پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
در غفلت نیروهای امنیتی صورت گرفت;

انتشار اطلاعات محرمانه نظامی ایران در اینترنت

يکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۲:۳۴
کد مطلب: 77493
برخي اطلاعات سري مربوط به موشكهاي ايران از جمله موشك "حوت" برروي اينترنت قرار گرفته است. 

به گزارش جهان، اين اطلاعات لو رفته شامل تكنولوژي و مشخصات محرمانه اين موشك، تصوير ومفاد برخي نامه نگاري‌هاي كشورمان با كشور طرف قرار داد و متن بعضي دستورات داخلي و اقدامات انجام شده در مورد چگونگي خريداري موشك حوت است. موشک حوت، یکی از سریع‌ترین موشک‌های رادار گریز زیر آبی جهان است كه اولين بار در سال 1385 در مانور پيامبر اعظم(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد آزمايش قرار گرفت. 

سرعت این موشک معادل ۱۰۰ متر بر ثانیه‌است که ۳ تا ۴ برابر بیشتر از سرعت اژدرهای معمولی است. توان رزمی اين موشك برابر با موشک VA-111 Shkval ساخت روسیه است و تنها دو کشور ایران و روسیه فناوری لازم را برای ساخت چنین موشک‌هایی به دست آورده‌اند. از ديگر ويژگيهاي "حوت" اين است که هيچ ناوي هرچند مجهز به سيستم هاي ضد موشک هاي دريايي باشد، نمي تواند از تيررس آن فرار کند. 

بنابراین گزارش با اینکه اطلاعات منتشر شده جزء اسرار محرمانه و طبقه بندی شده بوده و دسترسی به آنها توسط افراد عادی مقدور نبوده است، مشخص نیست که چگونه این اطلاعات سر از سایتهای آمریکایی در آورده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *