پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جزئیاتی از اختلاف وزارت ورزش و فوتبال

شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 441283
عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به این‌که درخصوص مشکلات ورزش وزارتخانه باید به مجلس پاسخگو باشد، گفت: وزیر ورزش در مورد فوتبال اختیاری ندارد اما چون نمی‌تواند در این رشته اعمال قدرت کند نگران است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، میرهادی قره‌سید رومیانی با تأکید براین‌که اختلافات فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش باعث ایجاد اصطکاک شده است، گفت: در جلسه‌ای که اعضای کمیته ورزش کمیسیون فرهنگی مجلس با مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش داشتند وزیر از مجلس خواست که چارچوبی برای حل اختلافات وزارت و فدراسیون درنظر گیرد چرا که این اختلافات باعث می‌شود سوت‌های داوری علیه تیم‌های اصلی لیگ زده شود که موجب تضرر کشور خواهد شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت نظرش این است که مجلس ورود کند و گزارشی درخصوص اختلافات داشته باشد؛ نظر مجلس نیز این است که پادرمیانی کرده چرا که یکی از وظایف مجلس حل اختلافات است.

وی که با خبرگزاری خانه ملت گفتگو می کرد تاکید کرد: نمود اختلافات در کل ورزش مشاهده و باعث اختلاف زیادی و ایجاد اصطکاک می‌شود که بخشی از آن را در فوتبال شاهد هستیم.

نظارت وزارت ورزش بر فدراسیون فوتبال؛ استطلاعی یا استصوابی؟
عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که یک سوال اساسی در موضوعات ورزشی این است که آیا فدراسیون های ورزشی زیرنظر وزارت ورزش هستند یا خیر گفت: باید دید این نظارت تشریفاتی و استطلاعی است یا یک نظارت استصوابی٬ دراین خصوص اختلاف نظری هست.

قره سید رومیانی اضافه کرد: البته موضوعات فدراسیون‌های ورزشی از طریق فدراسیون‌های جهانی بررسی و قانونگذاری می‌شود و اساسنامه فدراسیون‌ها باید طوری تنظیم شده و به سمت و سویی باشد که قالب اساسنامه فدراسیون جهانی به هم نریزد.

وزیر ورزش هم سطح یک رئیس هیأت فوتبال استان است
این نماینده مجلس تصریح کرد: در این بین فدراسیون فوتبال باتوجه به اهمیتی که در حوزه اجتماعی دارد جایگاه ویژه‌ای برای خود باز کرده است و معمولا وزیری که می‌خواهد قدرتمند باشد تمایل دارد در فدراسیون فوتبال نقش داشته و تأثیرگذار باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اساسنامه فدراسیون فوتبال به نحوی بسته شده که وزیر هیچ ورود و دخالتی در این فدراسیون نداشته و هم سطح رئیس یک هیأت فوتبال استان دیده می‌شود. صحبت وزیر نیز این است که رئیس هیأت فوتبال استان یک رأی دارد وزیر هم یک رأی دارد! بنابراین وزارتخانه نمی‌تواند اعمال نظارت و اقتدار در فدراسیون کند این موجب نگرانی وزیر شده است.

وی افزود: وزارتخانه باید به مجلس پاسخگو باشد وقتی از وزیر در حوزه فوتبال سوال می‌شود می‌گوید اختیاری ندارد؛ صحبت وزیر این است که آیا می‌توان فدراسیون فوتبال را تعلیق کرد؟

قره‌سید رومیانی خاطرنشان داد: اگر وزارت بخواهد در فدراسیون فوتبال ورود کند باید در مجمع این فدراسیون که اسنفدماه برگزار می‌شود حضور یافته و تغییراتی ایجاد کند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید یک راه تعاملی در فوتبال ایجاد کرد، گفت: باید راهی باز کرد که در چارچوب اسناد بالادستی نظام باشد زیرا هیچ مسافری نمی‌تواند در یک کشتی سوار شود و بگوید تابع قوانین نیستم؛ نظام و حاکمیت قوانینی دارد که به نظر می‌رسد هم فدراسیون و هم وزارت در چارچوب این قانون هستند اما ایجاد یک تعامل بین وزارتخانه و فدراسیون زمان خاص خود را می‌خواهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *