پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۶

بزودی، کنسرت معين و بيژن درکیش!

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب: 120432
گفته مي شود قرار است اين دو خواننده با يک مقام ارشد دفتر رئيس جمهور ديدار کنند. برگزاري چند کنسرت در جزيره کيش از برنامه هاي احتمالي اين افراد است. هنوز هيچ مقامي به اين اخبار واکنش رسمي نشان نداده است

در حالي که برخي اخبار از حضور دست کم دو خواننده لس آنجلس نشين در ايران حکايت دارد، خبرنگار البرز به جزئيات بيشتري از اين خبر دست يافته است.

هفته گذشته خبر حضور "بيژن مرتضوي" و "نصرالله معين" دو تن از خوانندگان خارج نشين در ايران منتشر شد. گفته مي شود مرتضوي در شمال کشور حضور دارد اما دیروز معين از لس آنجلس خبر حضور در ایران را تکذیب کرد.

خبرنگار البرز مدعی شد  به اخباري دست يافته که نشان مي دهد اين دو خواننده حبیب و بیژن مرتضوی - براي حضور در اجتماع ايرانيان خارج از کشور که 11 مرداد ماه در تهران برگزار خواهد شد، به ایران آمده اند.

به گفته "محمدشریف ملک زاده"؛ دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، اين همايش بزرگترين همايش نخبگان ايراني است! گويا قرار است اين بار رويکرد فرهنگي – همان طور که در دور سوم سفرهاي استاني هم مورد توجه دولت بوده است – در اين همايش نيز مورد تأکيد قرار گيرد.

گفته مي شود قرار است اين دو خواننده با يک مقام ارشد دفتر رئيس جمهور ديدار کنند. برگزاري چند کنسرت در جزيره کيش از برنامه هاي احتمالي اين افراد است.

هنوز هيچ مقامي به اين اخبار واکنش رسمي نشان نداده است. تنها "اسفنديار رحيم مشايي" در اظهاراتي که دیروز روزنامه فرهنگ آشتي آن را منتشر کرد گفته است که: «ايرانيان براي ورود به کشور نبايد از کسي اجازه بگيرند.»

در عين حال در گفتگوهاي روزمره و اظهار نظرهاي غيررسمي، برخي گمانه ها درباره دليل حضور اين افراد در اين برهه مطرح شده است. تحت تأثير قرار دادن افکار عمومي در آستانه اجرايي شدن طرح هدفمندي يارانه ها، کاستن از فشارهاي رسانه اي سياسي در اذهان عمومي و ايجاد ارتباط مؤثر و صميمي تر با جامعه ايرانيان خارج از کشور از طريق خوانندگان خارج نشين به عنوان سفيران غير رسمي در فضاي فرهنگي از جمله مواردي است که گمانه هايي درباره آن مطرح شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این خواننده های به قول شما لس انجلسی خیلی بیشتر ارزشمند هستن از امسال گلشیفته که نون این کشور رو خوردن و دارن بر ضدش تبلیغ میکنن!
Iran, Islamic Republic of
آقای م .............
مگه کیه تصمیم گیری کنه انهمه شهید دادیم که کیا گردن کلفت کنن وکیا تصمیم بگیرن
بخدا بیان خودم ...
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوشحالم چون این 2 نفر از بهترینهای موسیقی ایرانی اند.خدا رو شکر
چطوری وکی میشه بلیطشو تهیه کرد.
United States
با استیلای جریان انحرافی بر مراکز فرهنگی و سیاسی و تصمیم ساز بعید نیست در آینده ای نه چندان دور ربع پهلوی به عنوان سفیر ایران اسلامی!!! در واشنگتن شروع به فعالیت کنه
علی
Iran, Islamic Republic of
از اخر این خواننده ها به ایران امدند یا نه


من که نفهمیدم