جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دیالیزی‌ها چشم به راه تحقق وعده‌های دولت

چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 355289
دبیر هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به اینکه دولت به وعده‌هایش برای تامین کمبود ۲هزار دستگاه همودیالیز عمل کند،از عدم تحقق کاهش هزینه‌های انرژی برای بیماران کلیوی و کمبود برخی داروها و بی‌مهری به بیماران انتقاد ک
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، با توجه به انصراف بسیاری از دانشگاه‌ها و انجمن‌های علوم پزشکی و نهادهای مرتبط با جامعه پزشکی، داریوش آرمان دبیر هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی در گفت وگو با خبرنگار سلامت تسنیم با اعلام اینکه اعضای هیئت مدیره انجمن نیز در راستای حمایت از بیماران کلیوی کشور و در راستای اهداف و سیاست‌های دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران از ثبت‌نام در هدفمندی یارانه‌ها انصراف می‌دهند، کما اینکه بعضی از اعضای این هیئت مدیره در دوره قبل نیز برای دریافت یارانه‌ها ثبت‌نام نکرده بودند.

سالها بی مهری به بیماران کلیوی

وی افزود: انشاءالله امیدواریم با توجه به حرکت آحاد مردم برای انصراف از یارانه‌ها، وعده‌های مسؤلان به خصوص در حوزه نظام سلامت محقق شود و سریع‌تر به جامه عمل تبدیل شود. براین اساس از دولت آقای روحانی و وزارت بهداشت درخواست داریم توجه جدی به بیماران صعب‌العلاج و به خصوص بیماران پیوند کلیه و دیالیز داشته باشد، زیرا متاسفانه در سال‌های گذشته از سوی مسؤلان دولت و وزارت بهداشت این بیماران با بی‌مهری مواجه بودند و گواهی آن مجموعه مشکلات تلنبار شده‌ای است که بیماران از آن رنج می‌برند.

کمبود ۲ هزار دستگاه دیالیز

آرمان ادامه داد: یکی از وعده‌هایی که دولت باید برای تحقق آن بسیار تلاش کند، جبران و تامین کمبود ۲ هزار دستگاه همدیالیز است. همچنین، برخی داروهای خارجی بیماران کلیوی هنوز دچار مشکلاتی است و امیدواریم فرانشیز داروهای پیوند کلیه و بیماران دیالیزی به صفر برسد، زیرا هنوز برخی از بیماران ۱۰ درصد فرانشیز هزینه پرداخت می‌کنند.

تخفیف ۳۰ درصدی هزینه‌های انرژی (آب، برق و گاز) بیماران کلیوی محقق نشد

دبیر هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به اینکه متاسفانه تخفیف ۳۰ درصدی هزینه‌های انرژی (آب، برق، گاز و...) براساس مصوبات مربوطه محقق نشد، عنوان کرد: متاسفانه این مسئله در دولت جدید نیز صورت نپذیرفت و این در حالی است که پرداخت این هزینه‌ها برای بیماران بسیار سخت است. درحالیکه هزینه انرژی در گام دوم هدفمند سازی یارانه نیز افزایش یافت.

هزینه انرژی مرکز درمانی خیریه‌ها رایگان شود

آرمان در ادامه عنوان کرد: در این راستا درخواستی نیز از مسؤلان و متولیان دولتی داریم، مبنی بر اینکه هزینه‌های انرژی شامل آب، برق و گاز مراکز درمانی و دفاتر انجمن حمایت از بیماران کلیوی رایگان شود، زیرا تمام خدمات این مراکز عام‌المنفعه است و به صورت رایگان به بیماران خدمت ارائه می‌کنند و هیچ درآمدی ندارند و این در حالی است که ۱۶۸ شعبه و نمایندگی انجمن در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و تمام درآمد و هزینه‌هایی که برای بیماران می‌شود از طریق خیرین پشتیبانی می‌شود.

وی عنوان کرد: مثلاً کلینک شفا واقع در خیابان ولی‌عصر که تمام خدمات آن برای بیماران از جمله ویزیت، آزمایشات، سونوگرافی و... رایگان است، گفت: ولی در طول یک ماه بیش از ۳ میلیون تومان هزینه گاز برای این کلینیک در نظر گرفته شده است، در حالی که به هیچ عنوان این کلینیک درآمدزدایی نمی‌کند و تمام خدمات آن برای بیماران رایگان است و حتی یک ریال از بیمار گرفته نمی‌شود.

۷۰ هزار بیماری کلیوی و دیالیزی چشم انتظار تحقق وعده‌های دولت

آرمان خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمارها، بیش از ۷۰ هزار بیماری کلیوی و دیالیزی در کشور داریم که به جِد به تحقق وعده‌های دولت در حوزه سلامت به خصوص در مقوله درمانی چشم انتظارند و این در حالی است که یک جلسه دیالیز بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال هزینه دارد و این در شرایطی است که یک بیمار باید ۳ بار در هفته دیالیز شود و این جدا از هزینه های دارویی، درمانی و حتی ایاب و ذهاب بیماران است.
https://jahannews.com/vdcjoiethuqei8z.fsfu.html
jahannews.com/vdcjoiethuqei8z.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *