سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

ستاد سياسي ترور فعال شد

يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 93558
كيهان: سازمان راديكال و ورشكسته مجاهدين (انقلاب) وارد فاز انگاره سازي و اتهام پراكني در ترور استاد شهيد مسعود علي محمدي شد.

محافل رسانه اي و سياسي از جمله كيهان پيش بيني كرده بودند كه سازمان هاي جاسوسي بيگانه و مزدوران تروريست آنها، براي اين ترور و ترور خواهرزاده ميرحسين موسوي طراحي هايي كرده اند تا جريان ساختارشكن را از بن بست خارج و به نفع آنها مظلوم نمايي كنند. بيانيه اخير منتشره به نام سازمان مجاهدين اين گمانه را تقويت مي كند.

نويسنده بيانيه مذكور ضمن تلاش براي متهم كردن جمهوري اسلامي و تبرئه سازمان هاي جاسوسي كارگردان فتنه، از متهم شدن سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه و گروهك منافقين در ترورهاي اخير انتقاد و با اشاره به هشدار محافل سياسي و رسانه اي از جمله هشدار كيهان درباره اهداف اصلي ترورهاي اخير مي نويسد: نوشته آقاي شريعتمداري را نمي توان تحليلي بي مبنا تلقي كرد، مديرمسئول روزنامه اي كه دسترسي به اخبار محرمانه دارد، بي دليل سخن نمي گويد. بايد اين افراد احضار و از آنها خواسته شود اطلاعات خود را در اختيار مراجع امنيتي و اطلاعاتي قرار دهند. وزير سابق اطلاعات هم درجريان ناآرامي هاي پس از انتخابات مدعي شد ما اطلاع دقيق داريم كه در ستاد يكي از كانديداهاي رقيب آقاي احمدي نژاد طرح ترور برخي كانديداها مورد بررسي قرار گرفته است.

بيانيه مذكور همچنين براي رد گم كني و در راستاي اجراي فاز دوم عمليات ترور مي نويسد: از يك سو گفته مي شود اين ترورها كار سرويس هاي جاسوسي آمريكا و انگليس و اسرائيل است و از سوي ديگر كليه رسانه هاي حاكميت، اصلاح طلبان و رهبران جنبش سبز را متهم مي كنند كه آگاهانه و ناآگاهانه عامل آمريكا و انگليس و اسرائيل شده اند. كدام را بايد باور كرد؛ وابستگي اصلاح طلبان و فعالان جنبش سبز به بيگانگان يا دست داشتن سرويس هاي امنيتي آمريكا و انگليس و اسرائيل در ترورها؟

درباره تلاش سازمان مجاهدين براي مصادره ترورها به نفع سران فتنه از يك سو و تبرئه سازمان هاي جاسوسي بيگانه از سوي ديگر بايد گفت اولا شهيد رجايي و باهنر توسط يك نفوذي-كشميري- به شهادت رسيدند كه به واسطه كساني نظير محسن سازگارا و بهزاد نبوي زمينه نفوذ را پيدا كرده بود و ارتباط اين دو با هم و با سازمان مجاهدين مشخص است اگرچه تظاهر به دوستي با شهيد رجايي مي كردند(و سازگارا امروز علناً آموزش ساختن بمب دستي براي بكارگيري در آشوب خياباني مي دهد!) ثانياً مگر ترور رفيق حريري در لبنان يا بي نظير بوتو در پاكستان كه از سوي سرويس هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي و آمريكا و انگليس صورت گرفت، با قربانيان ترور هماهنگ شده بود؟

اما سود اين ترورها عايد چه محافلي شد؟ در لبنان، جريان 14 مارس كه نزديك به آمريكا و رژيم صهيونيستي است از ترور رفيق حريري سود كرد و نامزد مورد انتظار آمريكا به نخست وزيري ارتقا يافت و در انتخابات پاكستان هم با متاثر شدن فضاي افكارعمومي از ترور بوتو، حزب متبوع وي كه نشان شده آمريكا بود، توانست نتيجه را از آن خود كند.

ثالثاً موضع سازمان مجاهدين، اقدامي از جنس انفعال و فرار به جلو است و پس از آن صورت مي گيرد كه كيهان با استناد به مواضع يك عضو افراطي حزب مشاركت در متهم كردن جريان هاي داخلي، هشدار داد كه پروژه ترورهاي اخير با طيفي از حلقه داخلي فتنه هماهنگ شده و از تحقيق در اين زمينه مي توان به نتايج مطلوبي رسيد. همچنين پروژه هاي مطالعاتي-امنيتي! وزارت كشور دولت اصلاحات كه «سازمان» نقش موثري در آنها داشت و به ضرورت ترور و كشته سازي از درون جريان اصلاح طلبان مي پردازد، در كنار اظهارات برخي عناصر تندرو مبني بر اينكه اصلاحات و جنبش سبز خون مي خواهد! مي تواند كمك شاياني در كشف سرنخ هاي ماجرا بكند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *