پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲۱
۹۳

انتقاد آیات نوری همدانی و مکارم شیرازی از رییس جمهور

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 419684
آیات نوری همدانی و مکارم شیرازی از اظهارات اخیر رئیس جمهور انتقاد کردند.
انتقاد آیات نوری همدانی و مکارم شیرازی از رییس جمهور
به گزارش جهان، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، به سخنان اخیر رییس جمهور واکنش نشان داد و بر لزوم پرهیز مسؤولان از هرگونه حاشیه سازی در جامعه تاکید کرد.

این مرجع تقلید با بیان این که نظام اسلامی ما بحمدلله یک نظام ممتاز از جمیع جهات است، خاطرنشان کرد: مطالبی در روزهای اخیر در جامعه مطرح شد که متاسفانه موجب ایجاد حاشیه هایی در کشور شد.

وی ابراز داشت: نخستین خواسته ما از مسؤولان محترم این است که از مطرح کردن سخنان حاشیه ساز اجتناب کنند و با توجه به شعار سال که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند در جهت تقویت همدلی و همزبانی تلاش کنند و بدانند مخاطب اصلی پیام رهبری در وهله نخست مسؤولان هستند.

این مرجع تقلید با انتقاد از اظهاراتی که درباره وظایف نیروی انتظامی مطرح شده و این که پلیس مسؤولیت اجرای قانون را به عهده دارد نه احکام اسلام را، تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که اولا قانون اساسی ما برگرفته از موازین اسلامی است، ثانیا این که گفته می شود وظیفه نیروی انتظامی اجرای احکام اسلامی نیست، یعنی در جامعه امر به معروف و نهی از منکر نشود؛ در حالی که امر به معروف وظیفه ای همگانی است و همه باید ملزم به اجرای آن باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب روز گذشته تصریح فرمودند که همه ما مسؤول اجرای احکام اسلامی هستیم؛ بنابراین این سخن که گفته شود نیروی انتظامی مسؤول اجرای احکام اسلامی نیست، سخنی نادرست است و مسؤولان با اظهارات خود نباید به گونه ای در جامعه القا کنند که اسلام و قانون دو مقوله متفاوت است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی به منظور برقراری امنیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه و عمل به احکام اسلامی، تصریح کرد: مسؤولان باید در انجام وظایف اسلامی خود با در نظر گرفتن عدالت اجتماعی بیش از پیش کوشا باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: همه باید از مطرح کردن سخنان حاشیه ای در جامعه به شدت اجتناب کنند، همگان باید به اصل وحدت حول محور ولایت فقیه ملتزم و پایبند باشد.

واکنش آیت الله مکارم شیرازی به سخنان اخیر رییس جمهور


به گزارش رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازى هم صبح امروز دوشنبه در ابتداى درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم به سخنان اخیر رییس جمهور درباره این که پلیس موظف به اجرای قانون است نه اسلام، واکنش نشان داد.

وی تصریح کرد: اخیراً یکى از مسؤولان محترم گفته بودند وظیفه نیروى انتظامى اجراى قانون است نه اجراى اسلام؛ این سخن از سه جهت اثر منفى داشت و به هیج وجه مناسب نبود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تبیین سه اشکال و اثر منفی اساسی مترتب بر این سخن ناصواب، تصریح کرد: نخست این‌که معلوم مى‌شود قوانین ما چیزى غیر از قوانین اسلامى است؛ در حالى که همه بر گرفته از اسلام است و همه افراد اعم از پلیس و غیر پلیس موظف به اجراى قوانین اسلام هستند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: حتى وظیفه امر به معروف و نهى از منکر بنا به تصریح قرآن کریم و اجماع مسلمین وظیفه همگان است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: اثر منفی دیگر این‌که، این‌گونه سخنان روحیه نیروى انتظامى را تضعیف مى‌کند و زحماتى را که براى تهذیب اخلاق و مبارزه با منکرات متحمل شده است نادیده مى‌گیرند و آنها را در اجراى قوانین اسلامى سست مى‌سازد.

این مرجع تقلید سومین اثر منفی مترتب بر این سخن را مهم تر و حساس تر از دو مورد قبل دانست و خاطرنشان کرد: از همه مهم‌تر چراغ سبزى است که به افراد آلوده به انواع مفاسد اخلاقى و مجالس کثیف و مانند آن داده مى‌شود که از این به بعد آزاد هستید و پلیس کارى به شما ندارد، آنها بدون این سخنان طوفان مى‌کنند واى اگر چراغ سبزى هم به آنها نشان داده شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: امیدواریم نصیحت دوستانه ما را بپذیرند و بعد از این چنین سخنانى را تکرار نکنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآورشد: مخصوصاً به سخنان رهبر معظم انقلاب که اخیراً خطاب به نیروى انتظامى فرمودند گوش فرا دهند؛ همان طور که ایشان تاکید کردند حفظ آرامش‌هاى روحى و اخلاقى جامعه مهم‌تر از آرامش جسمانى آنهاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ازآیات عظام بسیارمتشکریم وخداطول عمربه این افراد بدهد
ما که هرچه گفتیم کسی به آقای روحانی تذکری نمی دهددراین کشوراسلامی وحکومت اسلامی واقدامات اسلامی حتی فرمانده ناجا وریس ستاد کل نیروهای مسلح که ازدوستان نزدیک آقای روحانی است پاسخی ندادند!!
تذکر یه بار میدن، دوبار میدن. بار سوم عمل میکنن. وگرنه تذکر راحت ترین کاره. نه هزینه داره، نه فایده.
اگه شما مراجع تقلید، مثل زمان انقلاب بودید که با دیدن رفتار بر خلاف اسلام میومدید جلوی صف مردم... هعی خیلی خوب بود.
کارتون به جایی رسیده برا مراجع تعیین تکلیف می کنید؟
واقعاً داریم به کجا می رویم؟!!
به هیچ جا نمیریم. شما هم بیخود جو دلسوز نگیر. نه مراجع معصوم هستن، نه مردم. همه به نصیحت و انتقاد نیاز دارند و کسی که غیر این فکر کنه، نه دین رو شناخته نه انسان رو.
سرور
آنوقت شما مسئول نصیحت و ارشاد مراجع معظم هستید؟
گفته ها و رفتار مسئولین دست اندر کار با هم مغایرت ندارد
این چند روزه روزنامه های زنجیره ای رو نگاه کنید که تیتر بزرگ صفحه اول صحبت اقای روحانی به پلیس بود و نمی دانیم ایا این باند و زنجیره مسلمان هستند یا نه برای ما که معلوم نشد از یک طرف از قوانین اسلامی ایراد می گیرند از طرف دیگر می گویند مسلمان هستیم البته ظاهر خانواده هایشان را که دیدم از نظر ظاهری به اروپایی ها بیشتر شباهت داشتند تا ظواهری که از یک مسلمان حداقل می شود انتظار داشت.
سید مرتضی
خدا را شکر کنیم که در این کشور مراجعی بافهم سیاسی داریم که حواسشون به یادگار امام وشهدا یعنی انقلاب هست والبته خدارا شکر که ولایتی هم هستند والبته اقای رییس جمهور هم حتما از نصایح خیرخواهانه این حضرات خود را بی نیاز نمی بینند انشاءالله همه ی ما در خط مستقیم که خدای متعال برایمان با دین خود ترسیم فرموده اند گام برداریم
احمدی نژاد خراب کرد اما هیچ وقت اینطوری و به این تعداد دفعه مراجع علیه رئیس جمهور موضوع نگرفته بودند
احمدی نژاد هرگز نگفت که مفسدان اخلاقی و محاربین هر غلطی دلشان خواست بکنند نیروی اتنتظامی حق دخالت ندارد
Moldova, Republic of
جان پدرتون احمدی نژاد رو بی خیال. گذشت اون دوران.
مثبت اشتباه بود!
برعکس علیه دولت قبل جدی تر بودند
بنده خدا
احسنت
ان شاءالله كه گوش بدن
بهلول !!؟؟
....

خدا نگذرد از جهان اگر طبق معمول نظراتم را سانسور ياحذف نمايد ، انشاالله
خداروشکر برای وجود همچین عزیزانی
Iran, Islamic Republic of
حرفای آقایان برای خودشان و مقلدانشان حجت است
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
حرف حق و منطق اسلام بر همه حجت است .این فرمایش جنابعالی اگر حمل بر عناد و بی ادبی عامدانه شما نشود به یقین از جهل و نادانی است و در هر دو صورت زشت و کریه است.
یه دوست
عزیز برادر اینکه این بزرگوارن فرمودند فتوا نیست که برای مقلدشان حجت باشد این حرف اسلام است بالخصوص سخنان آیت الله مکارم که سه اثر منفی برای سخنان رئیس جمهور فرمودند خیلی روشنگرانه بود
بنده مقلد آیت ا... مکارم شیرازی هستم و به دکتر روحانی رأی دادم و اگر عمری بود و اوضاع بر همین منوال جلو برود قطعاً هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و هم ریاست جمهوری آتی به افرادی که حتی دورترین انتسابی به رئیس جمهور را داشته باشند هم رأی نخواهم داد.
اعتراف میکنم راجع به ایشون اشتباه فکر میکردم و تازه چند نفر رو هم ترغیب کردم به ایشون رأی بدن. عجب اشتباهی کردم!
Iran, Islamic Republic of
اینکه قانون ما برگرفته از اسلام است جزو مباحث عقلی است. حالا شما حوصله ندارید عقلتون رو در این زمینه به کاربندازید، دلیل بر عدم حجیت نیست.
mohsen
شما بهتره قبل از اینکه حرفای قلمبه سلمبه بزنی کمی مطالعه داشته باش . این جمله رو از کجا آوردی ؟ ( قانون ما برگرفته از اسلام است جزو مباحث عقلی است ) قانون دینی چه ربطی به عقل داره ؟
کل ما حکم به العقل حکم به الشرع و کل ما حکم به الشرع حکم به العقل

محسن جان برای پیدا کردن اون دینی که به عقل ربط نداره دور و بر اسلام سرچ نکن باید جای دیگه دنبالش بگردی
Iran, Islamic Republic of
حرف حق تلخه برای همین برای مقلدینشون حجته ؛ نه؟
من نه مقلد آیت الله مکارم شیرازی هستم و نه مقلد آیت الله نوری همدانی اما این حرفشون برای من حجته. مگه بحث احکامه که بخواد حرفشون فقط برای مقلدینشون حجت باشه؟!
قريشي
خداي رحمان نگهدار شما باشد.
وضع ما خرابه،‌ اگه شماها رو نداشتيم كه...
درود بر روحانى
این "درود" یعنی من جوابی ندارم. شما راست میگید، ولی من همینم!
Iran, Islamic Republic of
شما کمی نیاز به دوره های بصیرتی معارفی دارید تا صحبت کردن را بیشتر تمرین کنید و حرف ناشایست نزنید.
به نظرم شما با این طرز تهدید دیگران به دوره های صحبت کردن، بیشتر یک چماق دار دولت هستید.
مجید
این درود کورکورانست.رییس جمهور دوران سیاه اصلاحات رو نگاه کن چطور منفور افکار عمومی شدند.واین داستان ادامه دارد.............
علی
خدایا عقل و انصاف عنایت کن
سیاح
Iran, Islamic Republic of
هرچه به دولت گفته شد حاشیه سازی نکن ، گویا نشدنی است ....
به نظر من کلا حیات این دولت وابسته به حاشیه است!
United Kingdom
منبع خبرتان کجاست جهان جون
Iran, Islamic Republic of
اجازه دارم جسارتی کنم؟ البته چون مباحث مراجع اعظام در کلاس خارج فقه مطرح شده است و این کلاس ها محل سئوال و رفع شبهات است، احتمالا جسارت این حقیر پذیرفته باشد.
سئوال:
1- مگر قانونی که در کشور اسلامی ما وضع می شود غیر از احکام اسلام است؟
2- آیا هر پلیسی توانایی استخراج احکام اسلام و درک صحیح و بدون نقص احکام اسلام را دارد که به آنها اجازه داده شود "احکام اسلام را اجرا نمایند"؟ پرواضح است که غیر از مجتهدین، افراد دیگر نمی توانند ادعا کنند واقعا احکام اسلام را درک کرده اند. بنابراین حتی قوانینی که در مجلس شورای اسلامی تصویب می شود باید توسط مجتهدین شورای نگهبان تائید گردد. وگرنه اگر هر کسی با برداشت خودش بخواهد اسلام را اجرا کند فکرش را کنید چه وضعیتی بوجود می آید.
به نظر حقیر و برداشتی که داشتم آنچه که آقای رئیس جمهور به پلیس گفتند این است که: شما باید تنها قانون را اجرا کنید (همان حکم اسلامی که به واسطه ی قانون ابلاغ می شود را اجرا کنید ) و نباید برداشت خود را از اسلام اجرا کنید. این گفته یعنی اینکه: پلیس در حوزه ی مسئولیت حقوقی خود تنها می تواند احکام اسلامی که توسط قانون به آنها ابلاغ می شود را اجرا نماید.
تازه موضوع دیگری که مطرح است اینکه ممکن است حکمی در زمانی اسلامی باشد و در زمانی دیگر همان موضوع غیر اسلامی باشد. اینجاست که باید فقیه آگاه به زمان وظیفه را مشخص کند.
تمام سخنان رئیس جمهور برای وقتی است که طرف "پلیس" است. وقتی شخصی لباس پلیس را از تن بیرون می کند و از عنوان حقوقی پلیس هیج بهره ای ندارد، مورد خطاب رئیس جمهور نیست.
بنا بر نظر خودتان، مگر ما تاکنون با قضیه ای مواجه بودیم که پلیس بگوید به خاطر اسلام ولی خلاف قانون؟! اگ نبوده، اتهام برای چی هست؟!
سیدحسین
فقط میتونم بهت منفی بدم

مگر قرار بود پلیس حکمی غیر از قانون انجام دهد؟
خدارو شکر یکی یه تحلیل درست از نظر رئیس جمهور گذاشت. این شد حرف حساب
سلمان
باید به چند نکته توجه داشت:
طبق یکی از اصول قانون اساسی مسئول برخورد فیزیکی (بعد از انزجار قلبی و تذکر لسانی) باید از طرف حکومت اجازه داشته باشد؛ که یکی از بهترین مصادیق آن نیروی انتظامی است؛ و این در حالی است که رئیس جمهور آن ها از آن باز می دارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دوم اینکه وی اشاره ای به برخورد خودسرانه نیروی انتظامی و اینکه به برداشت خود عمل میکنند ندارد، بلکه مستقیما آنها را از اجرا باز می دارد! که چنین امری نادرست می باشد.

به نظرم بیشتر خوراک انتخاباتی و قبل از آن ناشی از نظام تفکری آنهاست؛ اگر دقت داشته باشید فعالیت های انتخاباتی دولت در ابتدای امسال شدت عجیبی گرفته است (دقت کنید) تاکید عجیب بر رسدن به توافق نهایی بدون توجه به امنیت، توسعه، وابستگی و ... آیندده کشور؛ دیدار آقای جهانگیری، صحبت های نوبخت، اعلام اینکه امسال 6 سبد کالا توزیع خواهد شد، تاکید بر کاهش تورم (که این خود داستان عجیبی دارد)، فعال شدن ستادهای دانشگاهی و دادن بیانه از طرف مجموعه های اعتدال و توسعه و ......


با تمام وجود به این آیه مبارکه معتقدم:
و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین.
آفرین بر شما استدلال خوبی بود
Iran, Islamic Republic of
البته باید قبول کنیم که جمله ی آقای رئیس جمهور حاشیه ساز بود. ایشان می توانستند یا کلمه ی اسلام را در جمله ی خود استفاده نکنند و به پلیس بگویند وظیفه ی شما فقط اجرای قانون است و یا بعد از گفتن آن جمله ی مورد بحث، موضوع را کاملا باز کنند تا شبهات رفع شود.
با توجه به اینکه همه می دانیم رئیس جمهور نظرش القای یک نظام لائیک به پلیس نبوده است، می شود جناب رئیس جمهور در یک سخنرانی و یا در پاسخ به یک خبرنگار، با توضیحی جامع و مبسوط دغدغه ی دلسوزان و کسانیکه در حوزه ی دین دارای مسئولیتهای سنگین هستند را رفع نمایند.
البته اگر این کار انجام نشود، شک آن می رود که مشاوران آقای رئیس جمهور به ایشان توصیه کردند با بیان جمله ای که می شود آنرا خاکستری و دو پهلو تفسیر کرد، در جامعه ایجاد حاشیه نمایند و حواس مردم را به موضوعی معطوف کنند تا آنچه که دولت می خواهد مردم نبینند نبینند.!!!
France
احسنت از اين اظهار نظر
خدا خيرتان دهد
نسل اول
نظرشما وقتی صحیح است که پلیس بنام اسلام عملی خلاف قانون انجام دهد
آقای روحانی قطعا منظوربدی نداشته است اما می توانست به پلیس یادآورشود قانونمند رفتارکند و در این سخنرانی پای اسلام را بمیان نکشد تا اینهمه جنجال و حاشیه ایجاد نشود!
جالب این است که نخبگان سیاسی ما افرادی هستند که حداقل 35 سال در بالاترین رده های نظام کارکرده اند اما سوتی های وحشتناک می دهند!
Iran, Islamic Republic of
معلومه درسو خوب نفهمیدی، اشکال می کنی؛ برو با دوستت بحث کن اگه حل نشد اونوقت بیا اشکال کن و الکی وقت کلاسو نگیر!!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت. طیب الله
سلمان
Iran, Islamic Republic of
رهبر انقلاب نیز در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی نیز بدین صورت به آن اشاره داشتند:
"همه کارها را می شود برای خدا انجام داد اما در کار شما خیلی راحت می شود نیت الهی و قصد قربت پیدا کرد؛ چون کار شما خدمت به جامعه و جمهوری اسلامی و نصرت اسلام است."
که متاسفانه در رسانه ها کمتر به ان توجه شد
هدف رییس جمهور از اینکه اینقدر اصرار داره که امر به معروف نهی از منکر رااز دست نیروی انتظامی گرفته شود چیست؟ آخه به رییس جمهور چه ربطی داره که اینقدر به این مقوله وارد میشه؟ در حالیکه قرآن به صراحت به این نکته دستور داده.درسته منکر فقط بدحجابی نیست ولی در حال حاضر از اهم منکرات همین بی حجابی و بدحجابیهاست.
ریس جمهور که اجازه ی هر انتقاد و امر و نهی نسبت به دولت نمیده و دهان همهی منتقدین رو بسته چرا مدام میگه منکر کم آبی و تحریم است.تحریم و کم آبی منکر نیست بلکه معضل و مشکل است.
به نظر میاد هدفش از کوبیدن امر بمعروف و نهی از منکر به دست آوردن دل 4 تا اراذل و اوباش و زنان و دختران بدحجاب است شاید بتواند در انتخابات مجلس و 96 آنها را به نفع خود به پای صندوقها بکشد.
به نظر برای بهره برداری های انتخاباتیه
Germany
اشكال از رييس جمهور نيست، اشكال از نظارت ناقص شوراي نگهبان است.
شرعي و عقلي و منطقي نيست كه شوراي نگهبان فقط هنگام ثبت نام متقاضيان رياست جمهوري ( و حتي مجلس) مدير و مدبر بودن و در يك كلام صلاحيت آنان را تاييد يا رد كند بلكه بايد اين نظارت بر صلاحيت تا زماني كه در پست و مقامشان هستند مستدام باشد تا اگر احيانا خداي ناكرده خُل و چِل شدند مسؤليت را از آنها بگيرند نه اينكه شش سال تمام مثل دوران هاشمي و هشت سال مدام مثل خاتمي و چهار سال مثل دوره دوم احمدي نژاد به مملكت خسارت وارد كنند.
در مورد رهبری چی ؟ رهبر یه آدم عادی که به انتخاب چند نفر 260سال پیش بیشتر شده رهبر و از اون موقع کسی صلاحیتش رو تایید نکرده !!
بهتره اول اینها رو تعریف کنی و توضیح بدی!
آدم عادی!
چند نفر!
260سال پیش!
کسی صلاحیتش رو تایید نکرده!
احسنت برشما
Iran, Islamic Republic of
به بالاترین مقام اجرایی کشور پس از رهبری ربطی نداشته باشد به شما ربط دارد؟؟؟؟
United States
خدا خیرشون بده
محمد
نمیدونم دقت کردین در این سخن رئیس جمهور یه پارادوکس کاملاً مشهوده:
پلیس موظف به اجرای اسلام نیست (پس تا اینجا پلیس نباید اسلام رو اجرا کنه)
خب حال میرسیم بخش دوم: پلیس موظف به اجرای قانون است (پس پلیس باید قانون رو اجرا کنه)
بر اساس نظر اکثریت مسئولین از جمله رئیس جمهور قوانین ما براساس اسلامه پس حالا میرسیم به نتیجه گیری : پلیس باید قانون که بر اساس اسلام هست رو اجرا کنه که در نهایت با ساده کردن معادله نتیجه میگیریم : پلیس باید اسلام رو اجرا کنه
اینجاست که بخش پاردوکسیکال جمله نمایان میشه:
پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، پلیس موظف به اجرای اسلام (قانون) است
من دیگه حرفی ندارم
ارش
شاید منظور اجرا نکردن اسلام بوده.(البته اسلامهای شخصی سلیقه ای من دراوردی بد و اسلام غیر اسلامی)
س
داداش جان کاش فقط همین یک جا پارادوکسی صحبت کرده باشه , متاسفانه ...
یکی در یک سابت دیگه گفته بود اثر این حرف منفعل کردن نیروی انتظامی هست.
همانطور که یکی از مراجع مجترم هم گفته بودند این کار باعث القاء تضاد بین اسلام و قانون میشود. از طرف دیگر سیگنال و پیامی برای خلافکاران است که باعث میشود پرده دری را (با اطمینان از طرف دولت) تشدید کنند.
مجبورم به رغم میل باطنی بگم احتمالاً دولت محترم به آخرت اعتقاد نداره و فکر میکنه اینا همه ش حرفه. وگرنه نمیگفت کسی مسئول بهشت و جهنم رفتن مردم نیست («کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته» چی میشه؟) نمیگفت پلیس دخالتی در اسلام نداشته باشه، نمیگفت بیحجابی منکر نیست، عاشورا درس تعامل و مذاکره برد-برد هست و موارد دیگر.
Germany
نه، خوشم مياد ازت بگو چرا !!
حسینی
United States
فوریت دارد که تمام ارکان انقلابی بر علیه ساختار هولناک این دولت دست به عمل زنند.
عمل، عمل، عمل، عمل، عمل.......
اگه اقدامگر بودید سالها وقت داشتید برای دولت قبلی انجام دهید. خسته نباشید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
مگر کار پلیس غیر از اجرای اسلام است مبارزه با اوباش، جلوگیری از بزهکاری، امر به معروف پس اینا چیه؟
صفرعلی
باتوجه به فروع دین آیه کریمه : «ام به معروف ونهی ازمنکر» برای واجدین شرائت هیچ استثنایی ندارد وتشکیلات نیروی دولتی اکثراً واجدین شرایط می باشند.
France
مثلما در يك جامعه اسلامي اجراي قانون همان اجراي اسلام است ولي اجراي اسلام توسط مامور اجراي قانون نيست بلكه در حقيقت اجراي تفسير شخصي مامور از اسلام است كه مي تواند تفسيري داعشي باشد
سیده کیانا
سلام علیکم ؛
خب این رو من و شمای بی سوادِ بی شناسنامه ی معدودِ از جای معدود تغذیه شونده ی به جهنمِ سرهنگِ دلواپس و ... متوجه میشیم !
از حوزه ی مسئولیتهای حقوقدانها و فرهیختگان و دل آرامان و دلبران و ... خارجه بزرگوار :)
ترا به خدا یک نفر بیاد وظیفه رئیس جمهور و در اعضای دولت را در مسائل فقهی ، اخلاقی و اجتماعی غیر از وظیفه قانونی که طبق قانون برای او مشخص شده است را برای این مردم روشن کند تا ما تکلیفمان را روشن کنیم و مردم هم در انتخابات با شعارهی گوش کر کن مواجه نشوند و فریب شعارها را نخورند
هادی
صحبت های رئیس جمهور کاملا مشابه نظرات اصلاح طلبان در سال های گذشته است که مخالف گشت ارشاد و دخالت پلیس در مقوله هایی مثل ماهواره و بد حجابی بودند.در روزهایی که شاهد هستیم برخی خانم ها داخل ماشین روسری را بر میدارند و گاهی به آمران معروف حمله میشود،اظهارات دکتر خیلی تعجب آور است.
رضا
United States
این حرف های اقای رئیس جمهور که بگفته خودشون استاد جنگ روانی ان برای فضاسازی و کاهش فشار بر دولت در زمینه های اقتصادی و هسته ای و. ...
United States
تادیرنشده جلوی دولت رابگیریدکه کاردستمون میدهدوتمام اارزشهای انقلاب راارببن مببرد.
سوتی تاریخی روحانی!
ایرانی
Canada
یا سلام اگر قراره که نیروی انتظامی اسلام را اجرا کند دیگر نیازی به قوانین مجلس نیست . روحانیون محترم نیروی انتظامی قوانین اسلامی را توضیح دهند پلیس هم اجرا کند مجلس هم با نمایندگان مردم بروند دنبال کارهای دیگر.
چه ربطی داشت؟!!
Iran, Islamic Republic of
در سازمانی دولتی تنها امر به معروف کردیم در نهایت تعچب با شکایت فرد به محاکم بیرونی حکم حبس تعزیزی برایم صادر شده است آیا احکام اسلام باید در ظاهر و بصورت نمایشی اجرا شود
Iran, Islamic Republic of
آقاي روحاني گفتند مجري قوانين مصوب هستند نه قانوني كه مد نظر خودشان است و فكر ميكنند اسلام اينجور خواسته كه اگر به اين صورت شود هر كس ميتواند بگويد من از اسلام ايطور برداشت كردم و عمل كردم انوقت كه ديگر مملكت را هرج و مرچ ميگيرد
کاش روحانی هم هاله نور می دید
علي
Iran, Islamic Republic of
سخن رئيس جمهور بقدري نامفهوم و غير منطقي بود كه حتي عامي ترين افراد نيز نسبت به آن متعجب گرديدند. تصور كنيد، اگر اين حرف را احمدي نژاد زده بود چه بلوايي از سوي حامي اصلي همين آقاي روحاني برپا مي شد. اما مثل اينكه الآن ترجيح مي دهد سكوت كنند.
رضا
منظور آقاي رئيس جمهور اين بود كه اگر مشكل فقر و بيكاري حل شود خودبخود مشكل بي حجابي هم حل مي شود . خب ببينيد اگر يك جوان كار داشته باشد و توان مالي داشته باشد مي رود ازدواج مي كند و بچه به دنيا مي آورد و اين همه منكرات كه در جامعه هست از بين مي رود .
سرور
یعنی در بالاشهر بی حجاب نیست؟خخخخخخخخ.
سرور خانم منظورت درسته اما حرفت غلطه! کی گفته هر کی بالاشهره بی حجابه و هر کی پایین شهره باحجاب؟!!
رضا
باید مجلس طرح سوال از رئیس جمهور را کلید بزند.
Iran, Islamic Republic of
سخنان عارف ربانی عالم ، مقید ، مفسر، بحرالعلوم شیخ حسن رو جدی نگیرید
م
United Kingdom
پلیس اگر از اسلام برداشت شخصی خود را اعمال نماید احتمال دارد از قانون نیز برداشت شخصی خودش را اعمال نماید لذا بیان این جمله توسط رییس جمهور فقط برای این است که در جواب جناح هایی که روی بعضی از مسائل مثل حجاب و غیره مانور می دهند و می گویند چرا دولت و ننیروی انتظامی جلوی این بی بند باریها و اراذلگریها را نمی گیرد بگوید که ایراد از خود شما است که خوب اسلام را یاد نداده اید ودر جامعه نهادینه نکرده اید که اینگونه مثلا بدحجابی زیاد شده است در حقیقت دیوار کج را انداخته رو اونهایی که نقطه ضعف دولت را قصور در برخورد با این پدیدهای ناجور ضد فرهنگی می دانند
Germany
البته رييس جمهور حرف غلطي زده ولي انصافا به مزخرفي حرف خاتمي كه گفت "اگر دين بخواهد درمقابل آزادي بايستد از بين ميرود" نيست.
مقدمت را به استان دارالعباده يزد گرامي مي داريم اي مرجع عاليقدر حضرت ايت ا... العظمي نوري همداني خوش امدي هر جا كه شماها قدم گذاريد مايه خير بركت خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
بقيه مراجع نظري ندارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
كو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
روحاني مچكريم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دولت اعتداله ديگه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مجید
دولته بی تدبیره دیگه!!!!!!!
مجید
حسن آقا بود میگفت:من هغوق!!!!!!! خو ندم من چی نیستم من هغوق!!!!خو ندم.
علی
France
همینکه طرفدارسخنان روحانی باتفکراصلاحاتی اظهارنظر میکنه بایستی تا ته این تفکرروخوند
علی
France
روحانی عملا دنبال اقتصاد سرمایه داری دولت هاشمی ،نظری پیرو دولت اصلاحاته ،ظاهری اصولگراست اصولا دولت اعتدالگرای ایشون یعنی گرفتن میانه بند.....
خدایا چنان کن که حرف دلمان وحرف حق بزنیم .نه اینکه برای خوش آمدن دیگری بزند.!!!
Finland
هرکس برای خودش کارمیکنداداره هاشده دکان خودشان بیکاری بی پولی .ماهرچه داریم ازاسلام هست.بی حجابان دراین دولت احساس اقتدارمیکنند/فقط برای پولدارهاکارمیکنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111