پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۷
شیر خفته بیدار شد

درخشش والیبال ایران مقابل ژاپن

جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب: 445234
تیم ملی والیبال ایران هشتمین دیدار خود در جام جهانی برابر ژاپن را در شرایطی با پیروزی به پایان برد که دو گیم ابتدایی را به میزبان مسابقات واگذار کرده بود. این سومین پیروزی تیم ملی ایران بود.
درخشش والیبال ایران مقابل ژاپن
به گزارش جهان ،  ملی پوشان والیبال ایران در هشتمین روز از جا‌م جها‌نی به مصاف چشم‌بادامی‌های ژاپن رفتند. ایران با نتیجه 3 بر 2 و امتیازهای 25-22، 25-23، 18-25، 21-25 و 12-15 مقابل ژاپن پیروز شد.
 
ژاپنی‌ها که میزبان ر‌قا‌بت‌های 2015 هستند با حمایت پرشور هو‌اد‌ا‌ران خود از این دیدار استقبال کردند. آن ها کوتاه قد ترین تیم مسابقات جام جهانی بودند.
 
تیم ‌ملی والیبال ایران که در سال‌های گذشته همواره ژاپن را شکست داده بود، در جام واگنر مقابل این تیم تسلیم شد.
 
والیبالیست‌های ایران انگیزه زیادی داشتند و برای اعتبار خود حریف آسیایی‌شان را شکست دهد. در مقابل ژاپنی‌ها دوست نداشتند در خانه مقابل تیم ‌ملی ایران تسلیم شوند. تیم ملی والیبال ایران که در هفت دیدار گذشته صاحب دو پیروزی و پنج شکست شده بود، در هشتمین دیدار خود بعدازظهر امروز جمعه به مصاف ژاپن میزبان این دوره از مسابقات رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ حریف خود را شکست داد.

شاگردان کواچ در این دیدار گیم های اول و دوم را ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۳ به حریف خود واگذار کردند اما در سه گیم بعدی با نتایج ۲۵ بر ۱۸ ، ۲۵ بر ۲۱ و ۱۵ بر ۱۲ به پیروزی رسیدند تا به سومین برد خود در این دوره از مسابقات دست پیدا کنند.

گیم اول؛ ژاپن سوار بر بازی
ست اول با شروع خوب ایران همراه شد و ملی پوشان کشورمان توانستند ۳ بر یک از حریف پیش بیفتند اما در ادامه بازهم مشکل امتیاز از دست دادن های آسان به سراغ بازیکنان آمد و وقت فنی اول را ژاپنی‌ها ۸ بر ۷ به سود خود تغییر دادند.

در شروع مجدد بازی ژاپنی‌ها که از حمایت تماشاگران پرتعداد خودی سود می بردند بازهم از ایران پیش افتادند و این برتری را با زدن سرویس‌های خوب حفظ کردند و در نهایت وقت دوم فنی را هم ۱۶ بر ۱۴ به سود خود به پایان بردند.

ژاپنی‌ها در ادامه با زدن آبشارهای خوب و قدرتی به برتری‌شان ادامه دادند و ۲۲ بر ۲۰ از ایران پیش افتادند و با عملکردی کم اشتباه و قابل قبول در نهایت گیم اول را ۲۵ بر ۲۲ به سود خود خاتمه دادند.

گیم دوم؛ کم آوردن در امتیازات حساس
با شروع گیم دوم ژاپنی ها که از روحیه بالایی برخوردار بودند و حمایت تماشاگران را هم با خود داشتند بهتر از ایران کار کردند و در همان ابتدا سه امتیاز گرفتند اما شاگردان کواچ در ادامه به خود آمدند و با جبران امتیاز از دست رفته ۸ بر ۶ وقت فنی اول را به سود خود به پایان بردند.

ملی پوشان کشورمان در گیم دوم دریافت های بهتری نسبت به گیم اول داشتند و همین امر کمک کرد تا با عملکردی کم نقص تر وقت دوم فنی را هم ۱۶ بر ۱۴ به سود خود خاتمه دهند. بازیکنان ایران در شروع بازی سرعت را در دستور کار خود قرار دادند و امتیازات خوبی را هم از این راه کسب کردند.

شاگردان کواچ که ۱۹ بر ۱۷ از حریف پیش بودند در انجام کارهای سرعتی ناکام بودند و دو امتیاز را با ضرباتی که عادل غلامی به بیرون زد از دست دادند تا نتیجه مساوی شود. بعد از تساوی دو تیم در عدد ۱۹ کواچ تقاضای وقت استراحت کرد.

در شروع دوباره بازی ایران توسط عبادی پور امتیاز بیستم را هم کسب کرد اما ژاپنی ها کار را برابر کردند تا رقابت در پنج امتیاز پایانی جذاب و تماشایی شود. شهرام محمودی که در این دیدار حضور اثرگذاری داشت یک امتیاز برای ایران گرفت و بعد از آن عادل غلامی با یک سرویس خوب امتیاز ایران را به ۲۲ رساند تا سرمربی ژاپن درخواست وقت استراحت کند.

ژاپنی ها بعد از این استراحت دو امتیاز گرفتند تا بازی روی عدد ۲۲ مساوی شود. بعد از این اتفاق کواچ درخواست وقت استراحت کرد و به دنبال آن امتیاز ایران به ۲۳ رسید اما ژاپنی ها خیلی زود جبران کردند تا کار حساس تر شود اما ژاپنی ها عملکرد بهتری داشتند و گیم دوم را هم ۲۵ بر ۲۳ بردند.

گیم سوم؛ ایران متحول شده با فائزی
گیم سوم برای ایران بهتر از دو گیم دیگر آغاز شد و شاگردان کواچ با سرعت دادن به بازی توانستند ۶ بر ۳ از میزبان مسابقات پیش بیفتند و با نمایشی کم نقص تر از قبل وقت اول فنی را ۸ بر ۵ به سود خود به پایان برسانند. در ادامه ایران فاصله اش را زیادتر کرد و ۱۰ بر ۵ پیش افتاد.

بازی خوب ایران در گیم سوم به برتری ۱۳ بر ۷ انجامید. تلاش ژاپنی ها برای کم کردن اختلاف ثمری نداشت و در نهایت ایران وقت دوم فنی را ۱۶ بر ۱۱ به سود خود خاتمه داد و در ادامه ۱۹ بر ۱۲ هم از حریف پیش افتاد.

در این گیم سامان فائزی نمایش قابل قبولی داشت و در دفاع و حمله توانست امتیازات خوبی را برای ایران به دست بیاورد.

گیم چهارم؛ ایران با اقتدار برد
شاگردان کواچ در شروع گیم چهارم هم عالی ظاهرا شدند و توانستند ۸ بر ۲ وقت اول فنی را به سود خود به پایان برسانند و نمایش مطلوب خود در گیم سوم را تکمیل کنند. این برتری تا امتیاز ۱۱ بر ۵ ادامه پیدا کرد. با این حال ژاپنی ها با گرفتن سه امتیاز پی در پی کواچ را وادار به گرفتن وقت استراحت کردند.

ملی پوشان ایران در ادامه روند امتیازگیری خوبشان را حفظ کردند و در وقت دوم استراحت فنی ۱۶ بر ۱۰ از حریف پیش افتادند. در ادامه هم سرویس های کم اشتباه و دفاع خوب به ایران کمک کرد تا گیم چهارم را هم با پیروزی به پایان برساند و کار به گیم پنجم کشیده شود.

گیم پنجم؛ شهرام محمودی تاثیرگذار
گیم پنجم در شرایطی آغاز شد که امتیاز اول را ایران گرفت و بعد از آن ژاپنی ها کار را مساوی کردند. این اتفاق تا امتیاز ۶ رخ داد و دو تیم مساوی پیشی رفتند اما در ادامه ایران از حریف پیشی گرفت و زودتر به امتیاز ۸ رسید تا در امتیاز ۸ بر ۶ زمین ها عوض شود.

شهرام محمودی که در این دیدار نمایش قابل قبولی داشت در گیم پنجم هم امتیازات خوبی را برای ایران کسب کرد و باعث شد ایران ۱۰ بر ۶ از حریف پیش بیفتد. در ادامه با وجود اینکه ایران ۱۲ بر ۸ از حریف پیش بود اما ژاپنی ها توانستند اختلاف را به دو امتیاز برسانند تا کواچ وقت استراحت بگیرد. در برگشت ژاپنی ها سرویس را به اوت زدند تا امتیاز ایران ۱۳ شود و در ادامه ملی پوشان ایران با گرفتن دو امتیاز دیگر برنده این بازی شدند.

نتایج دیدارهای ایران در مسابقات جام جهانی و برنامه ادامه رقابت های این تیم به شرح زیر است:

مرحله اول - هاماماتسو
* ایران یک - آرژانتین ۳
* ایران ۳ - تونس یک
* ایران ۳ - ونزوئلا صفر
* ایران ۲ - لهستان ۳
* ایران صفر - روسیه ۳

مرحله دوم - اوساکا
* ایران صفر - ایتالیا ۳
* ایران یک - امریکا ۳
* ایران - ژاپن

مرحله سوم (توکیو)
دوشنبه ۳۰ شهریور: ایران - استرالیا - ساعت ۱۴:۴۰
سه شنبه ۳۱ شهریور: ایران - کانادا - ساعت ۰۹:۴۰
چهارشنبه اول مهر: ایران - مصر - ساعت ۰۶:۴۰
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
انصافا تو سه گیم آخر فوق العاده و پرانگیزه بازی کردند
حامدی
هر وقت موسوی و معروف سرحال باشن تیم را می افته
اشکان
Iran, Islamic Republic of
همچین میگید درخشش که مثل اینکه جلو لهستان یا امریکا پیروز شدن بازی بد تیم به یک طرف سانسور اقایون صدا سیما طرف دیگه .. .
یه زمانی درخشش مقابل ایتالیا مطرح بود نه ژاپن! کواچ استعفا
حسین
معلومه شما کجای کارید؟؟؟
آخه پیروزی 3 بر 2 مقابل تیمی مثل ژاپن ، درخششه؟؟؟!!!
یادت نره که تا چند سال پیش مقابل همین ژاپن از پیش باخته بودیم حالا تو کشور خودش بردیمش بازم صدرحمت به اینا هرچی باشه از فوتبال که بهتره.مطمئنم اگه 10درصد پول فوتبال رو در والیبال خرج کنن قهرمان جام جهانی میشیم.
چرا باید از آمریکا که 2بار در ایران 3هیچ او را بردیم ، حالا اینجوری بخوریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟