شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ایران در رده چهارم جدول مدال‌ها قرار دارد

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 392215
چهارمین دوره بازی‌های ساحلی به میزبانی تایلند درحال برگزاری است و ورزشکاران ایرانی در ۱۸ رشته ورزشی در این رقابت‌ها حضور دارند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، تیم ملی والیبال ب ایران که در سه بازی گذشته ترکمنستان، مالدیو و بحرین را شکست داده بود در بازی چهارم برای تعیین سرگروه در مقابل قطر به میدان رفت و پیروز شد.

ترکیب تیم ملی والیبال ب ایران را صابر هوشمند و بهمن سالمی تشکیل می‌دادند. این دیدار در ست اول با نتیجه ۲۱ بر ۱۷ به سود قطر به پایان رسید. علی‌رغم اینکه ایران در این ست چند بار از حریف جلو افتاد اما در نهایت قطری‌ها چند امتیاز متوالی گرفتند و به امتیاز ۲۱ رسیدند تا ست اول را به نام خود کنند.

ست دوم را ایران خوب شروع کرد. بهمن سالمی و صابر هوشمند که نمی‌خواستند ایران به عنوان تیم دوم گروه صعود کند، سه امتیاز از حریف جلو افتادند و سعی می‌کردند فاصله حداقل دو سه امتیازی را حفظ کنند. فاصله سه امتیازی حفظ شده بود و قطری‌ها که دیدند نمی‌توانند فاصله را جبران کنند، خودشان را روی زمین انداختند. با توجه به این که والیبال ساحلی تعویض ندارد و اگر بازیکنی مصدوم شود می‌تواند ۵ دقیقه وقت پزشکی بگیرد، قطری‌ها با همین شیوه بازی را قطع کردند تا شاید بتوانند روحیه تیم ایران را خراب کنند. اما تیم ایران بعد از وقت پزشکی اولین امتیاز را گرفت تا نشان دهد این حربه قطری‌ها هم کارساز نیست.

ست سوم را قطر بهتر شروع کرد و چند امتیاز جلو افتاد. ولی ایران خیلی زود جبران کرد و دو تیم پا به پای هم تا امتیاز ۱۱ پیش رفتند. مسابقه هرچه به امتیاز ۱۵ نزدیک می‌شد ، حساسیت آن بالاتر می‌رفت و بازی ۱۲-۱۲ مساوی شد.امتیاز سیزدهم را ایران گرفت تا فقط دو امتیاز تا بردن این مسابقه و سرگروهی فاصله داشته باشد. اما قطری‌ها دوباره مسابقه را مساوی کردند. حالا فقط دو امتیاز تا پایان مسابقه مانده و قطر سرویس خود را خراب می‌کند. ایران برای برد فقط یک امتیاز می‌خواهد اما قطر امتیاز می‌گیرد و تیمی برنده خواهد بود که به امتیاز ۱۶ برسد. ایران امتیاز ۱۵ را می‌گیرد و چند ایرانی حاضر در ورزشگاه به شدت ایران را تشویق می‌کنند. مجدد مسابقه مساوی می‌شود و حالا برنده تیمی است که زودتر به امتیاز ۱۷ برسد. ایران با اسپک خوب بهمن سالمی امتیاز شانزدهم را می‌گیرد و چند ثانیه بعد امتیاز هفدهم را هم برای ایران ثبت می‌کند تا ایران این مسابقه حساس را ببرد و به عنوان سرگروه به مرحله بعد برود.



شکست ناباورانه تیم واترپلوی ساحلی مقابل کویت
در ادامه مسابقات واترپلوی ساحلی چهارمین دوره بازی‌های ساحلی آسیا در شهر پوکت تایلند، تیم ملی واترپلو کشورمان در یک دیدار حساس در مقابل کویت قرار گرفت و در کمال ناباوری با اختلاف یک امتیاز ۱۶ بر ۱۵ شکست را پذیرفت.

در نیمه اول این تیم ایران بود که با ارایه یک بازی برتر موفق شد با گل‌های حامد خانبانان ۲ گل عطا برخورداری ۲ گل نیما خوشبخت ۱ گل و امیر حسین خانی ۳ گل در مجموع ۸ بر ۵ به برتری دست یابد اما در نیمه دوم این تیم کویت بود که با بهره برداری از تمامی فرصت‌هایش ۱۱ گل به ثمر رساند و عقب ماندگی نیمه اول را جبران کند و تیم ملی واترپلوی کشورمان در این نیمه فقط توانست به ۷ گل دست یابد و شکست ۱۶ بر ۱۵ را بپذیرد.

گل‌های تیم ملی واترپلوی کشورمان در نیمه دوم را حامد خانبانان ۲ گل محسن خلیلی ا گل عطا برخورداری ۲ گل نیما خوشبخت ۱ گل و امیر حسی خانی ۱ گل به ثمر رساندند.

این دیدار با حضور اصغر رحیمی سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی‌های ساحلی پوکت تایلند برگزار شد.

تیم واترپلو کشورمان فردا صبح ساعت ۱۰ به وقت پوکت در مقابل تیم قدرتمند قزاقستان است که تاکنون تمامی رقبای خود از جمله کویت را شکست داده است.

ایران با ۵طلا،۷نقره و ۶ برنز در رده چهارم جدول مدال‌ها قرار دارد
کاروان ورزشی ایران در پنجمین روز از بازی‌های ساحلی آسیایی پوکت با طلای سبحان طاهر خانی در رده چهارم جدول رده بندی مدال‌ها قرار گرفت.

چهارمین دوره بازی های آسیایی ساحلی در حالی از روز جمعه ۲۳ آبان ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه در شهر پوکت تایلند آغاز شد که نمایندگان کشورمان تاکنون موفق به کسب ۱۸ مدال شدند.

در واقع امروز با طلای ارزشمند سبحان طاهرخانی در پرش طول جمع مدال‌های کشورمان به ۵ طلا،۷ نقره و ۶ برنز رسید تا کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در مجموع با ۱۸ مدال در رده چهارم جدول رده بندی قرار گیرد

قنبرعلی قنبری (کوراش)، حمید نادری، کامران حسینی و جابر صادق‌زاده (کشتی)، سبحان طاهرخانی(دو و میدانی) طلا ،احسان کریمیان (سامبو)، احمد عیدی، امیرحسین خادمیان و محمد منصوری‌داور (جوجیتسو)، تیم ملی فوتوالی و هادی قدیمی و علی دهقانی فرد(کوراش)نقره ویوسف کریمیان (سامبو)، سیدعلی‌اصغر دوکوهکی،ایرج امیرخانی (جوجیتسو)، الیاس علی اکبری و حمید قلی حسنقه (کوراش) و تیم ملی سپک تاکرا برنز ،مدال آوران کشورمان در این رقابت‌ها بودند.

در حال حاضر تایلند که از میزبانی خود نهایت بهره را می برد با ۲۷ طلا،۱۹ نقره و ۲۱ برنز در صدر قرار دارد.ژاپن با ۶طلا،۳نقره و ۳برنز در رده دوم قرار دارد.مغولستان با ۶ طلا و ۳ برنز سوم است و ایران با ۵ طلا،۷نقره و ۶ برنز در رده چهارم قرار دارد.در واقع ایران برای رسیدن به جایگاه دومی تنها یک طلا نیاز دارد.

ایران در مجموع سه دوره گذشته بازی‌های ساحلی تنها موفق به کسب ۴ مدال شده بود.

مینایی با ناداوری باخت
در ادامه رقابت‌های موی تای بازی‌های آسیایی ساحلی مسعود مینایی نماینده وزن منهای ۷۱ کیلو گرم کشورمان با ناداوری نتیجه را به حریف تایلندی واگذار کرد.

امروز در ادامه رقابتهای موی تای ساحلی مسعود مینایی که روز گذشته موفق شده حریف ازبکستانی خود را شکست دهد به رغم ارائه یک مبارزه در دور دوم برابر حریف تایلندی نتیجه را واگذار و از دور رقابت‌ها خارج گردید.

اعتراض کادر فنی تیم ملی موی تای نسبت به رای داوران بجایی نرسید تا مینایی دومین حذف شده موی تای کشورمان در رقابت‌های امروز باشد.

بهمن سالمی: یکی از بازیکنان قطر،مصری است
بازیکن تیم ملی والیبال ساحلی امیدوار است که ایران قهرمان بازی‌های ساحلی تایلند شود.

بهمن سالمی پس از پیروزی تیم ب ایران مقابل تیم قطر گفت: این مسابقات سطح بالایی دارند. همه تیم‌ها به اینجا آمده‌اند و مسابقات کیفیت خوبی دارد. موحدی سرمربی ما زحمات زیادی برای این تیم کشیده است.

او در مورد تیم قطر گفت: قطری‌ها بازیکنان خوبی دارند. آن‌ها همیشه در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند و تجربه بالایی دارند. بازیکن چپ دست آن‌ها مصری است و کیفیت بالایی دارد. با این حال خدا را شکر که توانستیم برنده شویم و به عنوان سرگروه به مرحله بعد برویم.

سالمی در مورد حرکت بازیکن تیم قطر که پس از عقب افتادن خودش را به مصدومیت زد تا بازی را متوقف کند گفت: او از شیوه همیشگی کشورهای عربی استفاده کرد تا وقت کشی کند ولی به لطف خدا این کار هم موثر نبود و ما بازی را بردیم.

بازیکن تیم ملی والیبال سالحی در مورد حریفان آینده ایران گفت: سخت‌ترین حریفان ما چین الف، قزاقستان الف و اندونزی هستند ولی امیدواریم که بتوانیم بهترین جایگاه را در این مسابقات به دست بیاوریم و به مدال طلا برسیم.

می توانیم قهرمان بازی‌های ساحلی شویم
صابر هوشمند می‌گوید والیبال ساحلی ایران می‌تواند قهرمان بازی‌های پوکت شود.

بازیکن تیم ملی والیبال ب ساحلی ایران پس از پیروزی تیم کشورمان مقابل قطر گفت: ماسه ساحل تایلند در آسیا حرف اول را می‌زند و در مقایسه با سواحل ایران که بهترین آن‌ها کیش است،‌ یک سر و گردن بالاتر است. به همین دلیل ما اینجا شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنیم.

وی در مورد مسابقه با قطر گفت: قطر تیم خوب و قدرتمندی دارد. خیلی خوب کار کردند. آب و هوای کشور قطر هم شبیه آب و هوای تایلند است و شرجی کشور آن‌ها بالاست. آن‌ها یک بازیکن برزیلی در یک تیم و یک بازیکن مصری در تیم دیگرشان دارند. هماهنگی‌های لازم را هم دارند و یک مربی خارجی هم بالای سر این ورزشکاران است. ولی با اینکه قطری‌ها این همه امکانات و نیروی خارجی دارند، ما آن‌ها را بردیم. ما تمریناتمان را در مناطق سرد و کم شن برگزار کرده ایم ولی با این حال توانستیم با لطف خدا و هوادارانی که تشویق مان می کردند بازی را ببریم و مردم را شاد کنیم.

هوشمند در مورد ست اول که ایران باخت گفت: ما ست اول را خوب شروع کردیم ولی بعد از آن به دلیل اشتباها داوری تمرکزمان را از دست دادیم. در ست دوم به خودمان برگشتیم و با تمرکز توانستیم خوب کار کنیم و ببریم. ما تلاش می‌کنیم تا فینال بالا برویم و دلمان روشن است که می‌توانیم جایگاه اول را به دست بیاوریم. من از مربیان و فدراسیون تشکر می‌کنم ولی درخواستی که دارم این است که به والیبال ساحلی بیشتر توجه شود. اگر ما اردویی در چنین آب و هوایی داشتیم می‌توانستیم با توجه به فیزیک بدنی خوبمان، همه تیم‌های آسیا را دو بر صفر ببریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *