پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سرمایه‌گذاری چین در ایران با پول خودمان!

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 397184
رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران از برپایی سمینار سرمایه‌گذاری چین در حوزه صنعت چاپ ایران در بیست و یکمین نمایشگاه «ماشین‌آلات چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته» خبر داد.
به گزارش جهان؛ احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در گفت‌وگو با فارس درباره برنامه‌های جنبی بیست و یکمین نمایشگاه «ماشین‌آلات چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته»،‌ بیان داشت: روز هفتم یا هشتم دی سال جاری در ساعت بعد از ساعات رسمی نمایشگاه چاپ، ستاد نمایشگاه، سمیناری را برای شرکت‌کنندگان کشور چین برپا می‌کند.

به گفته وی، این سمینار در رابطه با سرمایه‌گذاری کشور چین در ایران آن هم در حوزه صنعت چاپ و تنها برای شرکت‌کنندگان شرکت‌های کشور چین در بیست و یکمین نمایشگاه «ماشین‌آلات چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته» برگزار خواهد شد.

ابوالحسنی ادامه داد: طبق توافقی که دولت ایران با کشور چین کرده است آن هم در رابطه با دلارهایی که از ایران بابت نفت در کشور چین بلوکه شده است اگر شرکت‌های چینی موافقت کرده و در ایران سرمایه‌گذاری کنند، ایران حاضر است که از همان پول بلوکه شده به چینی‌ها وام دهد آن هم به شرط سرمایه‌گذاری در ایران.

وی افزود: طبق همین قانون، الان در چند نقطه از ایران نظیر «چابهار»، «بوشهر»، «بندر انزلی» این کار صورت گرفته است به همین منظور ما تلاش داریم در حوزه صنعت چاپ این کار صورت گیرد تا آغازی برای سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در ایران شود.

رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تعداد شرکت‌کننده از کشور چین در این سمینار حضور به عمل خواهند آورد، گفت: بالغ بر ۱۳۰ نفر از کشور چین که مسئولیت و یا نمایندگی ۷۰ شرکت از چین را برعهده دارند، در این سمینار حضور به عمل خواهند آورد.

بر اساس این گزارش، بیست و یکمین نمایشگاه «ماشین‌آلات چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته» از ۶ تا ۹ دی سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *