جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲۰
دیگر حسرت چینی‌ها را نمی خوریم؛

مردم پشت‌سر قوه قضاییه ایستاده‌اند

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 408983
بی‌گمان اگر راه نجات، چنانکه رهبر انقلاب فرمودند در معادلات امروز "اقتصاد مقاومتی" است، راه این اقتصاد از این میدان مبارزه سخت [با مفاسد اقتصادی] می‌گذرد.
مردم پشت‌سر قوه قضاییه ایستاده‌اند
گروه اجتماعی جهان نيوز - محمدحسین جعفریان: محمدحسین جعفریان از چهره‌های انقلابی حوزه فرهنگ، یادداشتی با عنوان "مبارزه با فساد؛ مردم پشت‌سر قوه قضاییه ایستاده‌اند" نوشت که متن آن به شرح ذیل است:

مسؤولان قوه قضاییه از یک فساد عجیب و غریب دیگر خبرداده‌اند. آنها گفته‌اند فردی ۶/۴۰۰ میلیارد تومان بدون وثیقه وام گرفته و بخشی از آن را نیز به ارز تبدیل کرده و از کشور بیرون فرستاده است.

در چند ماه اخیر این قوه ایام بسیار پرمشغله‌ای را گذرانده است. رسیدگی به پرونده بابک زنجانی و آنها که به او پروبال دادند، دو پرونده مهم درباره فساد یکی از معاونان رئیس جمهور سابق و یکی از آقازاده‌ها و حالا این پرونده عجیب و غریب. همه می‌دانیم که این اخبار بویژه در فضای مجازی دست به دست می‌شوند و همه مردم متحیر از این وضع سؤال می‌کنند برخی بلافاصله بر مبنای این اخبار لطایف بامزه و از تولید به مصرف می‌سازند.

معمولاً دولت‌مردان از وقوع چنین موجهایی پرهیز دارند، بنابراین اغلب در چنین مواردی سعی در پنهانکاری می‌شوند. اما این بار برخلاف همیشه چنین نشده و سخنگوی قوه قضاییه بسادگی در مقابل همه رسانه‌ها وضعیت تمام پرونده‌ها را شرح می‌دهد.

شاید برخی انتشار این اخبار را نگران‌کننده بدانند و از نگرانی‌های توده‌های مردم نگران شوند.
شاید در کوتاه مدت هم این دغدغه تا حدی صحیح باشد. مردم که برای گرفتن یک وام ازدواج پنج میلیون تومانی ماه‌ها می‌روند و می‌آیند و ده جور ضامن و چک و وثیقه و سند باید به بانک بدهند و تازه در نوبت قرار می‌گیرند تا وقتی اعتبار تأمین شد وامشان را بگیرند، حق دارند از خودشان بپرسند؛ چگونه یک نفر توانسته است ۴۰۰/۶ میلیارد تومان را بدون هیچ وثیقه‌ای از نظام بانکی کشور به عنوان وام دریافت کند و بدتر آنکه هیچ نظارتی بر هزینه کرد این مبلغ کلان اعمال نشده و او پولی را که به عنوان وام و معلوم نیست برای چه پروژه‌ای حساب سازی کرده و گرفته، به ارز تبدیل و از کشور هم خارج می‌کند و آب هم از آب تکان نمی‌خورد. مردم حق دارند جوک بسازند و طلبکار باشند و از این شلختگی در نظارت عصبانی شوند.

اما این یک‌سوی ماجراست؛ حالا مردم پی برده‌اند یک اراده خلل ناپذیر برای مبارزه با فساد در کشور به وجود آمده که دیگر مقام و منصب و نسبت نمی شناسد. این حرکت شجاعانه همه را امیدوار می‌کند بی‌گمان پرونده‌های دیگری نیز خواهد بود. پرونده‌هایی که نظر به این رویه مبارک دیگر قوه قضاییه از هیچ نامی در آن نخواهد ترسید. این اتفاق برکت این پرونده‌های فساد است.

دیگر همیشه حسرت چینی‌ها را نمی‌خوریم که بالاترین مقامهای حزبی و دولتی خود را هم اگر در اندک فسادی دسته داشته باشند، بدون تعارف به سختی مجازات می‌کنند. حالا عدالت اسلامی بی‌ملاحظه یقه مفسدان را خواهد گرفت و بی‌گمان اگر راه نجات، چنانکه رهبر انقلاب فرمودند در معادلات امروز «اقتصاد مقاومتی» است، راه این اقتصاد از این میدان مبارزه سخت می‌گذرد.
منبع: قدس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
احسنت انصافا ملت هم انتظار زیادی از قوه قضائیه ندارند
منتظر حکم نهایی
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
انشاالله این روند ادامه پیدا کند و مثل طرحهای ضربتی نیروی انتظامی و شهرداری نباشد که مقطعی و لحظه ای هستند....
حسین
United States
راستی کجای عدالت علوی مشکل دارد که حسرت عدالت چینی را بخوریم! اگر قانون را در مورد دانه درشتها ویا مقامات نظام با شدت وبدون هیچ تخفیفی اجرا میکردیم الان این وضع را نداشتیم ومردم به انقلاب پایبندتر بودند . آیا قبول دارید این نوع مفاسد نظام رااز درون میپوساند
France
برو بابا دلت خوشه.
یه جوری برخورد شد برخورد شد میکنید انگار چی شده.
...
Indonesia
دلتان خوش است ...
جانباز جگر سوخته از گاز خردل
به شرط آنکه رطب نخورده باشند
Iran, Islamic Republic of
...

مگر همين بانك مركزي اعلام نكرد كه موسسه مي... قانوني نيست ؟
...
کریم
United States
بله ما مردم ایران با تمام قوا پشت قوه قضاییه ایستاده ایم...
علی
Iran, Islamic Republic of
اگر حکم شود دزد گیرند باید..............
Iran, Islamic Republic of
خدایا؛ می شود مفسدان اقتصادی به سزای اعمالشان برسند؟
از زمین خواری و مفاسد خانواده ... چه خبر؟
مصطفی
قوه قضائیه برخی از نماینده ها رو یادت نره ، از کارت هدیه تا پول توجیبی انتخابات و ... ..
مردم همراه قوه قضایه است.
امیدوارم چشم مردم به احکام عادلانه قوه قضایه روشن شود.
باید برای وام دهنده هم حکم اعدام بدن که کسی مرتکب همچین کاری نشه.
Iran, Islamic Republic of
مردم را سرکار گذاشتن مثل همیشه!
جهان حروف ابتدایی این فاسد جدید چیه؟
ناصر
Finland
چرا به فساد ... رسیدگی نمی شود؟
اول هم برای...دلخوشی حساب دارو دسته احمدی نزاد را میرسیم حالا اقا زاده ها بماند تا نوبتشان بشود
نسل اول
ازسه دهه قبل خیلی ها نظرشان این بود که اگر برای یکبار هم که شده بطوراصولی ( نه فرمالیته و نمایشی ) با فاسدان اقتصادی بدون ملاحظه نسبت خانوادگی با بزرگان یا موقعیت اجتماعی آنان برخورد شود و حکم آنان صادرگردد ریشه این فسادها خشکانده می شود
نکته دیگر اینکه اگر مردم احساس کنند قوه قضائیه در ارتباط با این جرائم ملاحظات را کنار گذاشته است مطمئن باشید به آینده امیدوارترخواهند شد و حتی سختی ها را بیشتر تحمل خواهندکرد.
همین قدر که قوه قضائیه اثبات کند تحت تاثیر اشخاص و موقعیت هایشان و نیز گرایشات سیاسی قرارندارد دستاورد مثبت دیگری محسوب می گردد که نفع آن بازهم به مردم و نظام خواهدرسید