جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هشدار استاندار تهران‌ درباره‌ مدارس کشور

چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 423535
استاندار تهران از خیرین مدرسه‌ساز خواست که برای مقابله با بلای خانمان‌سوز ورود مواد مخدر به مدارس کمک کنند.
هشدار استاندار تهران‌ درباره‌ مدارس کشور
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سیدحسین هاشمی طی سخنانی در هفدمین همایش خیرین مدرسه‌ساز به ورود موادمخدر به مدارس اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر مواد مخدر به مدارس ورود پیدا کرده و آموزش و پرورش با وجود تمامی اقدامات خوبی که برای جلوگیری از این آسیب انجام داده اما بودجه و امکانات کافی برای مقابله با این بلا را نداشته و باید در این حوزه نیز خیرین به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی در بخش ابتدایی سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم تصریح کرد: خیرین مدرسه‌ساز با اقدامات خیرانه خود مسیر و فرصتی طلایی در اختیار آینده‌سازان کشور قرار می‌دهند و می‌توانند استعدادهای بالقوه‌ای که در ایران وجود دارد را شکوفا کنند و پرورش دهند.

استانار تهران با استناد به اینکه بیشترین مدارس دونوبته کشور در استان تهران قرار دارند، گفت: تنها ۱۰ درصد فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز کشور به استان تهران اختصاص یافته است؛ در حالی‌که تهران با وجود ۱۴ میلیون جمعیت نباید کمتر از ۲۰ درصد از این خدمات برخوردار باشد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با نگاهی به گذشته می‌توان به خوبی فهمید که تعداد افرادی که پس از انقلاب اسلامی موفق به تحصیل در سطوح مختلف شده‌اند به هیچ‌وجه قابل مقایسه با دوران پیش از انقلاب نیست.

استاندار تهران افزود: خوشبختانه به علت وجود امکانات خدادادی در ایران و همچنین نیروی انسانی فوق‌العاده و باهوش پس از پیروزی انقلاب، تحریم‌ها، جنگ و موانع این‌چنینی در درخشش این ملت تاثیر نگذاشته تا جایی که شاهد آن بودیم که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، قدرتمندانه، هوشمندانه، مقتدرانه و کارشناسانه با کشورهایی که حق وتو دارند، پای میز مذاکره نشستند.

هاشمی همچنین با تاکید بر اینکه تهران پیشانی نظام است و این پیشانی نباید کدر باشد، اظهار کرد: در استان تهران و شهرستان بهارستان تراکم جمعیت در هر کیلومتر مربع هفت هزار و ۸۰۰ نفر است و با وجود چنین تراکم بالای جمعیتی در استان تهران نیاز به کمک خیرین مدرسه‌ساز به شدت ملموس است.

وی با اشاره به ساکنان حاضر در مناطق مسکن مهر نیز خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد مسکن مهر در استان تهران ساخته شده است و افراد ساکن این مناطق افراد مستضعف یا قشر متوسط به پایین جامعه هستند و خیرین مدرسه‌ساز نباید جمعیت ساکن در این مناطق را نادیده بگیرند.

استاندار تهران در ادامه گفت:‌ متاسفانه در زمان ساخت این مجموعه‌ها (مسکن‌های مهر) مسئولان وقت اقداماتی غیرکارشناسانه انجام دادند و به همین دلیل الان نیاز است که خیرین از تمام جهات به این مناطق توجه ویژه داشته باشند.

هاشمی تصریح کرد:‌ در زمان دولت قبل، قیمت هر بشکه نفت ۱۲۰ دلار بود و سالیانه دو و نیم میلیون بشکه نفت از کشور صادر می‌شد؛ در حالی‌ که الان تنها یک میلیون بشکه و با قیمت یک‌دوم آن مبلغ صادر می‌شود اما با این حال دولت تدبیر و امید با اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد تومان بودجه به آموزش و پرورش در سال گذشته و ۲۴۰۰ میلیارد تومان در سال جاری نشان داده است که همواره در کنار خیرین مدرسه‌ساز است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *