پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

تعاونی‌های سهام عدالت حذف نمی‌شوند

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 442219
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به موضوع ارسال لایحه سهام عدالت به مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست ویژه تعاونی‌ها با وزارت اقتصاد پیرامون حفظ ترکیب تعاونی‌های سهام عدالت خبر داد و گفت: اشکالات موجود برطرف می‌شوند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، لایحه سهام عدالت برای آزادسازی به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد این که آیا با آزاد سازی سهام عدالت تعاونی‌های سهام عدالت همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد یا خیر، اظهار داشت: آخرین تصمیمی که با آقای طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی گرفته شد، برگزاری نشست پیرامون حل مشکلات فعلی تعاونی‌ها و شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت بود.

وی افزود: در این نشست که بین شرکتهای تعاونی‌ با وزارت اقتصاد برگزار خواهد شد، نقطه نظرات و اختلافات موجود برطرف و جمع‌بندی خواهد شد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه مخالف حذف تعاونی‌ها در جریان آزادسازی سهام هستیم، گفت: موافقیم تعاونی‌ها در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بورسی (ETF) در ترکیب حضور داشته باشند.

کلانتری با بیان اینکه طبق تصمیم وزارت امور اقتصاد و دارایی، تعاونی‌ها در جریان آزادسازی سهام عدالت به هیچ عنوان حذف نخواهند شد،گفت: ترکیب سهام تعاونی‌ها حفظ و مشکلات با برگزاری نشستهای مشترک برطرف می‌شود.

وی در پایان زمان آزادسازی سهام عدالت را منوط به جمع‌بندی لایحه مذکور در وزارت امور اقتصادی و دارایی دانست.

به گزارش فارس، روز گذشته علی طیب‌نیا در حاشیه بیست و ششمین همایش بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران از آماده‌سازی بسته جدید سهام عدالت خبر داده و گفته بود: بخشی از بسته طراحی شده، مستلزم ارائه لایحه به مجلس است که به زودی به مجلس ارائه خواهد شد.

طیب نیا در مورد جزئیات لایحه سهام عدالت، اظهار داشت: در بحث کارشناسی و مفصل با حضور کارشناسان بازار سرمایه، نمایندگان مجلس و دستگاه های اجرایی مشکلاتی که سهام عدالت در حوزه مختلف با آن مواجه است، از افراد مشمول سهام عدالت گرفته تا سبد سهام واگذار شده، نحوه ساماندهی و مدیریت و شیوه آزادسازی سهام عدالت بررسی شد.

وی ادامه داد: سعی کردیم یک بسته سیاستی برای رفع همه این چالش ها و تامین ۲ هدف عمده طراحی شود؛ هدف اول این است که اقتصاد به صورت مردمی شود و عامه مردم در مدیریت و مالکیت بنگاه های اقتصادی نقش داشته باشند و هدف دوم این است که شرکت های بزرگ به صورت کارآمد مدیریت شوند.

طیب نیا افزود: این بسته سیاستی را توجه به این ۲ هدف و در جهت رفع چالش های موجود سهام عدالت طراحی شده و بخشی از آن مستلزم ارائه لایحه به مجلس است که از قبل این لایحه آمده شده و در کمیسیون اقتصادی دولت هم به تصویب رسیده و به زودی به مجلس ارائه خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *