شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
آيت‌الله جنتي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران:

نبايد از انتفاضه "كفش" به سادگي بگذريم

امام جمعه موقت تهران با تأكيد بر اين‌كه نبايد از انتفاضه كفش به سادگي بگذريم، گفت: مردم بايد از اين خبرنگار حمايت كنند تا آمريكايي‌ها او را
جمعه ۲۹ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 37893
 آيت‌الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان و امام جمعه موقت تهران، ظهر امروز در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه پايتخت با بيان اين‌كه پيام امام درباره وحدت حوزه و دانشگاه را هم حوزه و هم دانشگاه بايد به درستي دريافت كنند؛ زيرا اين دو هر كدام مركز توليد فكر هستند، گفت: دانشگاه‌ها بايد بيشتر به پيام وحدت حوزه و دانشگاه توجه كنند.
جنتي با اشاره به اين‌كه سخنان مقام معظم رهبري همچون دُرّ گرانبها است، اظهار داشت: سخنان رهبري در دانشگاه علم و صنعت و در ديدار با اقشار مختلف مردم در روز غدير بسيار فوق العاده بود و خلاصه‌ صحبت‌هاي ايشان اين بود كه در جمهوري اسلامي هم بايد بر اساس اصل غدير، مديريت‌ها به كساني سپرده شود كه صلاحيت داشته باشند.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: مسئوليت در جمهوري اسلامي ارث پدر نيست كه بخواهد تقسيم شود بلكه بايد به افراد صلاحيت‌دار سپرده شود.
وي با تأكيد بر اين‌كه نفي و اثبات‌ها در جمهوري اسلامي بايد جدي گرفته شود، خاطرنشان كرد: تلاش براي كسب قله‌هاي علم و دانش و حفظ تماميت ارضي كشور از مسائل اثباتي در جمهوري اسلامي است.
جنتي با بيان اين‌كه اگر 30 سال توانسته‌ايم در برابر قدرت‌ها بايستيم به دليل حفظ ويژگي‌هاي است كه در چهره شهدا و بسيجي‌ها تجلي كرد، گفت: هويت حقيقي نظام بر اساس فرمايشان رهبري در حكم روح و معناي حقيقي نظام است. گروه‌ها و احزاب سياسي نبايد در راستاي سياست‌هاي انتخاباتي با همديگر دعوا كرده و دست به بمباران و تخريب همديگر بزنند.
وي در ادامه سخنان خود به فرازهايي از سخنان اخير مقام معظم رهبري در دانشگاه علم و صنعت و در ديدار روز غدير ايشان با اقشار گوناگون مردم اشاره و تصريح كرد: مسئولان بايد همانگونه كه رهبر عزيز انقلاب گفتند در حد و سطح مردم باشند در غير اين صورت نظام از درون تهي خواهد شد.
جنتي ادامه داد: اگر قرار باشد فردي ترسو مثل شاه سلطان حسين در راس امور باشد حتي اگر مردم هم شجاع باشند كشور به سمت نابودي مي‌رود.
خطيب جمعه تهران در ادامه به گلايه‌ اخير مقام معظم رهبري از برخي از مطبوعات در خصوص اظهار نظر‌هايي پيرامون جدايي دين از سياست كه در طول 30 سال گذشته در برخي از مقاطع انجام شده است اشاره كرد و گفت: انقلاب اسلامي ايران بر اساس پيوند دين و سياست پيروز شد و نه بر اساس جدايي دين از سياست؛ چرا كه اگر دين را از سياست جدا مي‌دانستيم اصولا انقلاب اسلامي هم پيروز نمي‌شد.
وي افزايش موجب تخريب‌ها در كشور و در ميان گروه‌ها و احزاب را نگران كننده توصيف كرد و افزود: مردم خودشان چشم و گوش دارند و به درستي قضايا را مي‌فهمند پس تصميم گيري را بايد به عهده خود مردم گذاشت.
جنتي با اشاره به اقدام اخير خبرنگار عراقي در پرتاب كفش خود به سمت جرج بوش اظهار داشت: نبايد از انتفاضه كفش به سادگي بگذريم. كفش‌هاي اين خبرنگار شجاع بايد براي هميشه در موزه‌هاي عراق به يادگار بماند.
خطيب جمعه اين هفته تهران خاطر نشان كرد: من پيشنهاد مي كنم اگر در ايران و عراق راهپيمايي ضد امريكايي انجام مي‌شود با "كفش" باشد. مردم بايد از اين خبرنگار حمايت كنند تا آمريكايي‌ها او را در زندان بيشتر از اين شكنجه و آزار ندهند.
احمد جنتي در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران با تأكيد بر اين كه اين غدير است كه انقلاب اسلامي را به پيروزي رساند، امام خميني(ره) را شاگرد مكتب غدير دانست و گفت: امروز دنيا در مقابل عظمت امام(ره) و انقلاب او خاضع است. امام خميني توانست عيد غدير را كه 14 قرن در غربت بود زنده كند.
وي افزود: غدير زمينه ساز ظهور امام عصر(عج) است و بايد در باره آن كتاب‌هاي بيشتري نوشته شود و تحليل‌هاي زيادي بايد درباره چرايي و عاقبت غدير صورت گيرد. مسئله خلافت پيامبر اسلام را نبايد همانند جانشيني سران قدرت‌ها در دنيا بدانيم.
جنتي، علي ابن ابيطالب را مصداق عيني عترت در حديث ثقلين توصيف كرد و اظهار داشت: گردانندگان تاريخ بايد پاسخ بدهند كه چرا غدير را پايمان كردند بايد بررسي كرد كه چگونه شد هفتاد هزار نفر حاضر در غدير به يكباره لب فرو بستند. البته تحليل‌هاي روشني وجود دارد و پايمال كردن غدير ديگر يك معما نيست.
وي خاطرنشان كرد: مردم دنيا از حكومت‌هاي بشري سرخورده شده‌اند و جهان در انتظار امام زمان(عج) است .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *