جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

رهنمود رهبرانقلاب به پیشکسوتان جنگ

شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 417884
نویسنده کتاب «گردان نهم» گفت: اظهار نظر حاج قاسم در مورد تحفظ از نوشتن خاطراتش، تکلیف را از دیگر فرماندهان بر نمی‌دارد. فرماندهان ما تابع ولایت فقیه هستند و ولی فقیه نیز فرموده‌اند که خاطراتتان را بنویسید، بازگو کنید و نشر دهید.
رهنمود رهبرانقلاب به پیشکسوتان جنگ
به گزارش جهان به نقل از فارس، گلعلی بابایی نویسنده و راوی دفاع مقدس با تاکید بر اهمیت ثبت خاطرات فرماندهان دفاع مقدس گفت: تاکید حضرت آقا به فرماندهان این است که خاطراتتان را بگویید و این مسئله در جلسات خصوصی مختلف که رهبری با فرماندهان دارند نیز مورد اشاره قرار می‌گیرد.

رهبری به فرماندهان اشاره مستقیم داشتند که خاطرات خود را بازگو کنید و بنویسید.

او اضافه کرد: زیرا بیان این خاطرات هم موجب انتقال تجربه خواهد شد و نسل امروز نسبت به وقایعی که در آن دروان افتاده مطلع خواهد شد. اخیرا هم شنیدم که رهبر انقلاب به سردار صفوی تاکید کردند که خاطرات‌تان گفته شود.

*خاطرات فرماندهان شبهه‌های جنگ را بر طرف می‌کند

بابایی یادآور شد: آن رزمنده‌ای که خاطراتش مطرح می‌شود یک نگاه جز دارد، اما وقتی یک فرمانده خاطراتش را بیان می‌کند یک نگاه کل است و حتی پاسخی به شبهه‌هایی است که امروز در مورد جنگ مطرح می‌شود.

این راوی دفاع مقدس در ادامه با اشاره به نامه اخیر حاج قاسم سلیمانی به سازندگان مستند سردار گفت: حاج قاسم به خاطر شخصیت نمونه و بارزی که دارد شاید صلاح ندیده خاطراتش منتشر شود.

ولی آنچه که مسلم است این است که خاطرات ایشان توسط بچه‌های کرمان استخراج می‌شود و حتما یکی از کسانی که خاطراتش گرفته می شود و یک روز منتشر خواهد شد خاطرات وی است.

وی افزود: تا آنجا که اطلاع دارم سردار سلیمانی از کسانی بود که مقید بود خاطرات روزانه‌اش را می‌نوشت اما اگر بخواهد این‌ها در قالب کتاب بیاید نیاز به مصاحبه‌های تکمیلی دارد و شاید حاج قاسم مترصد یک فرصت مناسب است.

*فرماندهان ما تابع ولایت فقیه هستند و ایشان فرموده‌اند خاطراتتان را بازگو کنید

نویسنده کتاب «گردان نهم» اضافه کرد: البته این اظهار نظر حاج قاسم، فکر نکنم تکلیف را از دیگر فرماندهان بردارد.

فرماندهان ما تابع ولایت فقیه هستند و ولی فقیه نیز فرموده‌اند که خاطراتتان را بنویسید، بازگو کنید و نشر دهید.

او در پایان گفت: وقتی کتاب خاطرات سردار جعفری منتشر شد رهبری به سرعت این کتاب را مطالعه کردند و این نشان از توجه ویژه رهبری به این کتب دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تا زنده ایم رزمنده ایم