جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
امیرعبداللهیان:

بحران یمن راه حل نظامی ندارد

پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 448835
معاون وزیر امور خارجه ایران در دیدار با هیات شورای عالی انقلاب مردمی یمن گفت که حمله به مناطق مسکونی، ‌مدارس، ‌بیمارستان‌ها نقض آشکار و صریح حقوق و قواعد بشردوستانه است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، "حسین امیر عبداللهیان" در دیدار با هیات شورای‌عالی انقلاب یمن درخصوص تحولات یمن با اشاره به حمایت ایران از اراده مردم یمن در برابرمداخلات خارجی گفت: حقوق مردم یمن در صیانت از استقلال ، تمامیت ارضی و دفاع از حق حاکمیت خویش تردید ناپذیر می باشد و این امر را یک راهبرد مورد احترام جهانیان می دانیم.
 
معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه در خصوص بحران یمن خاطر نشان ساخت بحران یمن راه حل نظامی ندارد و تنها راه حل آن احترام به آراء و حقوق تمامی طرفهای یمنی از سوی همسایگان خویش می باشد و راه برون رفت از بحران جاری شروع گفتگوها و تلاش برای یافتن راه حلهای سیاسی بر اساس خاستگاه همه گروههای یمنی و مردم یمن می باشد.
 
امیر عبداللهیان با اشاره به مسئولیت سازمان ها و مسولیت نهادهای بین المللی در تلاش برای توقف فوری حملات خارجی علیه مردم یمن افزود: حمله به مناطق مسکونی، ‌مدارس، ‌بیمارستان ها نقض آشکار و صریح حقوق و قواعد بشردوستانه است و ضرورت دارد تا سازمان ملل اقدامات لازم را برای حفاظت از سلامت و امنیت شهروندان و غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان یمنی و رفع محاصره یمن به عمل آورند.
 
نائف القانص، سرپرست هیات شورای عالی انقلاب مردمی یمن در این دیدار گفت: ما در موضع دفاع از نفس و حمایت از استقلال یمن بسر می بریم و برای این راهبرد مردمی تاکنون بیش از 13 هزار شهید و 20 هزار مجروح داده ایم.
 
سرپرست هیئت شورای‌عالی انقلاب مردمی یمن با اشاره به سکوت سازمانهای بین المللی در برابر تجاوزات خارجی  و محاصره غیر انسانی یمن افزود: حقیقتی را که همه دنیا باید بدانند اینست که بحران فعلی یمن ، بحران یک گروه علیه یک طرف خارجی نمی باشد بلکه این بحران مبارزه تمامی گروههای یمنی در دفاع از خود و حق حاکمیت خود در مقابل مداخلات خارجی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *