جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۶
با رای همه جمهوریخواهان و اکثریت دموکرات ها

تصویب افزایش تحریم‌های ایران در کمیته‌بانکی‌سنا/واکنش کاخ‌سفید

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 404635
طرح افزایش تحریم های ایران با رای اکثریت قاطع اعضای کمیته مالی سنای آمریکا به تصویب رسید.
تصویب افزایش تحریم‌های ایران در کمیته‌بانکی‌سنا/واکنش کاخ‌سفید
به گزارش جهان، مهر به نقل از بی بی سی خبر داد، کمیته بانکی سنای آمریکا طرح افزایش تحریم ها علیه ایران در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای با ایران را تصویب کرد.

از ۲۲ عضو این کمیته همه ۱۲ سناتور جمهوریخواه و ۶ نفر از ۱۰ عضو دموکرات کمیته به این طرح رأی مثبت دادند و ۴ سناتور دموکرات با آن مخالفت کردند.

با وجود تصویب این طرح باب منندز، سناتور دموکرات، گفت این طرح تا پایان ماه مارس به سنا ارائه نخواهد شد.

گفتنی است کاخ سفید اعلام کرده است نباید تا پایان ضرب‌الاجل ماه ژوئن چنین طرحی را تصویب کرد و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، نیز تهدید کرده آن را وتو می‌کند.

واکنش کاخ سفید به اقدام کمیته بانکی سنا علیه ایران

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تصویب طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در کمیته بانکی سنا، هشدار داد که در صورت تصویب نهایی، رییس جمهوری آن را وتو خواهد کرد.

صدای آمریکا خبر داد، جاش ارنست،سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تصویب طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در کمیته بانکی سنا، با بیان این که این طرح «سابقه زیانباری» را ایجاد می‌کند و بر گفت و گوهای هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی «تاثیر منفی» می‌گذارد، هشدار داد که در صورت تصویب نهایی، رییس جمهوری آن را وتو خواهد کرد.

پس از چند روز کشمکش میان کاخ سفید و نمایندگان دموکرات‌ و جمهوریخواه کنگره، کمیته بانکی سنا روز پنجشنبه طرح موسوم به «قانون ایران عاری از سلاح اتمی»، که توسط سناتور لیندزی گراهام و سناتور باب کورکر ارائه شده بود، را تصویب کرد.

این طرح، که بر اساس آن هرگونه توافق جامع هسته‌ای با ایران را منوط به تصویب کنگره می‌کند، با ۱۸ رای موافق در مقابل ۴ رای مخالف در این کمیته به تصویب رسید، که بر مبنای آن و در صورت تصویب نهایی، اگر گفتگوهای هسته‌ای جاری با ایران به شکست بیانجامد، تحریم‌های سخت تری علیه تهران اعمال خواهد شد.

تنها ۴ سناتور دموکرات، شراد براون، جک رید، جف مرکلی و الیزابت وارن به این طرح رای منفی دادند و ۶ سناتور دموکرات دیگر به جمهوریخواهان پیوستند و به آن رای مثبت دادند.

سناتور باب کورکر رییس کمیته روابط خارجی سنا نیر که خود طراح طرح لزوم ارجاع هر توافق نهایی با ایران به کنگره است، و در نشست کمیته بانکی حضور داشت به بیشتر متمم‌های الحاقی این طرح رای منفی داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قابل توجه آنهایی که می خواهند مشکلات داخلی وخارجی کشور را کدخدا منشی حل کنند!!
آشا
آمریکا و اذناب و ... هیچ غلطی نمیتوانند بکنند خدا با ماست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بازم بازی پلیس خوب و پلیس بد! این دولتم که بازیخورش ملثه دیگه هیچی...
Serbia
می دانید توافقنامه ژنو یعنی چه .....
ﺗﻴﻢ ﻣﺬاﻛﺮﻩ ﻓﻜﺮ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺣﺮﻓﻬﺎ و ﺑﺎ ﻛﻼﻣﺎﺕ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻣﺮﺩﻡ ﻋﺰﻳﺰ اﻳﺮاﻥ ﺭا ﺩﻭﺭ ﺑﺰﻧﻨﺪ. ﻣﺜﻞ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺟﺰﻳﻴﺎﺕ ﻣﺮﺣﻤﺎﻧﻪ ﻭﻟﻲ ﺩﺭ ﺁﺧﺮ ﺩاﺩﻥ ﻫﻤﻪ اﻣﺘﻴﺎﺯ و ﻧﮕﺮﻓﺘﻦ ﭼﻴﺰﻱ اﺯ اﻳﻦ اﺳﺘﻌﻤﺎﺭﮔﺮاﻥ. ﻃﺮﻑ ﻣﻘﺎﺑﻞ و ﻋﺮﺏ ﻫﺎﻱ ﭘﻮﻟﺪاﺭ ﺣﺎﻣﻲ ﺗﺮﻭﺭﻳﺴﺖ ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﻫﻢ ﮔﺴﺘﺎﺥ ﺗﺮ ﺷﺪﻧﺪ. ﻻ اﻗﻞ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﻭ ﻭﺭاﺳﺖ ﺑﺎﺷﻴﺪ. ﻣﻲ ﺧﻮاﻫﻴﺪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻗﻴﻤﺖ ﺗﻮاﻓﻖ ﺑﺸﻮﺩ ﻛﻪ ﺑﮕﻮﻳﻴﺪ ﻣﺎ ﺗﻮاﻧﺴﺘﻴﻢ اﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺭا اﻧﺠﺎﻡ ﺑﺪﻫﻴﻢ. ﺷﻤﺎ ﺑﺎﻳﻴﺪ ﺟﻮاﺏ ﮔﻮﻱ ﺧﻮﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﻬﺪا ﺑﺎﺷﻴﺪ, ﺑﺨﺼﻮﺹ ﺷﻬﺩاﻱ ﻫﺴﺘﻪ اﻱ و ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ ﻣﺤﺘﺮﻡ اﻳﻦ ﺷﻬﻴﺪاﻥ.
عزیزی
احتمالا دوباره به روح این توافق نامه گیر خواهندداد...