پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

ترقی: جنگ آمریکا و اسرائیل زرگری است

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 410782
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه سخنان بی‌پایه و اساس نتانیاهو در راستای ایران‌هراسی و برای چانه‌زنی بیشتر طرف غربی در برابر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بود، گفت: اسرائیل دچار اشتباه محاسباتی جدی در تحلیل شرایط ایران است.
ترقی: جنگ آمریکا و اسرائیل زرگری است
به گزارش جهان به نقل از فارس، حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل بین‌الملل در واکنش به سخنان روز گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا و القای ایران‌هراسی وی، گفت: صحبت‌های نتانیاهو دارای تناقضات قابل توجهی در مواضع بود.

ضمن اینکه حرف‌های وی نشان داد که همه بازی‌های غربی‌ها برای نشان دادن اختلافات بین اسرائیل و آمریکا دروغ و جنگ زرگری است و واقعیت پشت پرده این است که آنها در تکمیل حرف‌های یکدیگر و حمایت از هم عمل می‌کنند.

وی افزود: سخنان نتانیاهو در کنگره در یک طرف همراه با دلهره و ترس بود و سعی می‌کرد ایران‌هراسی را به دنیا القاء کند و از طرف دیگر در مخالفت با توافق نهایی احتمالی نیز اعلام کرد که اگر توافق به نتیجه نهایی برسد اسرائیل به دلیل مخالفت با آن، مستقیماً علیه ایران وارد کارزار جنگ خواهد شد.

ترقی اظهار داشت:‌ حرف‌های نتانیاهو در کنگره نشان داد که وی دچار اشتباه محاسباتی جدی در تحلیل شرایط از ایران و دچار سردرگمی درباره نحوه برخورد با تهران است.

این کارشناس مسائل بین‌المللی عنوان کرد:‌ رژیم صهیونیستی در شرایطی ایران را تهدید می‌کند که حتی نتوانسته از پس بازوی کوچک ایران یعنی حزب‌الله لبنان و حماس بر بیاید و در جنگ‌های متعدد از آنها شکست خورده است.

وی تأکید کرد: ادعای نتانیاهو در کنگره آمریکا واهی، بی‌پایه و بی اساس بوده و به نظر می‌رسد که نشان می‌دهد که وی به دنبال نمایشنامه‌ای برای تأثیرگذاری در مذاکرات ایران و ۱+۵ و تأکید بر سقف خواسته و مطالبات صهیونیست‌ها و طرف غربی است که اگر آمریکا به آن سقف رسید حتماً نتوانسته رضایت اسرائیل را جلب کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: سخنان بی‌پایه و اساس نتانیاهو در راستای ایران هراسی و برای چانه‌زنی بیشتر طرف غربی در برابر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دیدگاه ایشان انعطاف لازم ندارد و این نکته در دنیای علم سیاست کهنه شده است