جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

احمدی نژاد: یکی از مشکلات صدا وسیما انحصاری بودن آن است

شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 178583
رئيس‌جمهور با بيان اينكه خيلي‌ها مي‌خواهند صدا و سيما مبلغ آنها باشد و اين رسانه را در سطح سايت پايين بياورند گفت: همه انتظار دارند حد و مرز اخلاق، سياست، خانواده، موسيقي و ... در صداوسيما رعايت شود.

به گزارش جهان به نقل از فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور پيش از ظهر امروز شنبه طي سخناني در بيست و سومين همايش افق رسانه پس از تجليل از ميرباقري كارگردان مجموعه مختارنامه از وي و همكارانش در توليد اين اثر هنري قدرداني گرد و گفت كه اين اثر هنري كاري بسيار برجسته و ماندگار است كه انديشه ناب و اعتقادات آرماني را در زيباترين قالب هنري به نمايش درآورد.

وي با بيان اينكه ميرباقري كارهاي خوب و ماندگاري انجام داده و حركت تكاملي و انديشه سليم و مستقيمي را در كارهاي وي مي‌بينيم، تاكيد كرد: بيشتر قسمت‌هاي مختارنامه را مي‌ديدم و هيچ‌جا حس نمي‌كردم كه فضا ساختگي يا مجازي شده است و هميشه عناصر نقش آفرين در متن داستان بودند.

رئيس‌جمهور اين مجموعه هنري(مختارنامه) را دوره كامل مكتب خواند و اظهار داشت: مطالعه تاريخ براي شناخت رفتار انسان و گروه‌هاي اجتماعي در صحنه‌ها و حوادث مي‌تواند براي آيندگان درس آموز باشد.

احمدي‌نژاد افزود: صدا و سيما بايد آرمان‌ها را پيگيري و كلان كشور را حفظ كند و نشاط و شادابي جامعه را بر پا دارد؛ به تعبير ديگر همه خوبي‌هايي را كه در پي آن هستيم از صداو سيما انتظار داريم و آنها به عنوان انتظار از صدا و سيما تعريف شده است.

وي با تاكيد بر اينكه كارهاي خوب و ارزشمندي در صدا و سيما شده است، گفت: حجم و اثرگذاري كار صدا و سيما معادل، بلكه بيشتر از همه كارهاي فرهنگي است كه در كشور صورت مي‌گيرد. به تعبير ديگر صدا و سيما يگانه و بي‌بديل است و هيچ دستگاه و مجموعه‌اي نمي‌تواند جاي صداوسيما را بگيرد.

رئيس‌جمهور اصولا كار رسانه‌اي را پيچيده عنوان و خاطرنشان كرد: در كشور ما كار رسانه ملي پيجيده‌تر است چون همه توقعات متمركز بر صدا و سيما است.

احمدي‌نژاد ابراز داشت: حتي كساني كه در كار فرهنگي و ترويج اخلاق انساني مسئوليت اصلي دارند به جاي اينكه به خود نگاه و خود را نقد كنند، كاستي‌ها را به دوش صدا و سيما مي‌اندازند.

وي خطاب به صدا و سيمايي‌ها تصريح كرد: چند مانع و مشكل اصلي در برابر كار صدا و سيما وجود دارد كه بايد از اينها عبور يا به گونه‌اي آنها را مديريت كنيد تا بتوانيد ماموريت‌هاي اصلي را به درستي انجام دهيد.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه چند مانع و مشكل اصلي در برابر كار صدا و سيما وجود دارد كه بايد آنها را مديريت كرد، گفت: يكي از مهمترين اينها رفتار سازماني است، صدا و سيما رسانه ملي و در واقع متعلق به حكومت است، بايد زبان حكومت باشد اما هم‌زمان بايد زبان ملت و قشرهاي گوناگون باشد و به نيازهاي طبقات گوناگون پاسخ دهد كه در بسياري از موارد تناقض پيش مي‌آيد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: يكي ديگر از موانع، توقعات روزافزون و فشارهاي گروه‌هاي سياسي و اجتماعي است خيلي‌ها مي‌خواهند صدا و سيما مبلّغ آنها باشد آنها خيلي دوست دارند صدا و سيما را در حد گروه‌هاي سياسي تنزل دهند و در حد سايت پايين بياورند.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه خيلي‌ها مي‌خواهند ديدگاه‌هاي تربيتي، اخلاقي، فرهنگي، سياسي و ديني آنها در صدا و سيما منعكس شود، گفت: انواع سلايق دوست دارند در صدا و سيما منعكس شوند و جايگاه داشته باشند.

* مشخص نبودن حد مرز موسيقي در صدا و سيما

رئيس‌جمهور يكي ديگر از موانع در كار صدا و سيما را معلوم نبودن حد و مرزها دانست و گفت: همه از صدا و سيما انتظار دارند حد و مرزها در موسيقي، اخلاق، سياست،‌ خانواده، امور داخلي و خارجي رعايت شود در حاليكه حد و مرزهاي مناسب در بسياري موارد تبيين نشده است اما هر كسي از نظر خودش انتظار دارد صدا و سيما معيارهاي او را رعايت كند و در اين مسير هزاران انتظار وجود دارد.

*یکی دیگر از مشکلات صدا و سیما انحصاری بودن آن است

وي يكي ديگر از مشكلات صدا و سيما را انحصاري بودن آن دانست و گفت: شايد در جاهاي ديگر گروه‌هاي مختلف اجتماعي شبكه‌هايي دارند كه سلائق و نيازهاي خود و قشرهاي خاص را پاسخ مي‌دهند اما در اصولي با هم متحدند اصولي كه منافع و همبستگي ملي را صيانت مي‌كند.

رئيس‌جمهور افزود: البته در نظام سلطه تنوع و تعدد وجود دارد اما اينها از يك جا اداره مي‌شود و سرهايشان به يكجا وصل است و تا زماني كه اين حالت وجود دارد حتما فشارها بر صدا و سيما بيشتر خواهد بود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *