چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

علی رغم اعتراضات مردمی بدحجابی به نمایشگاه کتاب هم رسید!

+ عکس
يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 165631
علی رغم اعتراضات مردمی بدحجابی به نمایشگاه کتاب هم رسید!

به گزارش سرویس زنان جهان؛ نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که اینبار  به دوره بیست و چهارم رسیده است یکی از معتبرترین نمایشگاه های بین المللی در سراسر جهان است. حضور بیش از ۲ هزار ناشر داخلی و ۱۷۰۰ ناشر خارجی و بازدید روزانه هزاران نفر از این نمایشگاه، اعتبار فوق العاده ای به آن بخشیده است.



این دوره از نمایشگاه کتاب از روز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت با حضور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در محل بزرگ امام خمینی (ره) گشایش یافت.



این نمایشگاه در حالی در مصلای تهران تا 24 اردیبهشت به کار خود ادامه می‌دهد که وضعیت نامناسب حجاب بازدید کنندگان و برخی از غرفه داران، موجبات نارضایتی بسیاری از مردم را به دنبال داشته است. 



متاسفانه غیر از حجاب نامناسب و پوشش های عجیب و غریب برخی عمده دختران و پسران جوان در این دوره نمایشگاه شاهد بی اخلاقی ها و مراودات و رفتارهای نامناسب نیز هستیم.



البته پوشش نامناسب اغلب غرفه‌داران که غالباً دختران و پسران جوان هستند در کنار رفتارها و روابط نامناسب میان آنها که داخل غرفه‌ها دیده می‌شود، آن هم در غرفه هایی که کتاب‌هایی با موضوعات دینی و عناوینی چون عفاف و حجاب  به چشم می‌خورد! جای بسی تاسف است.



باید پرسید  که آیا فروش بیشتر کتاب در نمایشگاه باید بر پایه بی‌حجابی و پوشش نامناسب غرفه داران باشد و ناشران برای فروش بیشتر باید گوی سبقت را در آرایش بیشتر غرفه داران و پوشش نامناسب‌تر آنها از سایرین بربایند؟ آیا در کشوری اسلامی برای فروش بیشتر اقلام فرهنگی باید از دختران بزک کرده و پسران بدپوشش استفاده کرد؟ پس هنجارهای اعتقادی چه جایگاهی در چنین محیطی دارد؟ 



به هر رو، مسئولان برگزاری نمایشگاه باید به حال رفتار و پوشش نابهنجار متصدیان غرفه‌ها فکری کنند و در گام بعدی تمهیدی بیاندیشند تا مراجعان نمایشگاه این مکان را تبدیل به محلی برای ارائه مدها و آرایش‌های غربی نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
والا این عکس های رو که گذاشتید خیلی عالیه....
وضعیت پوشش خانم ها و اقایان از اینی که نشون دادید بدتر است!!!!!!!