جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

چند میلیون معتاد در کشور داریم؟

پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 357881
مسوول بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: بر اساس آخرین آمارگیری و برآورد تقریبی، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار معتاد وابسته و دائمی و ۸۰۰ هزار معتاد تفننی در کشور وجود دارد.
چند میلیون معتاد در کشور داریم؟
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، حسین کتابدار روز شامگاه چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری قروه با اشاره به اینکه آمار معتادان در کشور سیاه، سفید و خاکستری است گفت: با بررسی ها و امکانات علمی در کشور باید به یک آمار تفاهمی و اجماعی رسید تا انعکاس آن در یک حرف و یک صدا باشد.

به گفته وی هیات های بازرسی هر ساله که از سوی ستاد به استان ها اعزام می شوند موظف شده اند وضعیت قاچاق مواد مخدر را به شکل واقعی ارزیابی کنند.

کتابدار با اشاره به اینکه سال گذشته در بیشتر استان ها بازرسی صورت گرفته است گفت: بازرسی در استان کردستان و چند استان دیگر صورت نگرفته است اما بازرسی از این استان ها در سال جاری در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه استانی کردن بودجه در ستاد مبارزه با مواد مخدر، با جدیت دنبال می شود گفت: با استانی کردن بودجه، کارها راحتر و با سرعت بیشتری انجام می شود.

به گفته وی هر ساله به منظور اجرای برنامه های پیشگیری مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب می شود.

وی افزود: سال گذشته ۳۸۰ میلیارد ریال به صورت متمرکز به ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اختصاص یافت.

کتابدار با اشاره به اینکه سیاست این است که اعتبارات تا آنجا که امکان دارد به استان ها اختصاص یابد گفت: در صورتی که اعتبارات پیشگیری به استان ها اختصاص داده شود و سهم استان ها مشخص گرد این اعتبارات پایدار می شود.

فرماندار قروه نیز در این نشست گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند اعتبار است و این امر مهم نیازمند توجه ویژه است.

محمد رسول شیخی زاده افزود: اعتیاد معضل اجتماعی است که باید با جدیت با آن مبارزه و پیشگیری کرد و با دست خالی و کمک های قطره ای کاری انجام نمی شود بلکه نیازمند حمایت جدی و اساسی است.

فرماندار قروه با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم کارهای جدی تر و بیشتری در این شهرستان انجام دهیم گفت: در بحث مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری، اگر حمایت مالی خوبی صورت نگیرد کارهایی که اکنون انجام می شود به مرور کمرنگ خواهد شد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان قروه نیز در این نشست گفت: سازمان بهزیستی شهرستان قروه دارای چهار کمپ فعال برای درمان معتادان، دو مرکز مشاوره محلی و عمومی و یک مرکز مشاوره تخصصی است و عمده ترین فعالیت آنها در راستای طلاق و اعتیاد است.

حسین رسولی افزود: سال گذشته به منظور آموزش خانواده ها برای مقابله با اعتیاد ۱۴۰ میلیون ریال به شهرستان قروه اختصاص یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *