پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

تشکیل کمپین ۴۵درصدی‌ها در اسکاتلند

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 381532
طرفداران استقلال در اسکاتلند پس از شکست در همه‌پرسی از پای ننشسته‌اند و کمپینی تشکیل داده‌اند با نام «۴۵ درصدی‌ها» که به درصد رای هواداران استقلال در همه‌پرسی اخیر اشاره دارد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از روزنامه «ایندیپندنت» نوشت: طرفداران استقلال در اسکاتلند پس از شکست در همه‌پرسی از پای ننشسته‌اند و کمپینی تشکیل داده‌اند با نام «۴۵ درصدی‌ها» که به درصد رای هواداران استقلال در همه‌پرسی اخیر اشاره دارد.

کمپین «۴۵ درصدی‌ها» به سرعت به شعار کسانی که مصمم به زنده نگاه داشتن رویای استقلال اسکاتلند هستند بدل شده است. با نزدیک به ۱۵۱ هزار لایک در صفحه‌های «۴۵ درصدی‌ها» در فیسبوک و ترند شدن هشتگ‌های «#the۴۵» و «wearthe۴۵» در توییتر، این حرکت به پیروزی بزرگی برای فعالین کمپین «آری» در گسترش پیامشان در شبکه‌های اجتماعی بدل شده است.

عکس پروفایل کاربران اسکات که پیش از همه‌پرسی به نشان آبی «آری» مزین بود، حالا با طرحی مشابه با اشاره به «۴۵ درصدی‌ها» تزیین شده است.

بسیاری از افراد سرشناس از این کمپین حمایت کرده‌اند. یکی از بازیگران مشهور در حساب توییترش با پشتیبانی از «۴۵ درصدی‌ها» نوشت: «از یک چیز اطمینان دارم و آن اینکه روزهای بی‌عملی من در سیاست به پایان رسیده است.»

پیش از این «الکس سموند» رهبر کمپین هوادران استقلال در سخنانش پس از روشن شدن نتیجه همه‌پرسی، با اشاره به این موضوع که کمپین استقلال «بخشی از جامعه را درگیر کرد که پیش از این درگیر سیاست نشده بودند.»، از میزان مشارکت اسکات‌ها در همه‌پرسی به عنوان پیروزی حزب ملی اسکاتلند و کمپین هواداران استقلال یاد کرده بود. (از اینجا بیشتر بخوانید.)

برخی از هواداران «۴۵ درصدی‌ها» اتهام تقلب در همه‌پرسی روز پنجشنبه را مطرح می‌کنند درحالی که برخی دیگر بازشماری آرا را خواستار شده‌اند.

پیش از این، ائتلاف هواداران استقلال، در پی ناآرامی‌های میدان جورج در شهر گلاسکو، که به بازداشت ۶ طرفدار اتحاد انجامید، طرفداران را به عدم حضور در محل درگیری فراخوانده بود. با این حال به نظر می‌رسد این کمپین حضور بسیار فعالی در تظاهرات روز گذشته (شنبه) در شهر داندی داشته است که در آن بیش از ۱۰۰ پشتیبان استقلال با در دست داشتن پرچم‌ و مدال پیام اعتراضشان را رساندند.

شایان یادآوری است که شهر داندی، از جمله شهرهایی بود که با داشتن میزان بالای آرای موافق استقلال به «شهر آری» معروف شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *