جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
معاون وزیر راه:

۵۲درصد راه‌های روستایی آسفالته است

يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب: 356035
معاون راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی میزان راه‌های روستایی آسفالته در سطح کشور را ۵۲ درصد اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سید حسین میرشفیع در بازدید از راه‌های روستایی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۱۹۵ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور داریم که ۱۵۳ هزار کیلومتر آن شامل روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

وی افزود: از مجموع راه های روستایی کشور ۱۰۲ هزار کیلومتر آسفالته است که بیش از ۵۲ درصد این راه ها را شامل می شوند.

میرشفیع تصریح کرد: از مجموع روستاهای بالای ۵۰ خانوار نیز ۲۰ هزار کیلومتر دیگر بایستی آسفالت شود که هزار کیلومتر آن در محدوده خراسان شمالی است.

وی در رابطه با زمان اتمام آسفالت راه روستاهای بالای ۵۰ خانوار در کشور نیز اظهار کرد: بر اساس برنامه در هر استان که زیرسازی و کارهای مقدماتی آسفالت راه های روستایی انجام شده باشد با اختصاص اعتبارات مناسب امسال آسفالت انجام می گیرد.

وی افزود: در صورتی که حجم عملیات راهسازی و زیرسازی و عملیات خاکی در استانی نیز زیاد باشد بر اساس ظرفیت کاری برنامه ریزی شده تا حداقل سال آینده تمام این روستاهای بالای ۵۰ خانوار از راه دسترسی مناسب برخوردار شوند.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در خصوص اعتبارات امسال برای راه روستایی نیز یادآور شد: طی سال جاری اعتبار ملی برای راه روستایی نداریم و توزیع اعتبار باید در استان ها صورت گیرد و سقف اعتبار مشخص شود.

وی بیان کرد: با این وجود ، مبلغ ۶۰۰۰ میلیارد ریال به صورت متمرکز از وزارت راه و شهرسازی به پروژه های فعال کمک می شود.

میرشفیع زمان اتمام پروژه های راه روستاهای بالای ۵۰ خانوار در خراسان شمالی را ظرف امسال و سال آینده دانست که متناسب با ظرفیت اعتباری استان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *