جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

واکنش حامیان مالی فیفا به فسادمالی

پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 424985
در دو روز اخیر، پرده از بسیاری از مفاسد مالی و غیر مالی فیفا برداشته شده است؛ در این ارتباط آن‌چه که مهم است نظر حامیان مالی این سازمان بزرگ ورزشی جهان است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حمایت‌ کنندگان اصلی مالی فعالیت‌های فدراسیون بین‌المللی فوتبال پس از بازداشت تعداد چشمگیری از اعضای ارشد این سازمان بین‌المللی و اتهام رشوه‌‎خواری، تقلب و پولشویی به آن‌ها، اظهار نگرانی فراوان کرده‌اند.

کوکا کولا یکی از اسپانسرهای بزرگ فیفا گفت که چهره مسابقات جام جهانی فوتبال خدشه‌دار شده است.

مقامات کوکاکولا در واکنش به اتهامات وارده شده به تعدادی از مقامات فیفا و بازداشت تعدادی از آن‌ها گفته‌اند: این جنجال‌های طولانی مدت چهره و پیام جام‌جهانی فیفا را خدشه‌دارد کرده و ما همیشه در خصوص چنین اتهام‌های اظهار نظر جدی‌ای کرده‌ایم.

آدیداس، کوکاکولا، شبکه خدمات پولی ویزا، سونی، گازپروم، هیوندای و کیاموترز از حامیان مالی بزرگ فعالیت‌های فیفا هستند که برای تحت فشار گذاشتن فیفا و بویژه در چارچوب اتهام‌های اعلام شده اخیر تحت فشار قرار دارند.

پیشتر نیز اتحادیه فوتبال اروپا در واکنش به دستگیری‌ ۲۰ نفر از اعضای ارشد فیفا و مطرح شدن چند اتهام به آنها، خواستار به تعویق افتادن انتخابات ریاست فیفا شد.

یوفا با انتشار بیانیه‌ای گفت: اعضای کمیته اجرایی یوفا بر این باورند که باید در هدایت و رهبری فیفا تغییر جدی و اساسی به وجود آید، همچنین اعضای این کمیته خواهان به تعویق افتادن کنگره سالانه فیفا و برگزاری انتخابات فیفا در شش ماه بعد هستند.

در ادامه بیانیه اعضای کمیته اجرایی یوفا آمده که اعضای اتحادیه فوتبال اروپا امروز برای بررسی بیشتر اتفاقات مرتبط با فیفا و همچنین محافظت از فوتبال گردهم آمده اند.

این در حالی‌ست که مقامات فیفا گفته‌اند که انتخاب ریاست این نهاد بر اساس برنامه زمان‌بندی شده روز جمعه برگزار خواهد شد و AFC هم بر این امر تاکید کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *