جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ورود یک فروند هواپیما به صنعت هوایی کشور

پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 457781
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی قطعات هوایی کشور از ورود یک فروند هواپیمای فلایت چک برای کنترل تجهیزات ناوبری فرودگاه‌ها طی هفته جاری خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،جواد هاشمی تهرانی با اشاره به ورود یک فروند هواپیمای فلایت چک به کشور در هفته جاری گفت: مهمترین وظیفه این نوع هواپیما تنظیم، کنترل و تایید دستگاهای ناوبری و کمک ناوبری فرودگاه‌های کشور است که از الزامات صنعت هوانوردی کشور به شمار می‌رود.
 
وی ادامه داد: این هواپیمای فلایت چک مدل کینگ ایر ۳۵۰ ساخت شرکت "بیچ‌کرفت" در سال ۲۰۱۳ است که تا پیش از ورود به ایران در بخش هوانوردی کشور دانمارک فعال بوده است.
 
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی قطعات هوایی کشور با بیان اینکه  در حال مذاکره با کشورهای خارجی برای تربیت کرو و نیروی انسانی مورد نیاز برای هدایت این نوع هواپیما هستیم گفت: ورود هواپیمای فلایت چک یکی از پروژه‌های بی نظیر و شایسته برای صنعت فرودگاهی و کنترل تجهیزات ناوبری فرودگاه‌های کشور است.
 
هاشمی تهرانی ادامه داد: امیدواریم با ورود این هواپیما بخش اعظمی از معضلات بخش فرودگاهی کشور برطرف شود و استانداردهای تجهیزات فرودگاهی به بالاترین سطح ارتقاء یابد.
 
بر اساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پیش از این تنها یک فروند هواپیمای فالکون جت برای کنترل دستگاه‌های ناوبری فرودگاه‌های کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت که متاسفانه اسفندماه ۹۲ در حالی که برای کنترل فرودگاه کیش اعزام شده بود در دریای خلیج فارس سقوط کرد و بعد از آن عملیات کنترل تجهیزات دستگاه‌های ناوبری فرودگاه‌ها توسط هواپیماهای فلای چک قزاقستان، ترکمنستان و سایر کشورها صورت می‌گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *