شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
یمن پرس ادعا کرد؛

ایران «صابرین» را جایگزین «حماس» می‌کند!

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۰
کد مطلب: 448231
«از آمریکا خواسته شده فعالیت های این جنبش را تحت کنترل گرفته و ضمن تحریم، با این گروه فلسطینی جنگ کند که این مساله به منزله طرح این درخواست از سوی رژیم صهیونیستی است.»
  به گزارش جهان به نقل از جام‌نیوز، "ایهود یعاری" تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی در مجله "فارین افیرز" آمریکا در هفته گذشته مقاله ای نوشته بود که در آن سعی بر تفرقه افکنی میان جمهوری اسلامی ایران و جنبش مقاومت اسلامی "حماس" را داشت.
 
ایهود یعاری در این مقاله سعی کرده بود تا با ادعاهای بی پایه خود به اختلافات نظرهای پیش آمده میان ایران و مقاومت فلسطین درباره برخی مسائل منطقه دامن بزند و طی این خبرسازی، کشورهای عربی را با صهیونیست ها همراه کند.
 
در این رابطه سایت خبری «یمن پرس» حامی اشغالگران یمن ادعا کرد: «ایران جنبش موسوم به «صابرین» را در فلسطین ایجاد کرد که همان اصول و اهدافی که ایران برای حزب الله در لبنان تعریف کرده برای صابرین هم در نظر گرفته است.»
 
بر پایه ادعای این سایت یمنی؛ بعد از اختلاف نظر حماس با ایران در حمایت از بشار اسد و تمایل این جنبش به تقویت روابط با ترکیه و عربستان ایران تصمیم گرفته تا جنبش الصابرین را به جای حماس در فلسطین علیه اسراییل بکارگیرد.
 
لازم به ذکر است که جنبش صابرین با انتشار بیانیه ای خاطر نشان کرد گزارش اخیر ایهود یعاری در راستای خدمت به منابع راهبردی رژیم صهیونیستی در زمینه ضربه زدن به محور مقاومت و تجزیه آن و نیز ایجاد تفرقه میان حامی سیاسی و نظامی اصلی مقاومت فلسطین؛ یعنی ایران و گروه بزرگ مقاومتی فلسطین؛ یعنی حماس تهیه شده است.
 
این جنبش در ادامه بیانیه خود آورده است که گزارش تنش زای این نویسنده صهیونیستی معروف به ارتباط گسترده با دستگاه های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی علیه جنبش صابرین، تلاشی نافرجام و آشکار برای ایجاد برخی شبهات درباره وضعیت جنبش صابرین و شرایط شکل گیری آن است.
 
در پایان این مقاله مغرضانه از آمریکا خواسته شده فعالیت های این جنبش را تحت کنترل گرفته و ضمن تحریم، با این گروه فلسطینی جنگ کند که این مساله به منزله طرح این درخواست از سوی رژیم صهیونیستی و سازمان های اطلاعاتی و نهادها و مزدوران صهیونیستی است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *