جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

رمز ماندگاری نوشت افزار ایرانی از نظر باهنر

از تغییر ذائقه فرهنگی توسط دشمن باید جلوگیری کرد
پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب: 441085
محمدرضا باهنر در بازدید از نمایشگاه "ایران نوشت" مهمترین رمز ماندگاری برندهای نوشت افزارهای اسلامی ایرانی را استقبال مردم عنوان کرد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی مجمع "نوشت افزار اسلامی ایرانی"،محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در بازدید از نمایشگاه "ایران نوشت" اظهار کرد: « تماشای این ۴۰ غرفه نوشت افزار تولید داخل، واقعا من را خوشحال وخرسند کرد. در این حرکت فرهنگی دچار عقب افتادگی زمانی هستیم و باید به قدری در این زمینه محکم واستوار قدم برداریم که برای نسل آینده پیام فرهنگی مشخصی ارائه بدهیم؛ البته انگیزه هایی که بخش خصوصی در این زمینه با خود حمل می کند، قابل ستایش و تقدیر است».

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000441/nf00441085-1.jpg

وی در ادامه اضافه کرد: «البته بحث هایی هم درباره حمایت از تولیدکنندگان داخلی توسط حکومت، دولت و رسانه ها مطرح است، اما استقبال مردم مهمترین رمز ماندگاری این برندهای داخلی است. باید از ابزارهای جدیدی همچون شبکه های مجازی برای ترویج استفاده از این محصولات استفاده کرد».

باهنر با اشاره به نیازهای ذائقه ی مردم در بحث نوشت افزار، گفت: «نباید ذائقه های مردم را تغییر بدهیم ولی دشمن سر تا پا علاقه مند هست تا ذائقه مردم را عوض کند. حالا ما باید تلاش
دشمن سر تا پا علاقه مند به تغییر ذائقه فرهنگی مردم ایران است، باید از این مسئله با کالاهای فرهنگی داخلی جلوگیری کرد
کنیم که ذائقه فرهنگی ایرانی اسلامی در ذهن مردم بماند. اگر خانواده ها در بحث فرهنگ می خواهند کالایی را استفاده کنند، باید بدانند که هر محصولی یک پیوست فرهنگی دارد، در این زمینه به نظر من هزینه ها اصلا موضوعیت ندارد».

وی تاکید کرد: «در برخی از اوقات شاهد دلخوری تولیدکنندگان هستیم، چراکه توقع هایی در زمینه ی حمایت از تولید داخلی مطرح است که توسط برخی شاید مورد بی مهری قرار می گیرد. اما تولید کنندگان باید از خودشان استقامت نشان بدهند، مطمئنا روزی فرا خواهد رسید که از ایده های مبتکرانه خود نهایت سود را خواهند برد».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ارتباط با حمایت مجلس شورای اسلامی از نوشت افزارهای داخلی، تشریح کرد: «مجلس شورای اسلامی مسیر را تعیین و ریل گذاری می کند و دستگاه اجرایی بیشتر به طرح های تصویبی جامه ی عمل می پوشاند، در دهه ۸۰ توانستیم در عرصه های مختلف فرهنگی پیشرفت محسوسی بکنیم و اوضاع تاکنون به همین منوال بوده است. مطمئنا زمانی که این تولید کنندگان با تلاش و انگیزه فوق العاده زیاد در عرصه حاضر می شوند، مجلس شورای اسلامی و دولت هم به سمت حمایت از این محصولات گام خواهد برداشت».

در حاشیه ی بازدید محمدرضا باهنر از نمایشگاه ایران نوشت، همچنین از محصولات برند بچه های آسمانی و دفتر با طرح نخست وزیر شهید محمدجواد باهنر رونمایی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
خخخخخخخخخخخخ