جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳

اعتراض برخی نمایندگان به کیفیت‌سبدکالا

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 343534
ارایه سبد کالا، تصمیمی از سوی مسوولان بود که به افراد آسیب پذیر جامعه تعلق پیدا کرد اما متاسفانه در اجرای این سیاست قصوراتی صورت گرفت که سلامت مردم را تهدید می کند.
به گزارش جهان به نقل از دانا، ارایه سبد کالا از سوی دولت برای برخی افراد، خبری بود که این روزها در بین مردم هیاهو ایجاد کرد و تمام افراد به دنبال گرفتن این سبد کالایی هستند. در این راستا ما شاهد صف های بسیار طولانی در فروشگاه ها هستیم به گونه ای که بعضا در برخی از فروشگاه های ۲۴ ساعته دیده شده مردم بعد از ساعت ۱ بامداد به علت کاهش تراکم جمعیت برای دریافت مراجعه می کنند.

اما این تصمیم دولت دهم با مشکلات فراوانی روبرو بود که در این میان می توان به عدم تعلق یافتن به برخی افراد کم درآمد، پایین بودن کیفیت کالاها، تفاوت در بین کیفیت و نرخ تعیین شده و از همه مهم تر نبود تاریخ تولید در برخی از این مواد از جمله مرغ اشاره کرد.

تاریخ مـصرف مواد غذايی، راهنمايی برای مصرف كننده است تا مدت زمان نگهداری ماده غذايی را قبل از فاسد شدن آن بداند، مشــروط بـر ايـنـكه شرايـط نگهداری ماده غذايی كاملا رعايت شده باشد. ايـن مـدت بـه عــوامــلـی همچون تركيبات مواد غذايی، نوع بسته بندی و چگونگی نگهداری آنهـابستگي دارد.

اكثر افراد در هنگام خريد انواع مواد غذایی کم تر به تاریخ تولید، انقضا، شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت و علامت استاندارد توجه می کنند و یا می توان گفت اصلا توجهی ندارند و همین امر عوارض بسیاری را در پی دارد که در این میان می توان اسهال، استفراغ، دل درد و حتی مرگ اشاره کرد.

به هرحال هرنوع مواد غذايی، دارای مواد نگه دارنده است كه تا مدت زمان معينی می توان سلامت و كيفيت آن محصول را تضمين کرد،بعلاوه پس از آن احتمال مسموميت افزايش پبدا می کند و ابن در حالی است که یکی از بهترین راهها برای پیشگیری از خوردن غذاهایی که باعث بیماری می‌شوند توجه به تاریخ مصرف آنها است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان: بیشتر مردم از کیفیت سبدکالایی دولت اعتراض دارند

که در این خصوص دکتر احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: خبرهای متعددی در خصوص سبد کالایی شنیده شده است که بیشتر مردم از پایین بودن کیفیت و عدم تطابق کیفیت و نرخ تعیین شده اعتراض داشتند.

وی افزود: دولت باید یا کیفیت ها را افزایش دهد و یا نرخ را با توجه به کیفیت محصولات تعیین کند.

آریایی نژاد در پاسخ به این سوال خبرنگارما مبنی بر عدم داشتن تاریخ تولید و انقضا برخی از اقلام این سبد کالا گفت: این بحث بسیار خطرناکی است و باید این را به مسوولان اعلام کرد و به گوششان رساند تا متوجه شویم چرا به این موضوع مهم توجه نشده است و چه کسی متهم است.

نماینده مجلس نهم: ارایه سبد کالا نباید سلامت مردم را تهدید کند

در ادامه دکتر علی کاییدی نماینده مردم معمولان و پلدختر بیان کرد: از ابتدا نظارت بر محصولات غذایی و دارویی در کشور بسیار ضعیف بوده است و نداشتن تاریخ تولید در محصولات ارایه شده از سوی دولت به ویژه در «مرغ» بسیار خطرنتک است زیرا این محصولات فاسد شدنی هستند و باید از وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و هم چنین دولت علت این موضوع را جویا شد زیرا سبد کالا نباید سلامت مردم را تهدید کند بلکه باید برای آن ها کمک باشد.

نماینده مردم رشت: باید عاملان را بازخواست کرد

هم چنین حسن تامینی لیچایی یکی دیگر از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان نیز در این خصوص گفت: اگر چنین موضوعی صجت داشته باشد باید نظارت ها را تشدید کرد زیرا نمی توان به این راحتی با جان مردم بازی کرد.

وی افزود: این مساله نیاز به پیگیری و اقدامات مسوولانه از سوی کمیسیون بهداشت و درمان دارد تا مسوولان مربوطه را بازخواست و مورد سوال قرار دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *