سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۷
۲
زمانی که وحشت ورزش را فرا می‌گیرد

وقایع نگاری از اتفاقات تلخ تاریخ ورزش جهان

يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 455585
اما این تنها شب وحشتناک در ورزش جهان نبوده است. در 15 ژوئن سال 1996، ارتش جمهوری ایرلند حین برگزاری جشن قهرمانی انگلیس در اروپا یک کامیون پر از مواد منفجره در مرکز شهر منچستر منفجر کرد با وجود این که آن محل به دلیل هشدار خالی شده بود اما 206 نفر زخمی شدند.
وقایع نگاری از اتفاقات تلخ تاریخ ورزش جهان
 به گزارش جهان، ورزش جهان بارها، وحشت را به خود دیده است، وحشتی که گاهی یک گروه یا جمعیت کثیری را در بر می‌گیرد و گاهی اوقات مرگ را بر جای می‌گذارد.
 
 مارکا نوشت:  جمعه شب پاریس شب وحشتناکی را سپری کرد و در چند منطقه از پایتخت فرانسه بمب‌گذاری شد و تیراندازی و گروگانگیری روی داد، اما یکی از انفجارها حین برگزاری دیدار دوستانه تیم‌های فرانسه و آلمان در استودیو دو فرانس شنیده شد. این موضوع موجب وحشت تماشاگران و بازیکنان شد و در پایان همه به وسط زمین آمدند و پس از برقراری امنیت، پلیس آنان را از ورزشگاه خارج کرد.
 
اما این تنها شب وحشتناک در ورزش جهان نبوده است. در 15 ژوئن سال 1996، ارتش جمهوری ایرلند حین برگزاری جشن قهرمانی انگلیس در اروپا یک کامیون پر از مواد منفجره در مرکز شهر منچستر منفجر کرد با وجود این که آن محل به دلیل هشدار خالی شده بود اما 206 نفر زخمی شدند.
 
در حین جشن بازی‌های المپیک در 27 ژوئیه سال 1996 در پارک قدیمی آتلانتیک آمریکا، به دلیل انفجار بمب یک زن کشته و 111 نفر زخمی شدند. اریک رودولف به دلیل عمل تروریستی‌اش دستگیر شد.
 
یک می سال 2002، در نزدیکی شهر مادرید، سه ساعت قبل از برگزاری نیمه نهایی لیگ قهرمانان بین تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید یک ماشین منفجر شد. این انفجار منجر به زخمی شدن 17 نفر و خسارت‌های مالی شد.
 
8 می 2002، یک حمله تروریستی در مجاورت هتلی که مهمان تیم ملی کریکت نیوزلند در کراچی پاکستان بود اتفاق افتاد و 14 نفر کشته شدند. تیم نیوزلند این مسابقه‌ها را ترک کرد.
 
در می سال 2006، گروهی تروریستی علاوه بر دزدی، 13 نفر از اعضای تیم تکواندو عراق را کشتند، تیم ملی عراق به اردن سفر کرد اجساد آ‌ن‌ها یک ماه بعد پیدا شد. همچنین در این ماه مربی تیم تنیس عراقی به قتل رسید و دو بازیکن کوپا دیویس توسط گروه افراطی سنی به دلیل پوشیدن شلوارک مورد حمله قرار گرفتند. در ژوییه یک گروه مسلح 30 نفر از اعضای کمیته المپیک عراق را دزدیدند که در میان آنان احمد السامرائی رییس کمیته حضور داشت و هنوز پیدا نشده است.
 
در سال 2008، گروه تروریستی القاعده به محل رالی داکار پیشروی کرد و موجب لغو این مسابقه‌ها شد سازمان تصمیم به تغییر محل برگزاری این رویداد ورزشی گرفت. مسابقه‌های رالی در آمریکای جنوبی برگزار شد.
 
6 آوریل سال 2008، 14 نفر کشته شدند که در میان آنان وزیر راه و توسعه سریلانکا نیز بود. این بمب به خاطر جنگ تامیلی‌ها در کامپاها، در 25 کیلومتری کلومبو منفجر شد که 90 نفر را نیز زخمی کرد. وزیر به دلیل شرکت در مراسم سنتی ماراتن که بخشی از جشن سال نو سریلانکا است، از خانه خارج شده بود.
 
در 3 مارس 2009 یک گروه تروریستی مسلح به تفنگ، نارنجک دستی و خمپاره به کاروان تیم ملی کریکت سریلانکا در لاهور پاکستان حمله کردند، آن‌ها خود را برای دیدار با میزبان آماده می‌کردند. هفت نفر کشته شدند که بیشتر آن‌ها پلیس‌های محافظ تیم ملی سریلانکا بودند و هفت نفر از بازیکنان سریلانکا مجروح شدند.
 
در یک ژانویه سال 2010، 90 نفر حین بازی والیبال در پاکستان کشته شدند. این بمب در وسیله‌ای جاسازی شده بود و در جریان مسابقه منفجر شد.
 
در هشتم ژانویه سال 2010 تیم ملی فوتبال توگو مورد حمله شورشیان آنگولایی قرار گرفت. این تیم قصد داشت در جام ملت‌های آفریقای جنوبی شرکت کند. در این حمله یکی از دستیاران مربی و رییس مطبوعات تیم ملی توگو کشته شدند.
 
در 14 می سال 2010، در اثر یک حمله انتحاری به ورزشگاه فوتبال تل‌عفر در شمال عراق 25 نفر کشته و بیش از صد نفر مجروح شدند. فرد تروریست با یک ماشین پر از مواد منفجره ورزشگاه را از هم پاشاند.
 
13 مارس سال 2013، در حمله انتحاری در شمال افغانستان 6 نفر کشته و 6 نفر زخمی شدند. این اتفاق حین برگزاری مسابقه بزکشی که نوعی بازی ملی در این کشور است، روی داد.
 
آخرین اتفاق در 15 آوریل سال 2013 روی داد. 2 انفجار در خط ماراتن بوستون جان 3 نفر را گرفت و ده‌ها تماشاگر را زخمی کرد. دو تروریست شناخته شدند و یکی از آنان در جریان دستگیری کشته شد.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امین
خدا لعنت کنه تروریستها رو
احمد
ملت مسلمان ایران قاطعانه حملات وحشیانه عناصر افراطی تروریستی که به اسم اسلام لکه ننگی بر دامان شریعت ناب محمدی شده اند محکوم و این فاجعه را به ملت فرانسه علی الخصوص خانواده جان باختگان تسلیت عرض می نماید.
ضمنا این فاجعه تنها گوشه ای از مصیبت های هر روزه بر مردم خاورمیانه(سوریه، عراق، لبنان ، لیبی و ....) است و ملت ایران از جامعه جهانی ، سازمان ملل ، کشورهای غربی و شرقی می خواهد با افزایش تلاش ها بین المللی همراه و هماهنگ با ایران تنها کشور مقاوم و مبارز در برابر تروریست های تندروی منطقه اقدامی فوری جامع و قاطع چه از لحاظ لجستیک و پشتیبانی و چه از لحاظ امنیتی و اطلاعاتی جهت سرکوب و نابود نمودن ریشه تروریسم در منطقه معمول دارند در غیر این صورت همچنان شاهد حوادث خون بار و غم انگیز برای بشریت خواهیم بود.