پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳۸
۱۶

نواری که دسته ریگی وقت سر بریدن شیعیان گوش می کردند

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 336686
یک آقای بزرگواری است که الان در استان خراسان، امام جمعه است. ایشان به دست عوامل ریگی گرفتار شده ­بود؛ آن­ها یک مجموعه بزرگی از شیعیان را از هر طرف ­دزدیده بودند. شکنجه و شلاق برقرار بود و با فاصله­ هایی، سر می ­بریدند.
نواری که دسته ریگی وقت سر بریدن شیعیان گوش می کردند
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام محمدعلی جاودان از اساتید برجسته اخلاق هستند که در طی دوران زندگی و تحصیل حوزویشان از محضر اساتید برجسته‌ای از جمله آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی، آیت‌الله خوانساری، آیت‌الله حق‌شناس و علامه عسکری بهره‌مند شده اند.

آن­چه از نظر می­ گذرانید سخنان مهم آیت ­الله جاودان درباره برخی جشن­ ها و مراسمات نهم ربیع­ الاوّل است. این مطلب از آخرین شماره نشریه «خط» کاری از خانه طلاب جوان انتخاب شده است.

روز نهم ربیع، روز شادمانی است. شادمانی اهل­ بیت است. آن را قدر بدانیم و به حرام آلوده نکنیم. گاهی کسانی که عنوان دوستی دارند، حرام­ های خیلی روشن و مسلّم را انجام می­ دهند. البته اگر واقعاً دوست بود که این کارها را نمی ­کرد و به حرام آلوده نمی ­شد، به بی­ ادبی آلوده نمی ­شد، به بی­ حیایی آلوده نمی­ شد.

یک آقای بزرگواری است که الان در استان خراسان، امام جمعه است. ایشان یک طلبه­ فاضل و خیلی باعرضه بوده و دو سه زبان خارجی هم آموخته بود و آرزو می­ کرد که برای کارهای تبلیغی به کشورهای خارجی برود. یک­ وقت فرمایشات رهبر را گوش می­ کند که از ایشان سؤال کردند که اگر شما در این مقام رهبری نبودید، دلتان می ­خواست که چه کاری انجام بدهید؟ ایشان فرموده بودند که دلم می ­خواست بروم در یک روستا و کار آخوندی بکنم.

ایشان، اوّلین­ بار که این حرف را شنیده، از آن آرزو که امیدوار بود برای کارهای تبلیغی به کشورهای خارجی برود، دست برداشت و گفت خُب می­ رویم به یک روستا. به سیستان و بلوچستان رفت. اوّل که به آن روستا وارد شده بود، کسی جواب سلامش را هم نمی ­داد. اما باقی ماند و حوصله کرد. خوش اخلاقی و خدمت نشان داد. آرام آرام اهالی این روستا به او علاقه­ مند شدند، اهالی آن روستا به او علاقه­ مند شدند، این­جا می­ توانست کار بکند، آن­جا می ­توانست کار بکند، از این طرف می­ بردنش، از آن طرف می ­بردنش.

یک­ دفعه که به روستایی رفته بود، مثلاَ پنجاه کیلومتر آن طرف ­تر، هنگام برگشت، پشت ماشین که نشسته و کمی از آن منطقه دور شده بود، یک نفر اسلحه ­ای را پشت گردنش می­ گذارد و می­ گوید آقا کنار بایست. ایشان فکر می­ کند بچه­ های بسیج هستند و دارند با او شوخی می­ کنند. ولی دید خیلی جدّی است.

از ماشین پیاده ­اش کردند و روی موتور نشاندند و رفتند تا پاکستان. حدود صد و پنجاه کیلومتر راه بود. ایشان می­ گوید هر کجا آن­ها پیاده شدند که آب بخورند، به من فقط اجازه­ یک مشت آب می­ دادند. وقتی که فهمیده ­بود به دست چه کسانی گرفتار شده، به حضرت صدیقه کبری(س) عرض کرده­ بود: «یک کاری کنید آبرویم نرود، آبروداری کنیم. حالا هرطور هم شد، بشود».

خب در راه با نهایت شجاعت با آن­ها برخورد کرد. ایشان به دست عوامل ریگی گرفتار شده ­بود؛ آن­ها یک مجموعه بزرگی از شیعیان را از هر طرف ­دزدیده بودند. در آن­جا هم شکنجه و شلاق برقرار بود و با فاصله ­هایی، سر می­ بریدند. ایشان تعریف می­ کرد که یک نوار سخنرانی در اصفهان که خیلی هم سرو صدا داشت را ابتدا پخش می­ کردند. سخنرانی علنی که نوارهایش را همه ­جا برده ­اند. لعن و سبّ کرده ­بود. هروقت می­خواستند سر یک نفر را ببُرند، این نوار را می­ گذاشتند، خون­شان به جوش می ­آمد و بعد، سر می­ بریدند. خُب ثوابش برای آن آقایی که سخنرانی کرد و آن­هایی که پای منبر خندیدند و کف زدند! آن­هایی که تشویق کردند، آن­هایی که دعوت کردند، ثوابش به آن­ها هم می­ رسد!

ایشان به حساب همان حرفی که با حضرت زهرا(س) عرض کرده ­بود، تمام این حوادث را به خوبی پشت سر گذاشته­ بود. همه را در یک کنار می­ نشاندند، سر یک نفر را می­ب ریدند که بقیه را هم آزار بدهند. آن­ها به ایشان گفته بودند ما نمی ­دانیم تو چه طوری هستی! همه­ این­هایی که می­ بینی این­جا هستند، همه­ شما که می­ گویید شیعه هستید، همه­ شان مشرک هستند. وقتی پای مرگ می ­آید، می ­افتند به دست و­ پای ما و التماس می­ کنند و قسَم می­ دهند. هرکار بتوانند، می­ کنند تا کشته نشوند. ما هم برای این که نشان می­ دهند که مشرک هستند، حقد و کینه­ مان بیشتر می­ شود. آن نوار لعن و نفرین را هم که می­ گذارند.

در هر صورت، در این مدّت هم که آن­جا بود، چون باسواد بود، ناگزیر با آن­ها زیاد بحث می­ کرد و آیه و حدیث برایشان می­ خواند. به برکت آن توسّل به حضرت صدیقه طاهره، یکی از مریدان آن­ها، کمی به ایشان تمایل پیدا کرده ­بود. یعنی احساس کرده ­بود حرف­های ایشان، حق است. هم­ او، یک روزی ایشان را نجات می­ دهد و الان هم در خراسان، در یکی از شهرستان­ های کوچک، امام جمعه است. اگر همه آن جمع توسّل می­ کردند، همه­ شان نجات پیدا می­ کردند.

همین یک حادثه کافی است، هرچند که صد نمونه از این دست، شنیده ایم که مثلاً یک نفر به خودش بمب می­ بندد و می­ رود داخل یک مسجد تا صد نفر، دویست نفر شیعه را تکّه پاره ­کند. این کار، صدها عامل دارد. آمریکا هست، اسرائیل هست، عربستان سعودی هم هست، من هم با آن منبر و اظهاراتم، یک عامل هستم که کمک می­ کنم. لااقل ما نکنیم. حالا در داخل این شهر، هزار جای دیگر می­ کنند، من این را نکنم. من به قتل عام شیعه کمک نکنم. رهبر هم که فتوا دادند، حکم کردند به حرمت.

ما در سابق جلساتی داشتیم، با دوستان صحبت می­ کردیم، می­ گفتیم تو در بند رضای خدایی یا هر کاری دلت می ­خواهد، می ­کنی؟ اگر خواست دلت مهم است، پس هر کاری می­ خواهی بکن! خدا که در کار نیست. اما اگر در بند رضای خدایی، من شک دارم. چون می ­بینم یک مرجع تقلید، دو مرجع تقلید، بلکه بیشتر این حرکت را حرام دانسته­ اند. شک می ­کنم در بند رضای خدا باشی. وقتی یک نفر، دو نفر از مراجع، چنین حرفی زده­ اند و از حرمت سخن گفته­ اند، آدم شک در رضای خدا می ­کند. شما دربند رضای خدا هستی یا نیستی؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت.
قابل توجه برخی روحیانیون و شیعیان "دانشمند"!
با کارهاشان خون به دل امام زمان می کنند و فرج را به تاخیر می اندازند
Iran, Islamic Republic of
ای بابا برخی از این روحانیون "دانشمند" تا بحال یکبار هم در روستاهایی که شیعه در اقلیت است نرفته اند، تا شرایط زمان ومکان را درک کنند. شاید متاسفانه ... برایشان اولویت است و نه تکلیف
خودم
خدا لعنت کند کسانی که باعث تحریک سلفی ها و وهابی و وحشی ها می شوند....
یاسین
برای بحث کردن و اثبات حق راه های منطقی فراوانی وجود داره و نیاز نیست با توهین کردن بجای اینکه دلها رو نزدیک کنیم باعث افزایش کینه بشیم.
البته اگر هدف هدایت کردن باشه و نشون دادن حقیقت
رحمان
فیلم و صوت این سخنرانی در سایت ایت الله جاودان موجود است
رهبری یک بار از خلفا به احترام یاد کردند در یکی از سخنرانی هایشان (اگر اشتباه نکنم یا نماز جمعه بود یا مرقد امام-ره) ای کاش اون رو به صورت گسترده نشرش بدهید تا برسد به دست همین هایی که از شیعه حقد و کینه به دل می گیرند به خاطر به تدبیری یه سری روحانی نما!
Hungary
تقصیر اون بنده خدا نیست بابا. گردن اون نندازید. پس این همه که قدیما عید عمر می گرفتند باید لابد کشتار جمعی راه میافتاد.
نه رفیق
در قدیم هم قطعا بوده ولی الان به دلیل زیاد شدن و دقیق شدن وسائل ارتباطی این امر تشدید شده.
گردنتو پل گناه دیگران نکن.
چرا اصرار داری با فحش و فضیحت که نهی شده اهل بیته عید بگیری؟!!!
وقتی حضرت آقا می فرمایند بصیرت یعنی همین...شرایط موجود در جامعه ی کنونی ایجاب می کنه این مجالس و این توهینات برپا نشه حالا ما هی برای خودمون فتوا بدیم....بصیرت.بصیرت...
رضا
فرج امام زمان(عج) از قبل مقدر شده است باكارهاي اين وآن مقدم موءخرنمي شود. استادعزيز!
اقا رضا، دانشمند فرهیخته!
ظهور با اعمال ما عقب و جلو می افته و اونچه که حتمی هست اصل ظهور هست نه زمان ظهور
در روایات این امر تایید شده. اما در تاریخ داریم که خداوند رسالت حضرت موسی (ع) رو بخاطر دعاهای بنی اسراییل 170 سال جلو انداخت. در مورد ظهور هم همینطوره لذا اهل بیت (ع) مدام تاکید میکنن برای ظهور دعا کنید چون در زود و دیر شدنش تاثیر داره و الا عاقلانه نیست برای امری که وابسته به دعا و اعمال ما نیست اصرار کنیم.
حقجو
احسنت - خداوند به شما جزاي خير دهد انشاالله حق مطلب را ادا كرديد .
محمد
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم برخی از آقایون که ادعای مرجعیت میکنن و 15 تا شبکه ماهواره ای دارن و اخیراً هم شدیداً براشون تبلیغ میشه، چرا هفته وحدت رو هفته برائت اسم گذاشتند؟!!!
.... و اکثر شبکه هاشون از اونجا پخش میشه.
محدثه
درود بر حجت الاسلام محمدعلی جاودان