پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲۲

کیهان:آقای رئیس جمهور از شما انتظار نداشتیم

سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۴:۴۱
کد مطلب: 120036
کیهان نوشت:اظهارات پريشب رئيس جمهور درباره بدحجابي و مبارزه نيروي انتظامي با مفاسد اخلاقي و اجتماعي تحت عنوان امنيت اخلاقي و اجتماعي، انتقادبرانگيز شد.
احمدي نژاد در گفت وگوي مستقيم شبكه يك سيما منتقدان بدحجابي برخي خانم ها را مورد خطاب قرار داد و گفت: آنها بايد خود را اصلاح كنند وقتي نابساماني هاي اخلاقي پيش مي آيد همه مقصرند و مردها بيشتر از همه.
رئيس جمهور اضافه كرد: باور ما اين است كه هر كجا زن به صورت گسترده وارد شد اجتماع آنان بسيار سالم تر، صحيح تر و اخلاقي تر است. عده اي در هر دوره اي هرچند ماه مي خواهند جنجالي در كشور برپا و برخورد كنند كه بنده در همين جا به صراحت اعلام مي كنم كه ما مطلقا و از بنياد با اين موضوع مخالفيم.
احمدي نژاد تاكيد كرد: البته اين بدان معنا نيست كه ما از عده اي كه بطور سازمان يافته بخواهند مشكلات اخلاقي را در جامعه گسترش دهند، چشم پوشي كنيم بلكه بايد با كار اطلاعاتي و شناسايي و قانوني آنها را بازخواست و مجازات كنيم.
وي افزود: برخي ها مي گويند بايد امر به معروف كنيم و اين حرف درستي است اما قبل از امر به معروف بايد پديده اي در جامعه تبديل به معروف شود و وقتي معروف شد و عموم جامعه گفتند اين كار خوبي است با روش درست به او مي گوييم اين موضوع را رعايت كند. اما اگر كسي اصرار دارد سازمان يافته و با وصل به بيگانه ذهن جواني را تخريب كند، كارش جداست.
احمدي نژاد گفت: محال است فردي، شخصيت كسي را تخريب كند و او حرفش را بپذيرد. بايد با ادبيات امروز با نسل خود حرف بزنيم و مفاهيم مكتب را با بيان امروز منتقل كنيم.
رئيس جمهور گفت: اينها ربطي به دولت ندارد و دولت واقعا در اين مسائل دخالتي ندارد؛ ما اينها را توهين مي دانيم كه زن و مردي در خيابان راه بروند و كسي بيايد بگويد نسبت شما چيست. هيچ كس حق ندارد در اين مورد سؤال كند، اين به معناي آن نيست كه ما نابساماني هاي اجتماعي را نمي بينيم و يا نبايد اصلاح كنيم بلكه مي گويم اين روش، روش درستي نيست. اينها مال دولت نيست و آنها را قبول نداريم و تا آنجايي كه بتوانيم برخورد و كنترل مي كنيم.
درباره اين بخش از مصاحبه رئيس جمهور بايد متذكر شد اولا وقتي معروفي در حال خدشه و فراموشي يا منكري در حال غلبه است، امر به معروف و نهي از منكر تكليف است و نمي توان با اين توجيه كه معروف،معروف نشده، دست از امر به معروف و نهي از منكر كشيد ضمن اينكه براي اكثريت قاطع ملت ايران حجاب و عفاف يك معروف مسلم و بدحجابي و بي عفتي، يك منكر بزرگ است. ثانيا كار فرهنگي و ارشادي تناقضي با برخورد با مفاسد اخلاقي و اجتماعي متجاهرانه ندارد و به نام كار فرهنگي نمي توان اجراي قانون و پاسداري از مرزهاي امنيت اخلاقي و عفت عمومي را تعطيل كرد يا پاسداران اين مرزها را نكوهش نمود. اگر هم در اجراي قانون خطا و خللي ديده شد نمي توان اصل قانون را تعطيل كرد و از مجريان و ضابطان خواست به خاطر آن خطاها، اساسا تكليف و مسئوليت خود را تعطيل كنند. ثالثا تجاهر و تظاهر به فساد در خيابان -حريم عمومي- با حريم خصوصي متفاوت است. كسي نمي تواند از حريم خصوصي افراد سؤال كند اما اگر عناصر قانون گريز و هنجارشكن اصرار بر ارتكاب بزه هاي اخلاقي و اجتماعي كردند، نه تنها بازخواست كه در چارچوب قانوني بايد مجازات هم كرد.
رابعاً برخورد با اين نابهنجاري هاي سازمان يافته اتفاقا از جمله مسئوليت هاي حاكميتي دستگاههاي دولتي است و اين بيان كه ما دخالتي نداريم، نه تنها رافع مسئوليت نيست بلكه خدمات و تلاش هاي دولت خدمتگزار در ساير حوزه ها را نيز زير سؤال مي برد.
طبيعي است كه بين مقولاتي مانند ارشاد، امر به معروف و نهي از منكر، تذكر و مبارزه با جرايم اخلاقي و اجتماعي تفاوت هاي مرحله اي وجود دارد و هر مرحله داراي مقتضيات و لوازم خود است اما اين تفكيك نمي تواند توجيهي براي تعطيلي همه اين تكاليف قانوني و شانه خالي كردن از بار مسئوليت باشد. ضمن اينكه به نظر مي رسد متاسفانه برخي مشورت هاي غلط در اين زمينه به رئيس جمهور محترم داده مي شود كه با بنيان اسلامي و انقلابي تفكر ايشان در تضاد است. برخي گمانه ها حاكي از آن است كه جرياني مي كوشد به ايجاد بدگماني ميان علما و متدينين با رئيس جمهور خدمتگزار دامن بزند و نتيجه اين بدگماني را در آغوش فتنه گران بريزد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت به شريعتمداري
Latvia
دمكراسي يعني اعمال خواست و اراده اكثريت يك جامعه از طريق انتخابات. وقتي اكثريت ملت ايران با راي بالاي خود شخصي را بنام رئيس جمهور بعنوان نماينده مطالبات و خواسته هاي خود برمي گزينند( حتي در مقطعي اشتباه هم باشد كه قطعا در دوره بعد بسته به صلاح خود اصلاح خواهد كرد) نبايد ديگران نظر خود را بر نظر نماينده اكثريت تحميل كرده يا با موازي كاري و استفاده از هر ابزاري به نام انتقاد و راهنمايي و امر به معروف و نهي از منكردر تحقق خواست اكثريت سنگ اندازي كند.هرچند اين نظر باب ميل شما نيست اما بدون سانسور چاپ فرماييدچون از سايت جهان نيوز صداقت و انتقادپذيري بالايي انتظار دارم.
Iran, Islamic Republic of
تعجب نكنيد
مگه دفاع احمدي نژاد از آقاي ............که دکترا.........
Iran, Islamic Republic of
اينهم از كرامات مريد ان بنده خدا شدن ميباشد ! يواش يواش هم نوبت عكس انداختن رييس جمهور محترم با هنرپيشه هاي زن هم ميرسد! . خدا عاقبت به خيرمان كند
Iran, Islamic Republic of
آقاي شريعتمداري مگر آقاي احمدي نژاد به فرهنگ خانواده اشاره نكرد اكگر خانواده اصلاح شود جامعه اصلاح مي شود
جناب آقای شریعتمداری خوب و با تعصب
مگر صحبتهای دکتر احمدی نژاد غیر از این مواردی بود که شما ذکر کردید ، ایشان در ضمن اینکه گفتند ما با زور و فشار مخالفیم ذکر کردند البته با کسانی که قصد ترویج فساد در جامعه را دارند باید برخورد کرد که آنها همان مفسدینی هستند که شما ذکر کردید ، پس بیخود کاسه داغ تر از آش نشوید. شما قبلا هم سابقه صحبت علیه رئیس جمهور را دارید که بعد از 24 ساعت از گفته خودتون پشیمان شدید.
Iran, Islamic Republic of
آقا جان ماهم به احمدی نژاد رای دادیم خوب !!!
این یعنی چه که بیایند به ما بگویند نسبت شما با هم چیه ؟ تازه با رفتار و حرفای بد!
از " اصاله صحه" چیزی نمی دانید ؟
Iran, Islamic Republic of
يكباركه احمدي نژاد حرفهاي راست و منطقي زده است موردانتقاد دوستانش واقع شده است . راست ميگويد كه بي احترامي به بانوان به بهانه مبارزه بابي حجابي اشتباه و گناه است . نبايد به بهانه مبارزه بابي حجابي به حريم خصوصي افراد وارد شد وآنهاراموردبي احترامي قرارداد . نبايد آزاديهاي افرادرا به خاطر عقايد اشتباه مذهبي برخي نفي كرد و موردحمله قرارداد .!!!!!
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه همه!
ما به احمدی نژاد رای ندادیم که مثل دوره ی اصلاحات بیاد و روشنفکری به خرج بده. ما به دکتر رای دادیم چون صریح و بی پرده مواضع اما رو اعلام می کنه. اگر روزی ایشون هم بخواهد از این حرف ها بزنه دیگه باهاش کاری نداریم.
ولی به نظر بنده باید سعی بشه برداشت های غلط از حرف های افراد نشه و این قدر توی بوق نکنیم.
Iran, Islamic Republic of
من واسه اولین بار از احمدی نژاد حمایت میکنم تا روزیم که حرف حق بزنه و از شخصیت جوونا دفاع کنه پشتشم
Iran, Islamic Republic of
معروف و منکر را حدود الهی و شرعی مشخص کرده و عرفی کردن معروف و منکر و واگذار نمودن تشخیص حدود الهی به خواست مردم حرکت و تفکر بسیار خطرناک و بدور از شان رئیس جمهور انقلابی است.
ای کاش دکتر کمی به خواست و نظر جریان متدین و حزب اللهی جامعه که حامیان حقیقی او هستند نیز توجه میکرد که هفته ها است پی از نماز جمعه طی راهپیمایی خواستار برخورد با بدحجابی هستند.
..........
از روز اول میدونستم آقای احمدی نزاد یه سروگردن با بقیه فرق میکنه ایشان در دوره اول ریاست جمهوری شان موضوع ورود خانمها را در استودیم مطرح کردند اما متاسفانه ایشان را طرد کردند(واقعاچه اشکالی داره مگر خانمها آدم نیستند)؛همه بدانندآقامحمود انسان باز و بادیدامروزی به جوونانگاه میکنه اما نمیگذارند . . .
Iran, Islamic Republic of
بنازم اصولگرایان را که زمانی که از یک فردی احساس خطا کنند حتی اگر آدم بزرگی از آن ها هم باشد از او انتقاد می کنند ولی در دوره ریاست خاتمی یک روزنامه ندیدیم ازش انتقاد کنه
Iran, Islamic Republic of
شما ظاهرا فرق امر به معروف و بر خورد کردن را نمی دانید برادر . امر به معروف مقوله ای فرهنگی است و باید به صورت ریشه ای و توسط افراد متخصص در زمان و مکان خود با هدف تغییر تفکر انجام گیرد نه توسط پلیس و در وسط خیابان ، حسین آقای عزیز فکر نمی کنید چیزهایی که الان شاهد آن هستیم نتیجه رفتار و تفکر غلط شما و دوستانتان باشد ؟!... این بیشتر لجبازی برخی است تا بد رفتاری ،
اخوی .
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد رییس جمهور 70 میلیون ایرانی است
Iran, Islamic Republic of
به نظر من حرف آقای دکتر احمدی نژاد کاملا درسته وکار فرهنگی را با زور نمیتوان به نتیجه رساند- فرهنگ را باید با کار فرهنگی به سامان رساند - فعالیت در زمینه معرفی فرهنگ حجاب و تمام مزیتهای اون بهترین امر به معروف هست و همینطور نشان دادن معایب بی حجابی به صورت حتی فیلم های مستند از پرونده های موجود در دادگاههای خانواده بهترین روش نهی از منکر است - مطمئنا کار خشن نتیجه عکس خواهد داشت مثل نتیجه ای که الان داده -با جوانان باید جوانی کرد - همیشه جوان باشید...
Iran, Islamic Republic of
در مورد آن آقایی که فرمود امربه معروف یعنی یک کار فرهنگی ریشه ای-برادر امربمعروف سطوحی دارد که از مرجله قلبی شروع می شود تا به مرحله بازدارندگی توسط افراد تعیین شده ولو با رعایت کردن حدود الهی
کمی قرآن بخوانیم
Iran, Islamic Republic of
آقاي احمدي ن‍ژاد با اينكار ميخواهد نظر مخالفان خود را جلب كند در صورتيكه كاملا اشتباه فكر ميكند . مخالفان در كل با احمدي نژاد مشكل دارند و برنميگردند. با اين كار احمدي نژاد عده اي از موافقان خود را هم از دست خواهد داد .
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدی شجاع از این به بعد طرفدارتونم
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر عزیز دیگر چه معروف بزرگتری از حجاب که اکثریت جامعه تحقق آن را مطالبه دارند باز می گویید باید معروفی بسازیم ؟
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به دوستی که گفتند احمدی نژاد دنبال طرفداره!!! آخه چقدر باید آدم کم عقل باشه که هزار بار یه حرفی رو تکرار کنه.. الآن دیگه به خاطر کدام انتخابات یا کدام منصب به مردم دروغ بگن.. دوست عزیز این برچسبی بود که مخالفان رئیس جمهور 24 میلیونی بارها به وی زدند اما هیچگاه نچسبید، چون اگر احمدی نژاد دنبال جلب کسی بود با .......... درنمی افتاد و اول اونا رو جلب میکرد تا رای اش 40 میلیونی بشه...
من فقط اینو میدونم مسله فرهنگی با زور واجبار قابل حل نیست