جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

میوه هایی برای تضمین سلامتی تابستانه

دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 431932
یکی از میوه‌های بوته‌ای بسیار خوشمزه می‌تواند مانند یک پکیج دارویی در انواع زمینه‌های زیبایی و سلامت به کمک افراد بیاید و سلامت و نشاط آنها را تامین کند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناسان به افراد مصرف میوه توت فرنگی را در صورت عدم وجود حساسیت به آن توصیه اکید می‌کنند.

گفتنی است، براساس جدیدترین تحقیقات خواص جدیدی از میوه توت فرنگی کشف شده است که ارزش درمانی آن را بسیار بالا برده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در میوه توت فرنگی مقادیر بالایی از ویتامین c وجود دارد که حتی از میوه پرتغال نیز میزان ویتامین c آن بالاتر است.

توت فرنگی همچنین به دلیل وجود اسید در ساختار خود می‌تواند برای سفید کردن دندان‌ها بکار رود و مانند مسواک دندان‌ها را تمیز کند.

میوه توت فرنگی در تمامی قاره‌ها به جز نیوزلند، آفریقا و استرالیا وجود دارد و در این ۳ منطقه میوه بومی نیست.

توت فرنگی سفید هم یکی از گونه‌های توت فرنگی است که به دلیل کم بودن یا عدم وجود پروتئین a۱fra ایجاد می‌شود.

از توت فرنگی به دلیل دارا بودن اسید سالیسیلیک که خاصیت لایه برداری از سلول‌های مرده پوستی و بستن منافذ باز پوست را دارد می‌توان برای روشن کردن پوست و به عنوان یک درمان سنتی برای از بین بردن لکه‌های پوستی ناشی از افزایش سن و کک و مک استفاده کرد.

توت فرنگی یک میوه بسیار ارزشمند برای افرادی است که رژیم لاغری دارند زیرا در هر ۱۰۰ گرم توت فرنگی تنها ۳۲ کالری انرژی وجود دارد.

از جمله دیگر فواید درمانی توت فرنگی محافظت از بدن در برابر ابتلا به سرطان، بیماری‌های التهابی و عصبی بدن است.

رومیان باستان اعتقاد داشتند که توت فرنگی می‌تواند برای درمان افسردگی، تب و رفع بوی بد دهان نیز بکار رود.

همچنین توت فرنگی مانند یک داروی تقویتی می‌تواند برای افزایش توان باروری بکار رود.

در عین حال کارشناسان هشدار می‌دهند افرادی که به میوه توت فرنگی به دلیل وجود آنزیم‌های موجود در آن حساسیت دارند در صورت دستور منع مصرف هرگز از این میوه استفاده نکنند و در عوض سعی کنند تحت نظارت پزشک از میوه‌های دیگر حاوی ویتامین c مانند پرتغال استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *