جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۲۰

رسانه‌ها اطلاعات غلط به روحانی دادند/ قیمت خودرو معقول است

جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 370930
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه رسانه‌ها اطلاعات غلط به روحانی دادند و قیمت شورای رقابت برای خودرو معقول است گفت: قیمت نهایی خودرو بین حدود ۲ و سه دهم درصد تا ده درصد نسبت به نوع خودرو تغییر پیدا کرده است.
رسانه‌ها اطلاعات غلط به روحانی دادند/ قیمت خودرو معقول است
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه دیدار با وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت ها خودرو افزود: این افزایش قیمت شامل دو درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده است که مجلس امسال اضافه کرده است، حدود ۲۵درصد نرخ بیمه شخص ثالث که قوه قضاییه برای نرخ دیه تعیین کرده، ایربک که امسال اجباری و در قیمت نهایی خودرو لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: هر چند قیمت گذاری خودرو به شورای رقابت مربوط می شود اما باید گفت قیمتی که مشخص شده نسبت به قیمت آخر۹۱و بر اساس هزینه های۹۱محاسبه شده بود و از اردیبهشت۹۲به اجرا درآمد.

وزیر صنعت،معدن وتجارت افزود: بحث تغییر موتور از یورو ۲ به یورو ۴ نیز در قیمت جدید خودرو لحاظ شده است.

نعمت زاده گفت: اگر این هزینه ها را که در قیمت قبلی خودرو نبوده است، کسر کنیم حتی حداقل قیمت هم، منفی می شود؛ حال این که ما تورم را هم در این دو سال داشته ایم.

وی با بیان این که دیگر هزینه ها و‌ تغییر نرخ ارز نیز در قیمت های جدید لحاظ شده است افزود: به نظر من قیمتی که شورای رقابت داد قیمت معقولی است و امیدواریم رسانه ها هم کمک کنند تا آنچه مصوب شده به اطلاع مردم برسد.

نعمت زاده گفت: قیمت های جدید در پایگاه های اینترنتی خودروسازها هم آمده که همان تصمیم شورای رقابت است و صنایع ما هم دارند تلاش می کنند با افزایش تولید، هزینه ها را کاهش دهند.
وزیر صنعت،معدن وتجارت افزود: ما در سه ماه و نیم گذشته بالای۹۰درصد افزایش تولید خودروهای سبک و سواری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم که این نشان می دهد خودروسازان تلاش زیادی می کنند.

نعمت زاده در پاسخ به این سئوال که آیا علت مکدر شدن رییس جمهور از افزایش قیمت خودرو نداشتن اطلاعات بوده است؟ گفت: اطلاعات را خدمتشان فرستادیم.

وی افزود: به آقای روحانی گزارش هایی اعلام شده بود که حتی تا ۳۰ درصد قیمت ها اضافه شده است.

نعمت زاده گفت: این اطلاعات از طریق بعضی رسانه ها منتقل شده و نادرست بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
تنها راه منطقی شدن قیمت خودرو، کم کردن تعرفه واردات است. والا با التماس و خواهش نمی توان خودرو سازان را وادار به کاهش قیمت کرد.
United States
با سلام
نه عزیزم تنها راه منطقی کردن قیمت ، گماردن مسئولینی هست که منطق داشته باشند . مسئولینی که دلسوز باشند و درد مردم رو بفهمند . وقتی خود وزیر که ریش و قیچی دستشه موافق افزایش قیمت و حامی خودروسازه به نظر شما راهی برای کاهش قیمت وجود خواهد داشت ؟
.
.
دولت هم با اعلام تکدر خاطر و مخالف افزایش قیمت بودن و حرف های خنده دار از این دست که فقط هم در حد شعار باقی میمونه ، فقط مردم رو مسخره ی خودش کرده . چه در زمینه ی خودرو و چه در زمینه های دیگر . این دولت با گفتن حرف ها و شعارهای شیک ، تبلیغات گسترده ی روانی انجام میده ولی بعد نتیجه برعکس شعاریه که داده شده . ولی این شیوه ی رفتار و سیابازی ها و فیلم ها جواب نخواهد داد .
دولت هیچ وقت تعرفه را کم نمی کنه چون اونطوری درآمد خودش هم کم میشه .
دم خروس را باور کنیم یا قسم ....
اگر خودرو سازان ضرر میکنند پس پاداش های بالای ده میلیون تومانی که هر دو ماهه به مدیرانشان داده می شود چیست؟ در جریان هستم که سایپا و ایران خودرو به مدیرانشان پاداش های انچنانی میدهند و مدیرانشان هر چند وقت به بهانه بازدید از کارخانجات خارجی و ... سفر های خارجی به کلیه نقاط حتی جاهایی که خودروسازی ندارن انجام می دهند . این کارخانجات مونتاژ را که اتومبیل های دهه هفتاد را با کیفیت پائین تولید میکنند را تعطیل و بگذارید اتومبیل ارزان و با کیفیت وارد شود تا به مانند دیگر مردم کشورهای دیگر مدتی طعم داشتن و سوار شدن به یک اتومبیل واقعی را بچشیم/
مرتضی
هر ساله نزدیک به دویست هزار نفر را این اتومبیل های داخل روانه قبرستان می کنند بنا بر امار راهور و متاسفانه مسئولین بی تفاوت هستند و تنها بفکر پاداش ها و رانت های خود از این کارخانجات هستند زیرا اقازاده ها هستند که هر سری تعداد زیادی از این خودرو ها را برای فروش در بازار ازاد ارائه میکنند شنیده شده یک نفر 90 خودرو مگان از سایپا دریافت و در بازار ازاد به فروش رسانده است اینگونه افراد چه کسانی هستند
اگر هزاران نفر را عازم قبرستان میکنند در عوض چند شتر و گاو و سگ را از مرگ نجات داده‌اند مراجعه کنید به عکس تصادف پراید با شتر در استان هرمزگان که شتر زنده مونده و پراید تا در عقبش جمع شده!!!!!!!!!!!
یک سوال ؟ چرا ما مردم نباید به مانند دیگر مردم در سرزمینهای دیگر از امکاناتی که همه دارند استفاده میکنند بهره ببریم ؟؟ چرا به مانند کره شمالی دور خود را حصار کشیده و مجبور هستیم از اتومبیل های بی کیفیتی که سرمایه داران کارخانه های ان را اداره میکنند استفاده کنیم ؟ تا کی باید عقب افتاده و زجر کشیده باشیم بخذا اگر بخود نیایید و در راه اسایش مردم کوشا نباشید زمانی خواهد رسید که جان مردم را بلبشان رسانده و باعث طغیان انها خواهید شد .
خط فقر
Switzerland
بله ديگه، هميشه اين مردمند كه بايد لاجرم زير بار زور برن، دولت و شوراي رقابت و.... همه معقول عمل ميكنن فقط مردم بي عقلن!!!!!
United States
رسانه ها اطلاعات غلط دادند ؟!
یعنی رئیس جمهور اطلاعاتش را از رسانه ها میگیرد ؟!
خب پس به سلامتی با اطلاعات صحیحی که وزیر محترم برای رئیس جمهور فرستادند به زودی آقای روحانی هم از تکدر خاطر در می آید ! خدا را شکر !
United States
آقای وزیر !

اگر جراحی پیجیده ی گوشتان در آلمان ( همانکه تکنولوژی اش 80 سال بعد به ایران میآید ! ) موفقیت آمیز بوده و اکنون به سلامتی حال گوشتان خوب است ، سعی کنید صدای فریادهای مردم ناراضی و شاکی از وضعیت خودرو و خودرو سازان را بشنوید . مردمی که خودروهای شما به خیلی هایشان صدمه های مالی و جانی جبران ناپذیر وارد کرد .
مگر اینکه خود را به کری و کوری زده باشید ..
احسنت... گل گفتی...
احسان
سلام
چه قدر رییس جمهور ما از اطلاعات رسانه ها استفاده می کند !!؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اصلا"‌ وقت شريفشان را صرف خوانده اطلاعات رسانه ها نمي كنند يك عده در فدتر ايشان گزيده اخبار و اطلاعات را به سليقه خودشان تهيد و در اختيار ايشان مي گذارند .و ايشان هم بر اساس آنا اطلاعات تصميم گيري و اظهار نظر مي كنند .
لطف کنن رسانه ها اطلاعات درست به رئیس جمهور بدن و بگن این پراید 10 میلیون هم نمی ارزه باهمین تورم و با همین دلار و همین سازوکار فعلی، لطف کنن بزنن پس کله خودروسازان تا کار درست انجام بدنو خون مردم تو شیشه نشه
United Kingdom
از مجلس چه خبر!!!!!
موسی
تو رو خدا خودروی داخلی نخرین تا ایران خودرو و سایپا ورشکست شن،خودروی چینی شرف داره
امیر عباس
چه کسانی این گزارشات خلاف را به اقای روحانی میدهند که ایشان بر اساس اطلاعات غلط عکس العمل نشان می دهند و مکدر می شوند سئوال من این است انصافا بدین شکل می شود مملکت داری کرد . بیچاره مردم که سرنوشت خود را بدست چه کسانی سپرده اند و امید دارند که مشکلات انان مرتفع گردد
رسول كاظمي
دولت مدعي است تورم بطور چشمگيري كاهش يافته است اگر تورم كاهش يافته بايد قيمت خودرو هم كاهش يابد نه افزايش .
مجتبی
با تکدر رییس جمهور همه مشکلات به زودی حل میشود تکدر خیلی خیلی خاصیت دارد باور کنید راست میگم
کاش مجلس از حرف زدن بیرون میومد و وزیر صنعت را استیضاح میکرد- اوایلش قشنگ تشخیص داده بودند ولی ول کردن!!!!!!!!!