پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۱۰

پشت پرده شرط گذاری اردوغان برای پیوستن به ائتلاف علیه داعش

يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 386681
اردوغان در استفاده از ارتش ترکیه در خاک سوریه به شدت محافطه کار است و تردیدهای جدی پیش روی خود می بیند. ارتش سوریه قادر به وارد کردن ضربات سنگین به ارتش ترکیه است. به همین دلیل آنها می خواهند که آمریکا برای آنها منطقه پرواز ممنوع و منطقه حائل ایجاد کنند تا آسیب های نظامی ارتش ترکیه به شدت پایین بیایید.
پشت پرده شرط گذاری اردوغان برای پیوستن به ائتلاف علیه داعش
گروه بین الملل جهان نيوز: رئیس جمهور ترکیه یکبار دیگر اعلام کرد که آنکارا تا زمانی که خواسته‌هایش تامین نشود در هیچ ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری آمریکا مشارکت نخواهد کرد.

شبکه خبری روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان بعد از پایان سفر به افغانستان برای پیوستن به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا خواسته‌هایی را مطرح کرد.

وی برای پیوستن به این ائتلاف چهار شرط را مطرح کرد که شامل «ایجاد منطقه پرواز ممنوع، ایجاد منطقه حائل، آموزش معارضان سوری و تجهیز آنها به سلاح و حمله به نظام سوریه است.»

اردوغان تاکید کرده است، در صورتی که این شرایط محقق نشود در هیچ ائتلاف بین المللی علیه داعش مشارکت نخواهد کرد.

اردوغان در استفاده از ارتش ترکیه در خاک سوریه به شدت محافطه کار است و تردیدهای جدی پیش روی خود می‌بیند. پيش بيني ها حاكي از آن است كه ارتش سوریه قادر به وارد کردن ضربات سنگین به ارتش ترکیه است. به همین دلیل آنها می‌خواهند تا آمریکا برای آنها منطقه پرواز ممنوع و منطقه حائل ایجاد کند تا آسیب های نظامی ارتش ترکیه به شدت پایین بیایید.

اما ترک‌ها در چند سال اخیر، از قبال نتحولات منطقه و ناامنی‌ها در سوریه ضررهای اقتصادی و سياسي زیادی کرده اند و ورود به جنگ با سوریه این ضررها را افزایش نیز خواهد داد. ترکیه تنها در صورتی می‌تواند ضررهای اقتصادی و سياسي را جبران کند که یک دولت همسو با این کشور در سوریه به قدرت برسد -اين درحالي است كه تمام تلاش تركيه براي همسو شدن نظام مصر با آنها، با شكست مرسي له تاريخ پيوست-. به همین دلیل تنها راه باقي مانده پیش پای اردوغان و دولتش، سقوط نظام بشار اسد است. اگر این اتفاق صورت نگیرد، ترکیه متضررترین کشور منطقه در برابر تحولات چند سال اخیر سوریه خواهد بود. اين در حالي است كه ترکیه با ایجاد یک دولت همسو با خود در دمشق می تواند به نسبت رقبای منطقه ای خود یعنی عربستان و ایران در موقعیت ژئوپولتیکی بهتری قرار بگیرد.

ترکیه می خواهد مسیر گاز خاورمیانه به اروپا در انحصار خودش باشد. آنها معتقدند حمله داعش به تنهایی بشار اسد را تقویت می کند و تحکیم نظام اسد یعنی کشورهای همچون ایران می توانند برای صادرات گاز خود به اروپا از مسیر سوریه به راحتی و حتی با هزینه به صرفه تر استفاده کنند. این مسئله خود به خود ایران را با توجه به در اختیار گرفتن تنوع مسیر صادرات گاز به اروپا در برابر ترکیه در موقعیت برتر قرار خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هم دنیارو از دست داد هم آخرت رو .اردوغان ضد اسلام
این بنده خدا کلا قاطی کرده نمیدونه چیکار کنه
خدا هدایتش کنه انشاءالله
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این نظرت
خوب بود خوشم اومد خصر الدنیا و الاخره
ترکیه از داعش نفت مفت می گیرد و لذا خیلی هم داعشیان را دوست دارد چون جز منافع به هیچ فکر نمی کند
سعيد110
من از مردم تركيه تعجب مي كنم. از دانشگاه هاي تركيه تعجب مي كنم. آنها را كه نمي توان به راحتي فريب داد و انسانيتشان را زير سؤال برد.
جواد
اردوغان منافق جان ننه ات تو گفتی دیگران هم قبول کردند آن موقع دولت سوریه ومتحدان آن میگذارند. تو در خاک سوریه راحت بچری .
مجتبی
دومین آدم کثیف دنیای اسلام بعد از پادشاه عربستان این نادان اردوغان است. به نظر من بهتر است علاوه بر اسراییل ، با این دوتا کشور هم قطع رابطه کنیم. حیف از اینکه خانه خدا و مسجد النبی در عربستان است .
اسلام بیشترین ضربه را از منافقانی همچون اردوغان خورده است
سنگ بزرگ علامت نزدن است!
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتش کنه