جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۷

نظر آیت‌الله‌ جوادی درباره برخورد با نوه امام

يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 119687
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی حوادث 14 خرداد و توهین به یادگار امام را محکوم فرمودند.
به گزارش جماران ،‌حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی عصر شنبه 22 خرداد ماه با محکوم نمودن توهین به یادگار امام فرمودند:شما را به صبر و استقامت توصیه می کنم،من لحظه ای که در تلویزیون آن توهین های جمع اندک را ملاحظه کردم از صمیم قلب برای شما دعا کردم.

معظم له ضمن اشاره به فرازی از صحیفه سجادیه در دعای 38 که حضرت می فرمایند:اللهم انی اعتذرالیک من مظلوم ظلم بحضرتی فلم انصره،خداوندا عذر می خواهم درباره مظلومی که در حضور من مورد ستم واقع شده من او را یاری نکرده باشم.

وی اضافه کرد:آنچه آن روز واقع شد ظلمی آشکار بود که به امام و بیت امام رواداشته شد.

ایشان در پایان حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید حسن خمینی را به شرح صدر توصیه نموده و فرمودند:دل خودرا وسیع گردانید،منتظر لطف خداوند باشید و توکل خویش را جز به خداوند متعال متوجه نقطه ای دیگر نگردانید که خداوند متعال بهترین مدد کار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خداوند این مراجع و عالمان مستقل و آگاه را برای ما حفظ کند.
Canada
مگر دکتر احمدی نژاد مظلوم واقع نشد؟
مگر بسیجی ها مظلومانه شهید نشدند؟
مگر در حق حماسه 40 میلیونی مردم ظلم نشد؟
مگر مقدسات و ضروریات دین توهین نشد؟
مگر حثیت نظام اسلامی در دنیا بازیچه نشد؟
مگر مادر و دختر را به جرم داشتن حجاب زیر کتک نگرفتند؟
مگر خون به دل حضرت آقا نکردند؟
مگر در روز عاشورا هلهله و پایکوبی نکردند؟
مگر خیمه ی عزای امام حسین(ع) را به آتش نکشیدند؟
مگر..................................
Iran, Islamic Republic of
چطور وقتي فائزه هاشمي ضروريات دين را زير سوال مي برد بزرگان سكوت مي كنند اما بعد از اينكه سيد حسن با سران فتنه هم كاسه مي شود و مردم مانع سخنراني وي مي شوند بيانيه صادر مي كنند
Iran, Islamic Republic of
ما هم براي سيد حسن و امثال او از صميم قلب دعا مي كنيم تا انشاءا... بصيرتشان در شناخت دوستان و دشمنان امام(ره) ارتقا يابد.
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای سوال است که آیا سایت جماران راست می گوید یا خیر و یا اینکه اطلاعات صحیح به ،‌حضرت آیت الله جوادی آملی رسیده باشد یا نه، چون اولا توهینی به ایشان صورت نگرفت بلکه به جریان فتنه اعتراض شد. ثانیا عده اندکی نبودند بلکه تمامی مردم بودند چه اینکه اگر تعداد اندکی بودند و مردم نیز مخالف این تعداد اندک بودند سخنرانی باید انجام می شد. از طرف دیگر ،‌حضرت آیت الله جوادی آملی بارها از تبعیت از مقام عظمای ولایت تاکید کرده اند چه در این اواخر که فرمودند که فقط نگاهتان به دهان مقام معظم رهبری باشد وبس و چه بعد از انتخاب مشار الیه به رهبری ایشان به آقا فرمودند شما در جلو حرکت کنید و ما در پشت سر شما بطوریکه اگر در برف حرکت کنیم فقط یک جای پا باقی بماند.
حال سوال این است که آیا سید حسن در این یکسال وقایع فتنه اینگونه از رهبری پیروی کردند؟؟؟؟؟
به همین دلیل من کاملا از این خبر در تعجب می باشم.
Iran, Islamic Republic of
ما هم براي سلامتی آيت ا... جوادي آملي دعا مي كنيم ولی
آيا حمايت از كروبي ظلم به روحانيت نيست؟ آيا حمايت از موسوي ظلم به خط امام نيست؟ آيا ديدار با صانعي ظلم به مرجعيت نيست؟ آيا فرصت مطالعاتي در كشور انگليس ضرورت دارد آنهم در زماني كه بايد خواص در وسط ميدان از ارزش هاي انقلاب و آرمان هاي امام راحل دفاع كنند؟ آیا همنشینی با فتنه گران ظلم به مردمی نیست که در یک سال گذشته از لحاظ مالی، جانی، آبرویی و... متضرر شدند؟
آیا...............
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
بسیار جای شگفتی دارد از عالم والا مقامی مانند ایشان که شعار اغلب قریب به اتفاق مردم در آن روز را مانند سید حسن جمع اندک خطاب نمایند.
Iran, Islamic Republic of
ولی ما در خط رهبری هستیم و چون حضرت آقای جوادی آملی هم در خط رهبری است عزیز دل ماست
Iran, Islamic Republic of
ما پشت سر آیت الله جوادی آملی هستیم نه جهان نیوز.
Iran, Islamic Republic of
اگر ممانعت مردم از سخنراني سيدحسن ظلم است ، آيا حمايت از سران فتنه كه با آبروي نظام بازي مي كنند و در جبهه منافقين و سلطنت طلبان قرار گرفته اند ظلم نيست؟ مگر امام راحل نفرمودند كه حفظ نظام از اوجب واجبات است، پس آيا حمايت از كساني كه با كشاندن اراذل و اوباش و منافقين به خيابان ها قصد تهديد نظام را دارند ظلم به امام نيست؟ مگر امام(ره) نفرمودند كسي كه دشمن از او تعريف و تمجيد كرد به او شك كنيد پس حمايت از كروبي، موسوي كه مورد تمجيد دشمنان قسم خورده انقلاب قرار مي گيرند ظلم به امام نيست؟ پس اگر مردم يك ظلم انجام داده اند سيد حسن ظلم هاي متعددي انجام داده اند شايسته است اين ظلم ها هم محكوم گردند.
Iran, Islamic Republic of
آیا آن روزی که ناموس این مردم به جرم محجبه بودن در خیابان های تهران عریان شد و آن روزی که جوانان بسیجی به جرم حمایت از ولایت مورد حجمه قرار گرفتند جایی برای موضع گیری نبود؟
Iran, Islamic Republic of
استفتا از حضرت آیت الله جوادی آملی (مد ظله العالی):
آیا حمایت از سید حسن که در موسسه نشر(!) آثار امام(ره) بعد از روز 14 خرداد دستور می دهد عکس های مقام معظم رهبری در کنار عکس امام(ره) را پایین بیاورند و عکس های امام (ره) را بدون عکس مقام معظم رهبری بر دیوار ها نصب کنند کار درستی است؟
Iran, Islamic Republic of
اگر رهبر معظم انقلاب لازم مي ديدند در همان خطبه هاي نماز جمعه خرداد يا پس از آن در خصوص اقدام مردم اظهار نظر مي فرمودند. پس موقعي كه ايشان ضرورتي در اين موضوع نديدند شايسته است ما هم مطيع ولي امر باشيم.
Iran, Islamic Republic of
حضرت آقای جوادی آملی برای ما بسیار عزیز هستید ولی ای کاش! در این یکسال گذشته برای مسائلی که فتنه گران برای این کشور ایجاد کردند هم اینقدر ناراحت می شدید... کاش! برای کتک ها و فحش هایی که بچه های انقلابی در تهران تحمل کردند هم ناراحت می شدید ای کاش ..........
Iran, Islamic Republic of
اول اينكه در اصل خبر و نوع گزارش خبر بايد يقين حاصل شود ولي در هرصورت حضرت آيت الله جوادي املي از ذخيره هاي معنوي اين نظام مقدسند و نظر ايشان كاملا محترم براي همه ملت است و در صورت صحت خبر اي كاش حضرت ايشان نصيحتي هم به نوه امام (ره )در خصوص اعمال و كردارش و همراهي با سران فتنه و عدم همراهي با رهبري و نظام و مردم مي كردند.
خداوند سايه مقام معظم رهبري وساير مراجع معظم ومعزز وحضرت آيه الله جوادي آملي را بر سر اين كشور مستدام بدارد
Iran, Islamic Republic of
احتمالا منظور اين بوده كه نميشه با اين رفتار اون هم تو مراسم رسمي كسي رو هدايت كرد يا بهش اعتراض كرد منظورشون حمايت كامل از سیدحسن نبوده
Iran, Islamic Republic of
زمانی رای 40 میلیونی مردم زیر سئوال رفت، نظام متهم به تقلب شد، در خیابان به زنان محجبه تعرض شد، مادر و دختری در راهپیمایی سکوت مظلومانه کشته شدند، اموال عمومی تخریب می شد و خودروهای مردم در خیابان به آتش کشیده می شد، حضرت آیت الله جوادی موضع مشخصی نگرفتند. اما وقتی که در حضور سید حسن مردم معترض به سران فتنه می شوند، حضرت آیت الله جوادی از مظلومیت ایشان ناراحت می شود. شاید عده ای شهروند درجه یک هستند و باقی مردم شهروند درجه چندم که اگر چند ماه بر آنها تاخت تاز شود هیچ مشکلی ایجاد نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
استاد عزیز حضرت آیت الله جوادی
خیلی عزیزی ولی ...
اینقدر هم از خودمون تکبر نداریم که هنوز بر این عمل دفاع کنیم و نظر شما را گوش فرا ندهیم اما کاش استدلالی هم داشتید که چرا این کار غلط است ؟
یعنی کاش می گفتید که برخرود صحیح با شخصی که همراه با موسوی و کروبی است همانهایی که به قول ولی امر بزرگترین جرم را مرتکب شده اند چیست؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای خودم!
قربون شکلتون بشیم حضرت آقای جوادی املی !اما
اما واقعا شما به چه دیدی به مسائل نگاه می کنید که همچین برداشتی کردید؟!!
اون جمعیت کجاش اندک بود؟!!
اصلا مگر نه اینکه همه ما باید گوش وچشممون به رهبری معظم باشد؟!ومگر نه اینکه رهبری در سخنانشون بارها ملاک های مستدل وعقلانی داده اند؟!
ومگر نه اینکه دوستان سید حسن !
کاملا باتوجه به این ملاکها منافق ترین منافقان هستند!
ومگر نه اینکه عالمان دینی باید بیدارتراز عموم مردم باشند ومردم را نیز آگاه کنند!!!!!!
استاد جوادی املی اظهار تعجب وحیرت مرا همراه با تاسف بپذیرید !
Iran, Islamic Republic of
پس جنابعالی بفرمایید چگونه می توان با کسی که " همواره با کسانی که خوراک تبلیغاتی علیه نظام جمهوری اسلامی شده اند " همراهی می کند برخورد نمود .
آخر چقدر مدارا ؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا كساني كه نظر دادند محترمانه به حضرت آيت الله جوادي آملي كه فقيهي عاليقدر و دانشمند بزرگ جهان اسلام است مي گويند كه ما از شما بيشتر سرمان مي شود و آگاه تريم !!!!
از شما جهان نيوزي ها تعجب مي كنم كه چرا اين نظرات رو درج مي كنيد . البته با توجه به موضعگيريهاتون خيلي هم دور از ذهن نيست كه اگر احتمال بديم همه نظرات رو خودتون نوشتيد .!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقاي جوادي آملي بفرمايند كه آيا شركت در مجلس عروسي فتنه گران و يكسال در كنار سران فتنه بودن ظلم به امام(ره) و انقلاب و مردم و خون شهدا نيست؟!! واقعا از ايشان كه بالاي منبر با مطالب سنگين و خاص به تفسير قرآن مي پردازند انتظار داريم حداقل مصاديق تفسير قران در جامعه اسلامي را بيش از ديگران متوجه باشند!
Iran, Islamic Republic of
من متعجبم وقتی این همه مردم شعار می دادند و صدایش کاملا مشهود بود چگونه عده کمی نام برده شده اند درست است که باید اجازه می دادند سید حسن صحبت کند ولی به هر حال احساسشان را نشان دادند که ما عاملان فتنه را نمی خواهیم و آنانکه موضعی نمی گیرند و تبری نمی جویند حتی اگر نوه امام باشد مورد تأئید نیست .
و متاسفم جناب استاد اگر سخن حق این است و اینگونه تفسیر می شود و آنهم شخصیتی همچون شما پس فکر می کنم وای بر این زمانه و علمای فاضلی ......
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم چه شده است که هر کس به خود اجازه می دهد جواب عالم گرانقدری چون آیت اله جوادی آملی را بدهد.آنهم با عتاب و نصیحت و ...
Iran, Islamic Republic of
حیف نیست آقای جوادی برای سید حسن مایه میذارن؟؟
Iran, Islamic Republic of
خواندن متن به جهت دانستن نظر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی بسيار جالب بود و خواندن نظرات دوستان هم خالي از لطف نيست. بدين جهت كه ميتوان نظرات مختلف را ديد و از خود سوال كرد كه چه اتفاقي افتاده كه هر كسي به خود اجازه مي دهد كه به انتقاد و بعضآ نكوهش استاد بزرگي همچون حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی بپردازد. خدا كند كه هر روز بتوانيم به مسايل عميقتر بنگريم و گاهي به معناي واژه هايي مثل بصيرت و آگاهي فكر كنيم و از شتابزدگي دور شويم. موفق باشيد
Iran, Islamic Republic of
سلام
هر چه ایت ا... جوادی بگویند درست است وایشان هیچ وقت حرفی از روی احساس نمی زنند
ایشان همیشه دنبال حق بوده اند
درود بر علمای اسلام
در ضمن حادثه حمله به بیت ایت ا... نوری را هم به شدت محکوم می کنم