جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
اولین تساوی استقلال در لیگ امسال

بررسی هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال

پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 387536
نخستین باخت خانگی تراکتورسازی، اولین شکست پرسپولیس با درخشان در آزادی، مغلوب شدن سپاهان و اولین تساوی استقلال از مهمترین اتفاقات این هفته بود.
بررسی هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال
به گزارش جهان نيوز ، هفته دوازدهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری و پس از وقفه‌ای ۱۸ روزه برگزار شد که با مخالفت فدراسیون فوتبال، هیچکدام از دیدارهای این هفته پخش نشد تا فوتبالدوستان شاهد موفقیت و ناکامی‌های تیم‌های خود نباشند. همچنین در جریان این بازی‌ها، اتفاقات جالب توجهی هم رخ داد از شکست‌هایی که تیم‌های مدعی تراکتورسازی و سپاهان متحمل شدند.

هفته دوازده با دو مسابقه در تهران و قم بصورت رسمی آغاز شد. در تهران و در روزی که کمتر از ۵ هزار نفر به ورزشگاه آزادی آمده بودند، پرسپولیس با یک گل مغلوب سایپا شد. زننده این گل میلاد میداوودی مهاجم پیشین استقلال بود که از فاصله ۴۰ متری دروازه نیلسون را باز کرد. این دومین باخت متوالی پرسپولیس با هدایت حمید درخشان بود و باعث شد این تیم پرطرفدار، ضمن باقیماندن در رده نهم، در وضعیت بحرانی قرار بگیرد. البته سایپا با این پیروزی به رده پنجم صعود و ۲ باخت گذشته خود در فصل جاری را به بهترین شکل جبران کرد.

در قم هم صبا با تک گل جلال‌الدين علی‌محمدی که در دقیقه ۶۵ به ثمر رسید، برابر گسترش فولاد به پیروزی رسید. این نخستین مسابقه‌ در لیگ بود که گسترش با هدایت فراز کمالوند به میدان آمد و بدون گرفتن یک امتیاز و سقوط به جمع مثلث قعرنشینان به تبریز بازگشت. صبا با این برد، یک پله در جدول صعود کرد و به رده ششم رسید.

آخرین بازی روز نخست به دربی خوزستانی‌های پائین جدول اختصاص داشت، مسابقه‌ای جدال صنعتی خوزستان با نفت مسجدسلیمان بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید تا دو تیم جایگاه‌های قبلی خود را حفظ کنند. البته گرفتن یک امتیاز در زمین صنعتی، برای نفتی‌ها نتیجه خوبی بود و بهروز مکوندی هم هفتمین امتیاز خود را در ۳ بازی گذشته با این تیم مسجدسلیمانی بدست آورد.

روز دوم از دیدارهای این هفته، با یک دیدار در مشهد آغاز شد، مسابقه‌ای که طی آن استقلال پیروزی را با تساوی عوض کرد تا شانس هم امتیاز شدن با صدرنشین را از دست بدهد. این نخستین تساوی استقلال در فصل جاری لیگ برتر بود.

سپس در انزلی دو تیم ملوان و نفت تهران درحالی به تساوی یک بر یک رسیدند که نفتی‌های میهمان تا دقیقه ۵+۹۰ از میزبان خود پیش بودند. با از دست دادن این دو امتیاز، نفت تهران سومین تساوی متوالی‌اش در لیگ برتر را به دست آورد و ۲ پله در جدول رده‌بندی سقوط کرد. همچنین این نخستین مسابقه‌ای در لیگ بود که ملوانی‌ها با هدایت "استیون میسیلوویچ" به میدان آمده بودند.

قهرمان لیگ که پس از حذف عجیب از رقابتهای جام حذفی و باخت در هفته یازدهم برابر مسجدسلیمانی‌ها، روزهای خوبی را سپری نمی‌کرد، در اصفهان و در روزی که بازهم یک ضربه پنالتی از دست داد، ذوب‌آهن را با یک گل شکست داد تا به رده سوم جدول صعود کند. این ناکامی مردان یحیی گل‌محمدی را به رده سیزدهم فرستاد.

در تهران هم راه‌آهن که در ۶ بازی گذشته طعم پیروزی را نچشیده بود، دست به کار بزرگی زد و مقابل سپاهان اصفهان به پیروزی دست یافت. شاگردان استیلی با تکیه بر این برد از رده چهاردهم به رتبه دوازدهم رسیدند. از سوی دیگر پس از باخت عجیب سپاهان در جام حذفی، این تیم در تهران هم باخت تا رده سوم را به فولاد بسپارد، آنهم در روزی که فرصت داشت به رتبه دوم صعود کند. این شکست مردان فرکی را در وضعیت بدتری قرار داد.

به گزارش مهر ، در آخرین مسابقه هفته اما پیکان هم دست به کار بزرگی زد و مقابل صدرنشین لیگ در  تبریز پیروزی شد. این نخستین شکست خانگی تراکتورسازی در فصل جاری لیگ برتر بود که باعث خوشحالی تعقیب کنندگان این تیم تبریزی شد. مردان ابراهیم‌‎زاده هم با این برد به روزهای پرحاشیه اخیر پایان داده و به آرامش رسیدند.

نتایج کامل دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر به شرح زیر است:
* صبای قم یک - گسترش فولاد تبریز صفر
گل: جلال‌الدين علی‌محمدی (۶۵) برای صبای قم

* پرسپولیس صفر - سایپای البرز یک
گل: میلاد میداوودی (۶۲) برای سایپا

* صنعتی خوزستان صفر ـ نفت مسجدسلیمان صفر

* پدیده مشهد یک - استقلال تهران یک
گل‌ها: مهدی خیری (۵۰) برای پدیده - سجاد شهباززاده (۳) برای استقلال

* ملوان بندرانزلی‌ یک - نفت تهران یک
گل‌ها: سعید یوسف‌زاده (۵+۹۰) برای ملوان - غلامرضا رضایی (۸۷) برای نفت

* ذوب‌آهن اصفهان صفر - فولاد خوزستان یک
گل: ساسان انصاری (۷۳) برای فولاد

* راه‌آهن تهران یک - سپاهان اصفهان صفر
گل: محمد حسین‌پور (۳۴) برای راه‌آهن

* تراکتورسازی تبریز یک ـ پیکان تهران ۲
گل‌ها: محمد ایران‌پورسان (۸۳- پنالتی) برای تراکتور - سعید دقیقی (۲) و میلاد نوری (۵۸) برای پیکان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *