جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حمایت از صهیونیستها بی‌شرمانه است

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 372136
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه هیچگاه حقوق بین‌الملل تا این حد به مسخره گرفته نشده بود که یک گروه کوچک از فعالان صهیونیستی و حامیان آن‌ها را راضی نگه دارد، گفت: چه بی‌شرمانه است که برخی طرف‌ها، از کشتار جمعی و قتل و حتی حمله به مکانی که سازمان ملل برای بی‌پناهان آواره فلسطینی فراهم کرده، به نام دفاع مشروع حمایت می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، رؤساي نمايندگي‌هاي اعضاي سازمان همكاري اسلامي و سازمان‌هاي بين‌المللي در تهران در يك گردهمايي به مناسبت بزرگداشت روز جهاني قدس و اعلام همبستگي با مردم مقاوم، مظلوم و افتخارآفرين فلسطين، پنجشنبه شب ميهمان وزارت امور خارجه بودند.

وزير امور خارجه كشورمان در ابتداي اين گردهمايي ضمن اشاره به ابتكار بلندنظرانه رهبر كبير انقلاب براي همبستگي تمام جهان بويژه جهان اسلام در حمايت از مردم فلسطين و نامگذاري روز قدس، وحشيگری‌هاي رژيم صهيونيستي در هفته‌هاي گذشته را تأييدي بر درايت آن بزرگوار در نامگذاري روز قدس دانست و تأكيد كرد اگر همه كشورهاي اسلامي از اين فرصت استفاده مي‌كردند و اگر در آينده از اين فرصت بهره ببرند، ديگر شاهد چنين فجايعي نخواهيم بود.

ظريف تأكيد كرد: آنچه امروز در غزه مي‌گذرد جز نمونه‌ای از وحشيگري هفتاد ساله رژيم اشغالگر صهيونيستي در حق ملت مظلوم فلسطين نيست و چه بي‌شرمانه است كه برخي طرف‌ها، از كشتار جمعي و قتل و حتي حمله به مكاني كه سازمان ملل براي بي‌پناهان آواره فلسطيني فراهم كرده، به نام دفاع مشروع حمايت مي‌كنند!

وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به اينكه هيچگاه حقوق بين‌الملل تا اين حد به مسخره گرفته نشده بود كه يك گروه كوچك از فعالان صهيونيستي و حاميان آن‌ها را راضي نگه دارد، كشتار مردم به ويژه كودكان و زنان فلسطيني را نمونه بارز جنايت جنگي ناميد و گفت هيچ قاعده بين‌المللي با هيچ تفسير و با هيچ نوع برداشتي نمي‌تواند نامي جز نسل‌كشي، جنايت عليه بشريت و جنايت بين‌المللي بر اين اقدامات بگذارد.

ظريف در ادامه خاطر نشان كرد ضروري است همه ما به عنوان كشورهاي اسلامي كه نزديك‌ترين ارتباط قلبي، جغرافيايي، تاريخي، ديني و ديدگاهي با اين معضل اساسي در منطقه و جهان داريم، بر اين امر اصرار كنيم كه جامعه بين‌الملل ناگزير است با اين روش‌‌هاي ضد بشري به طور جدي برخورد كند و در غير اينصورت اعتباري براي آن باقي نخواهد ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *