدهم ادامه داد: بنده از نزدیک با دولت اصلاحات، خاتمی و احمدی نژاد کار کرده و شاهد مشکلات در اداره کشور بوده‌ام و در عین حال پیشرفت آنها را نیز انکار نمی‌کنم اما در طول این سالها نزد خودم رفتار دولت‌ها را نقد کرده‌ام و امیدوارم که با این تجربه اگر رای ملت ایران را داشته باشم، منشاء اثر شوم.

حدادعادل در پاسخ به سوال خبرنگاری که می‌گفت با توجه به اظهارات آقای مظفر آیا ائتلاف سه‌گانه همچنان پابرجاست، گفت: ائتلاف سه‌گانه یا ائتلاف پیشرفت همچنان برقرار است و تصمیم برای نفی ائتلاف در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه اعضای ائتلاف تصمیم گرفتند بعد از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری و بعد از استفاده از تبلیغات در صدا و سیما بر اساس نظر‌سنجی و دیگر عوامل، گزینه نهایی را انتخاب کنند ،گفت: ائتلاف سه‌گانه همچنان کار خود را دنبال می‌کند.

حداد عادل با بیان اینکه به عنوان شخص حقیقی در انتخابات حضور دارد و کار تبلیغاتی خود را دنبال می‌کند، درباره استعفای مظفر گفت: با توجه به آغاز مرحله تبلیغات، دیگر بحث ریاست ستاد ائتلاف مطرح نبود چرا که هر نامزد به صورت حقیقی تبلیغات خود را می‌بایست دنبال می‌کرد.

نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی که آیا به نفع سعید جلیلی کنار خواهد رفت یا نه گفت: این مطلب که بنده به نفع آقای جلیلی کنار می‌روم صحیح نیست ایشان کار خود را می‌کنند و بنده هم فعالیت انتخاباتی خود را دنبال می‌کنم.

خبرنگاری از حداد عادل درباره برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم پرسید که وی در پاسخ گفت: گروهی از متخصصان انقلابی و دانشگاهیان از مدتها قبل مطالعات زیادی در حوزه‌های مختلف از قبیل حوزه اقتصادی انجام دادند که در صورت کسب اعتماد مردم، این برنامه‌ها مبنای نظری برنامه‌های بنده خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال تغییر رویکرد رئیس‌جمهور یازدهم در قبال برنامه هسته‌ای خاطرنشان کرد: برنامه‌ هسته‌ای از نظر ما هیچ ابهامی ندارد و در واقع مشکل از رئیس‌جمهور آمریکاست نه از رئیس‌جمهور ایران. پاسخ به این سوال همان ضرب المثلی است که می‌گوید کسی که خوابیده را می‌توان بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده بیدار شدنی نیست لذا آمریکایی‌ها در بحث هسته‌ای ایران نخوابیده‌اند بلکه خودشان را به خواب زده‌اند و آنها از ماهیت صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ای ایران باخبرند.

خبرنگاری از حداد عادل درباره علت تاخیر‌ها در زمان معرفی نامزد نهایی ائتلاف پیشرفت پرسید که این عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ گفت: با توجه به اینکه تبلیغات رادیو تلویزیونی تاثیر‌گذار است، ما تصمیم گرفتیم که بعد از تبلیغات رادیو تلویزیونی نظرسنجی‌ها را بررسی و به آن استناد کنیم لذا انتخاب نامزد نهایی ائتلاف پیشرفت به اندکی بعد موکول شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال انتخاب نامزد نهایی ائتلاف پیشرفت با نظر آیت‌الله مهدوی کنی که قرار است فردا اعضای ائتلاف به دیدار وی بروند، گفت که فردا گزینه نهایی ائتلاف معین نخواهد شد.

حدادعادل در پاسخ به این سوال که آیا شما هم همانند دیگر نامزدها برای فعالیت انتخاباتی مرخصی گرفته‌اید، تصریح کرد: شما نگران این قبیل مشکلات نباشید. مرخصی گرفتن طبیعی است و ما زمانی که کاندیدای ریاست جمهوری نبودیم هم برای کارهای ضروری مرخصی می گرفتیم اما مرخصی ما متفاوت از مرخصی دیگران است.

نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم آزاد هستند که به چه کسی رای بدهند، افزود: کسانی که می‌خواهند به گزینه اصولگراها رای بدهند، در صورتی که یک نامزد اصولگرا کناره‌گیری کند رای‌شان را به دیگر نامزدهای اصولگرا خواهند داد اما اینکه بگوییم چه تضمینی وجود دارد که آرای ما در ائتلاف سه‌گانه صد در صد به حساب همدیگر واریز شود هیچ تضمینی وجود ندارد.

وی درباره کناره‌گیری از عرصه انتخابات گفت: اگر قرار باشد همه ما ۳ نفر در انتخابات باشیم باید هر سه آن را بپذیریم و اگر قرار باشد دو نفر کنار بروند نیز باید ۳ نفره درباره آن تصمیم بگیریم.

خبرنگاری از حداد عادل درباره خطر فتنه و انحراف در انتخابات آتی پرسید که وی در پاسخ گفت: فعلا فرصت استفاده از اصطلاحاتی چون فتنه و انحراف نیست. اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و جریان مستقل در انتخابات حضور دارند لذا اگر با این ادبیات صحبت کنیم به نظرم مناسب‌تر است.

حدادعادل در پاسخ به سوال دیگری، با بیان اینکه ماموریت آقای مظفر تمام شده است، ادامه داد: با شروع تبلیغات هر کدام از اعضا به عنوان یک فرد حقیقی در تبلیغات شرکت می‌کنند و دیگر نیازی به ستاد مشترک تبلیغات نیست.

نامزد انتخابات یازدهم با تاکید بر اینکه آقای مظفر در آن دوران از اندیشه ائتلاف حمایت می‌کرد، گفت: ما دیگر قرار است در صدا و سیما و تبلیغات به عنوان شخصیت حقیقی ظاهر شویم.

وی در خصوص سفرهای استانی نیز خاطرنشان کرد: بنده سفرهای استانی را مفید و از نقاط مثبت دوران احمدی‌نژاد می‌دانم. اما «اندازه نگه دار که اندازه نکوست» چرا که نباید سفرهای استانی آنقدر زیاد شود که دولت فرصت رسیدگی به مسائل اصلی کشور را در مرکز نداشته باشد و بنده اگر سفر استانی داشته باشم، این همه مصوبه را در مدتی کوتاه به تصویب نمی‌رسانم.

حدادعادل با بیان اینکه اگر این مصوبات جای دیگر تصویب شده و در سفرها اعلام شود، مسئله دیگری است، افزود: بنده سفرهای استانی را لازم و مفید می‌دانم و معتقدم این سفرها، تماس با توده مردم و رفتن به مناطق محروم از اقدامات خوب احمدی‌نژاد بوده است.

نامزد انتخابات یازدهم در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، در خصوص ادامه فعالیت ستادش نیز گفت: ستاد انتخاباتی بنده فعالیت انتخاباتی خود را ‌آغاز کرده و مسئولان هر بخش را آقای نجابت به اطلاع خواهند رساند.

حدادعادل با بیان اینکه هیچ یک از اعضای ائتلاف اصل تداوم ائتلاف را نفی نکرده‌اند و همه نظرسنجی‌ها را مهم و موثر می‌دانند، افزود: ما در کنار نظرسنجی‌ها از نظر علمای محترم و جامعه روحانیت مبارز هم استفاده خواهیم کرد اما اینکه این هماهنگی و استفاده از نظر جامعتین به چه صورت باشد، در مذاکره با آنها روشن خواهد شد. اما نظر دو جامعه را محترم و نظرسنجی‌ها را نیز مهم و موثر می‌دانیم و تبلیغات هر کس نیز جدی است.

نامزد انتخابات یازدهم در خصوص برنامه خود گفت: از ۵ ماه پیش مطالعاتی صورت گرفته و در کارگروهی جنبه تلفیقی پیدا کرده است که می‌تواند سرآغاز تدوین برنامه برای دولت اینجانب باشد.

وی در خصوص هزینه‌‌های تبلیغاتی خود هم تصریح کرد: با شناختی که از بنده دارید می‌دانید من اهل اسراف و ریخت و پاش نیستم و بر برنامه‌های رادیو و تلویزیون تاکید دارم و صرفا جهت یادآوری تبلیغات هم خواهم داشت که البته هزینه چندانی ندارد.

حدادعادل در خصوص حضور خود در انتخابات هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: بنده قصد شرکت در دومین سال انتخابات هیئت رئیسه مجلس را ندارم و فراکسیون اصولگرایان نیز برای تعیین رئیس مجلس نامزدی معرفی نخواهد کرد.

عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به خبرنگاری که با زبان انگلیسی پرسید چرا بعضی‌ها جلیلی را به شما ترجیح می‌دهند، گفت: این سؤال را از آن بعضی‌ها بپرسید.

این خبرنگار باز با زبان انگلیسی پرسید که چرا تمرکز روی آقای جلیلی است و بعضا دلایلی دارند، که حدادعادل با زبان انگلیسی خاطرنشان کرد: تمرکز طرفداران آقای جلیلی برای حمایت از ایشان است، طرفداران بنده برای حمایت از بنده و طرفداران دیگر کاندیدا نیز برای حمایت از آنان کار می‌کنند. به نظرم دلیل به وجود آمدن این سؤالات ثبت‌نام دیرهنگام و دقیقه ۹۰ آقای جلیلی بود که خود سبب جلب توجه بوده است.

وی در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه فرهنگ، نرم‌افزار هر تحول سخت‌افزاری است، تاکید کرد: نگاه من به فرهنگ یک نگاه عرضی نیست بلکه طولی است و هر فعالیتی نیز پیوستی فرهنگی خواهد داد.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: نگاه من به فرهنگ و اهمیت آن به این معنی نیست که مسائل اقتصادی اولویت نخواهد داشت من همین جا اعلام میکنم شعار دولت خودم را تقوا و تدبیر گذاشتم و این دو رکن را اساس می‌دانم چرا که باید همگان را به تقوا و تدبیر دعوت کرد.

خبرنگار ایرنا پرسید که هزینه‌های ائتلاف را از کجا تامین می‌کنید، شنیده شده که شهرداری تهران بودجه آن را تامین کرده است، که حدادعادل پاسخ داد: ائتلاف تاکنون هزینه چندانی نداشته که حامی مالی داشته باشیم و اعضا اگر فعالیتی کردند از یک منبع خارجی غیر از هزینه خود نبوده و البته هزینه چندانی هم نشده است. شما هم اگر سندی دارید که از بودجه شهرداری خرج شده، منتشر کنید و اگر ندارید اصل موضوع را هم مطرح نکنید.

عضو ائتلاف پیشرفت در خصوص جزئیات دیدار فردایشان با آیت‌الله مهدوی کنی گفت: این دیدار به منظور هماهنگی با روحانیون و مطلع کردن ایشان از کارهای انجام شده و استفاده از نظراتشان است.

حدادعادل در پاسخ به این سؤال که آقای جلیلی باید چه شرایطی داشته باشد که بتواند در ائتلاف پیشرفت عضو شود، گفت: شرط اول تمایل است که از آقای جلیلی نیز نشانه و تمایلی تاکنون دیده نشده است؛ جلیلی اصولگراست و مانند دیگر نامزدها فعالیت خود را می‌کند.

وی گفت که مسائل اقتصادی،‌ گرانی، تورم، مشکلات معیشتی خصوصا قشرهای کم‌درآمد باید از وظایف اصلی دولت آینده باشد.

حدادعادل در پایان خاطرنشان کرد: برای خروجی ائتلاف پیشرفت باید قدری صبر کرد و باید دید نظرسنجی‌ها بعد از برنامه رادیو و تلویزیون چه خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *