شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تاثیر ۲۰ درصدی رفع تحریم ها بر اقتصاد ایران

جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 417785
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات انجام شده در لوزان سوئیس گفت: اثرات رفع تحریم ها تنها ۲۰ درصد در اقتصاد کشور است و مابقی را باید خودمان حل کنیم.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در مراسم ششمین یادواره سه شهید روستای جهر و پنج شهید گمنام بخش شهداد که با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، مسئولین محلی، خانواده های معظم شهیدان و جمع باشکوهی از اهالی منطقه برگزار شد، گفت: امروز بواسطه برکت خون شهیدان قلوب مسلمانان در سراسر دنیا متاثر از انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه نهال انقلاب اسلامی به یک درخت تنومند تبدیل شده است، افزود: جمهوری اسلامی که در اوایل انقلاب بواسطه حضور شاه در کشور از هیچ توان علمی و نظامی برخوردار نبود امروزه یکی از کشورهای قدرتمند جهان در عرصه های مختلف است.

پورابراهیمی با یادآوری اینکه روزی آمریکائی ها برای حضورشان در ایران از ملت بزرگ ایران حق توحش می گرفتند، خاطر نشان کرد: امروز همین آمریکائی ها به الزام پای میز مذاکره می نشینند و اهداف خود را در مذاکره قابل حل می دانند.

وی با اشاره به بیانیه اخیر لوزان در خصوص مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها، گفت: اثرات رفع تحریم ها تنها ۲۰ درصد در اقتصاد کشور است و مابقی را باید خودمان حل کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قبلا هم اعلام کرده بودیم که از تیم مذاکره کننده حمایت می کنیم، افزود: البته مردم باید آگاه باشند که در صورت رفع تحریم ها تمام مشکلات اقتصادی کشور حل نمی شود بلکه مردم و مسئولین با همت و همدلی و همزبانی که مورد نظر مقام معظم رهبری است باید ۸۰ درصد مابقی را حل کنند.

وی تصریح کرد: آنچه که در مذاکرات به عنوان تحریم لغو می شود هدیه آمریکائی ها به ما نیست بلکه این حق ما است که باید گرفته شود.

نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با اشاره به اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری گفت: اساس و حرکت مردم و مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران باید منویات ولایت باشد و عبور از بحران اقتصادی در کشور همان اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه مردم سرافراز ایران مقتدر و توانمندند، خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده ملت ایران در هر صحنه ای که عزم خود را جزم کردند پیروز میدان بودند و ان شاالله در جبهه اقتصادی نیز پیروز خواهیم شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *