جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۱۱
حسن روحانی در مراسم رژه روز ارتش:

اقتدار ارتش پشتوانه مذاکره‌کنندگان است

در مذاکرات به دنیا اعلام کردیم و می‌کنیم که اهل تجاوز و جنگ نیستیم
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 355630
رئیس‌جمهور در مراسم روز ارتش و در جمع فرماندهان این نیروی غیور گفت: اقتدار ارتش یکی از پشتوانه‌های "حضور پرقدرت" مذاکره‌کنندگان است.
اقتدار ارتش پشتوانه مذاکره‌کنندگان است
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در مراسم رژه ۲۹ فروردین که در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به روز ارتش گفت: روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که مقارن است با ایام ولادت با سعادت دخت نبی گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) به همه ملت ایران، رهبری معظم و به همه نیروهای مسلح به ویژه آحاد پرسنل فداکار ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: امروز روز یادگار امام راحل است، در روزهای اولیه پس از پیروزی انقلاب گروهک‌هایی که به صورت شبه انقلابی در جامعه ظهور و بروز داشتند نعره انحلال ارتش را مطرح کردند و این امام بزرگوار «رضوان الله تعالی» بود که ارتش را امید ملت لقب داد و روز ۲۹ فروردین سال ۱۳۵۸ را به عنوان روز ارتش نامگذاری کرد.

رئیس جمهور ارتش جمهوری اسلامی ایران را فرزندان به حق این آب و خاک خواند و اظهار داشت: به حق این نهاد حرفه‌ای از میهن اسلامی دفاع می‌کند و ارتش بدون نگاه به خط کشی‌های سیاسی، حزبی و فرقه‌ای همواره دفاع از آب و خاک و میهن عزیز و نظام مردمی را به عنوان هدف والای خود مدنظر قرار داده است.

روحانی ادامه داد: ارتش جزو نیروهایی است که پس از ۵۰ سال از تبلیغ دیگران در پادگان‌ها و آن روز که پای اسلام، مردم و انقلاب به میان آمد به کنار مردم و در کنار انقلاب خود قرار گرفت و افتخاراتی چون ۱۹ بهمن و ۲۱ بهمن را آفرید و انقلاب اسلامی پیروز شد و بعد از پیروزی انقلاب در سخت ترین روزهای این مرز و بوم، میهن و نظام، کشور و نظامش را تنها نگذاشت.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای اولیه سال ۵۸ نیروی زمینی و نیروی هوایی در مناطقی که آشوب ایجاد شده بود تا به تحریک قدرت‌های بیگانه کشور را دچار مشکل کنند با حضور فداکار خود لیاقت و صلاحیت خود را به جامعه و مردم نشان داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ارتش به حق نماد اسلام‌خواهی، میهن‌دوستی و مردم‌سالاری است و در همه صحنه‌های ۳۵ سال گذشته پس از پیروزی انقلاب و در فراز و نشیب‌ها در خط مقدم دفاع حضور داشته است و در دفاع از کشور، میهن و رهبری قرار گرفت تأکید کرد: ارتش در دوران دفاع ۸ ساله سینه سپر کرد و به وظیفه شرف و مردانگی عزت خود را نشان داد و به آن عمل کرد و در صدها عملیات بزرگ و کوچک حضور پیدا کرد.

وی ادامه داد: حتی وقتی که سپاه پاسداران طراح عملیاتی بود در کنار سپاه ایستاد و با توپخانه‌ها نیروی هوایی هوانیروز و واحدهای پیاده‌اش در جنگ تحمیلی در برابر متجاوز مقاومت کرد و فرماندهان عزیزی را هم تقدیم کرد. از نامجو، فلاحی و فکوری گرفته تا کشوری، شیرودی، بابایی، ستاری، صیادشیرازی و ده ها فرمانده بزرگ را در این راه تقدیم کرد.

روحانی با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی خودکفاست که از فناوری‌های نو نیز برخوردار است، افزود: ارتش در کنار این فناوری‌ها همواره اخلاق مدار و ولایت‌مدار بوده است. عشق آحاد پرسنل به قرآن مجید، فرهنگ اسلام، پیامبر اعظم، اهل بیت و ولایت فقیه نشان از ولایت‌مداری این نهاد نظامی، مردمی و انقلابی است.

وی ادامه داد: اگر امروز نیروهای دیپلماسی شما و افسران میدان صلح در مبارزه سیاسی و در مذاکره منطقی با قدرت حضور دارند و در مذاکره با قدرت‌های بزرگ شجاعانه از منافع کشور دفاع می‌کنند پشتوانه آنها رأی مردم، نظر مردم، مدیریت‌های رهبری و اقتدار نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهور تأکید کرد: ما در مذاکرات به دنیا اعلام کردیم و می‌کنیم که اهل تجاوز و جنگ نیستیم. ما اهل منطق هستیم، ما اهل گفتگو هستیم، ما به کشوری تجاوز نمی‌کنیم اما در برابر هر تجاوزی قاطعانه می‌ایستیم.

به گفته روحانی، "این حمایت نیروهای مسلح اقتدار نیروهای مسلح و حمایت مردم از دلیر مردان ماست که مسئولین مذاکره وخط مقدم دیپلماسی را توانمند ساخته تا از منافع ملی کشور به خوبی دفاع کنند."

وی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده است که به وصیت امام راحل عمل کرده است اظهار داشت: او فرمود نیروهای مسلح در کار سیاسی مداخله نکنند ضمن اینکه نیروهای ارتش کاملا به مسائل سیاسی آگاهی دارند و باید هم داشته‌باشند و هرگز در دسته بندی سیاسی و بازی‌های سیاسی مداخله نمی‌کنند.

روحانی تأکید کرد: ارتش هرگز از ملت و دولت منتخب مردم سهم‌خواهی نکرده است و همواره دنبال دفاع از میهن، کشور، انقلاب و نظام بوده است.

وی ارتش و سایر نیروهای مسلح را لنگرگاه ثبات منطقه عنوان کرد و افزود: آنها پایگاهی برای ثبات کل منطقه و آشوب‌زده خاورمیانه هستند. امروز همسایگان بدانند ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح حامی ثبات و امنیت در کل منطقه هستند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر همه کشورها می‌خواهند مستقل زیست کنند می‌توانند به نیروهای مسلح این سرزمین اتکا داشته‌باشند، نیروهای مسلح ایران زمین کسانی هستند که همواره در کنار مردم حضور دارند و در مسیری که خواست مردم است به عنوان نیروی مسلح مردمی از کشور دفاع کرده و می‌کنند.

وی تأکید کرد: ما همانند ارتش‌های کشورهای دیگر نیستیم که اگر انقلابی و تحولی رخ داد وارد صحنه شوند و مردم را کنار بزنند و به فکر تصاحب قدرت باشند. در سی و چند سال انقلاب ما برخلاف برخی کشورهای منطقه هرگز شاهد دولت نظامی نبودیم و همواره گرفتن قدرت در کشور خشم، خشونت و در چارچوب قانون انجام گرفته است.

روحانی با بیان اینکه نیروهای مسلح نیروهای وظیفه شناسی هستند، اظهار داشت: ارتش با اقتدار و انضباط در همه امور شناسنامه‌ای را دارد و نیروهای مسلح از جمله ارتش قدرت اصلی‌اش اتکا به معنویت و ایمان است.

وی اضافه کرد: به کشوری تجاوز نکرده و نمی‌کنیم اما در برابر تجاوزگران به خوبی مقاومت کردیم و امروز وجود و ظهور همه نیروهای مسلح را با وحدت، اتحاد، برادری و فرماندهی توأم با معنویت مشاهده می‌کنیم که توانسته اند قدرت بازدارنده‌ای در برابر چشم طمع دیگران باشند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: تردیدی وجود ندارد که ایران با وجود چنین فرزندان دلیل و شجاع اجازه نخواهد داد تجاوزی را در کشور شاهد باشیم.

"نیروهای مسلح در ۸ سال دفاع مقدس و بعد از آن آمادگی خود را در همه صحنه‌ها نشان دادند و دشمن را آگاه کردند که این سرزمین سرزمین شیران است و هیچ قدرتی اجازه نخواهد داد نسبت به این سرزمین توطئه‌ای را اجرا کنند."

وی به وحدت مردم و نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: بی تردید امروز وحدتی که میان مردم و نیروهای مسلح وجود دارد ارتباطی طلایی است و ما امروز به خاطر رابطه طلایی به جشن و سرور نشسته‌ایم.

روحانی روز ارتش را روز قدرت ملت ایران، اتکا مردم به نیروهای مسلح مردمی و اسلامی، فداکاری و ایثار و روز نشاط همه نیروهای مسلح عنوان کرد و افزود: روز ارتش به معنی وحدت و اتحاد بیشتر در میان صفوف مستحکم نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه بی تردید ارتش اسلامی ما امروز کلمه طیبه، شجره طیبه و ریشه ‌های آن مستحکم است، افزود:در همه صحنه‌ها برای ایثار و فداکاری آماده است به همین جهت تمامی مرزهای کشور در امنیت است.

رئیس جمهور با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به نام اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: امسال سال فرهنگ و اقتصاد است و دولت از همه مردم و نیروهای مسلح می‌خواهد تا فرصت لازم را برای بازسازی اقتصاد ملی و توسعه فرهنگ انجام دهند تا با حضور خود امسال شاهد اجرای سیاست‌های مقاومتی و فعالیت‌های بیشتر در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی باشیم. انشاءالله و به حول قوه الهی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روحانی مچکریم تشکر تشکر
متاسفانه آقای روحانی و زنگنه حاضر نشدند با قرارگاه خاتم همکاری کنند و بودجه نظامی را هم تقلیل داده اند تا کدخدا را راضی نگه دارند حالا دم از پشتیبانی می زنند .
... و در مذاکره با قدرت‌های بزرگ شجاعانه!!! از منافع کشور دفاع می‌کنند(پس کوتاه آمدن از حق و حقوق ملت شجاعت بود ما نمی دانستیم امان از دست بی سوادی)
مردی که دشمنان از سخنانش حساب می بردند رفته است
علی
مردی که دشمنان از سخنانش استفاده کردن و پدر ملت را در اوردند رفته است
مطمئنی حساب میبردند؟!
بابا مسخرشو با این جمله در آوردید رفته است فلان بیثار
شما هم با این جمله مچکریم ، مچکریم شورش رو در آوردید !
mahdi
روحانی!!!
عجب دولتی بود دولت قبل
Germany
روحاني:
اقتدار ارتش یکی از پشتوانه‌های "حضور پرقدرت" """"مذاکره‌کنندگان"""" است.

گرفتيد چي ميخواد بگه!!!!!!
البته وزير مقتدر شجاع خارجه اش گفته بود كه با يك بمب آمريكاييها همه چي از كار ميافته!!!

خلاصه كلام: ظاهرا اينها به مؤلفه سرنوشت ساز ايمان و شهادت در مبارزه با كفر و ظلم و جور و در يك كلام """ كدخدا""" آنطور كه نص قرآن است وزنه اي قائل نيستند و اين باعث تاسف براي خودشان است و الا جمهوري اسلامي بيشتر از سي سال است كه به گوش استكبار سيلي مينوازد .
محسن
روحانی تأکید کرد: ارتش هرگز از ملت و دولت منتخب مردم سهم‌خواهی نکرده است و همواره دنبال دفاع از میهن، کشور، انقلاب و نظام بوده است. دمت گرم روحانی....