جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ولید المعلم بعدازظهر امروز در تهران

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب: 436937
وزیر امور خارجه سوریه بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) به منظور دیدار و گفت‌وگو با همتای ایرانی خود و رایزنی درباره تحولات سوریه و منطقه وارد تهران می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) به منظور انجام سفری ۲ روزه و دیدار با مقامات کشورمان از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه وارد تهران می‌شود.

ولید المعلم در این سفر در خصوص تحولات کنونی در سوریه و منطقه با مقامات ایرانی به رایزنی و تبادل نظر خواهد پرداخت.

فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه نیز ولید معلم را در این سفر همراهی می‌کند.

احتمالا نشست سه جانبه معاونان وزرای خارجه ایران، سوریه و روسیه امروز (سه‌شنبه) در خصوص تحولات سوریه در تهران برگزار خواهد شد.

میخاییل باگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده پوتین در امور خاورمیانه نیز امروز در تهران حضور دارد و تا دقایقی دیگر با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران پیش از سفر ولید المعلم به تهران در اواخر هفته خبر داده بود و گفت: خوشبختانه یک تغییر استراتژیک در نگاه بازیگران منطقه ای در قبال سوریه رخ داده است، اگر در چهار سال گذشته بسیاری از بازیگران خارجی توسل به جنگ را راهکار سوریه می‌دانستند اکنون بخش عمده‌ای از بازیگران توسل و تمرکز بر راه‌حل سیاسی را مناسب‌ترین روش برای حل بحران سوریه می‌دانند.

وی افزود: با آقای دی میستورا گفت‌و‌گوهای خوبی داشتیم، وی ایده‌هایی دارد که به زودی در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح خواهد شد، ما دیدگاه‌های خود را به صراحت در این خصوص به نماینده دبیرکل اعلام کردیم، قرار است جلسه‌ای در شهر دوحه در سطح برخی از وزرای خارجه مانند وزیر خارجه روسیه برگزار شود.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: آقای باگدانف نماینده آقای پوتین در خاورمیانه به تهران سفر خواهد کرد و ما در خصوص آخرین وضعیت منطقه و راهکار سیاسی در سوریه با یکدیگر گفت‌و‌گو خواهیم کرد، ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه اواخر هفته جاری در تهران خواهد بود که دکتر ظریف میزبان ایشان خواهد بود، این فرصتی است که در ارتباط با مسائل سوریه و پیگیری راهبرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به حل بحران سوریه از طریق سیاسی مشورتهای بیشتری را در حاکمیت سوریه داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *