پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
عابدزاده مطرح کرد:

اتفاقات‌ویژه درانتظار بخش‌هوایی کشور

سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب: 442084
معاون وزیر راه و شهرسازی افزایش ایمنی پرواز و ایجاد رقابت بین شرکت‌هایی هواپیمایی در راستای افزایش رضایتمندی مسافران را از مهمترین اولویت‌های سازمان هواپیمایی کشوری برشمرد‌.
‌به‌گزارش جهان به نقل از روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، ‌علی عابد‌زاده‌‌ اظهار داشت: مهمترین اولویت‌ افزایش ایمنی پرواز، رفتن به سمت ایجاد رقابت بین خطوط و شرکت‌های هوایی و همچنین افزایش رضایتمندی مسافران است‌.

وی در مورد بازگرداندن جایگاه هواپیمایی به جایگاه اصلی خود گفت: معتقد هستیم که استانداردهای ما باید بالاتر از شرایطی باشد که قرار داریم، سازمان به عنوان متصدی اصلی و نماینده دولت، هم در داخل و هم خارج باید تعیین کننده ضوابط اصلی و استانداردها باشند‌.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سؤال که «‌‌ در حال حاضر فقط ۳۰ درصد سرمایه‌های زیرساختی هواپیمایی به کار گرفته شده است و برای استفاده از ۷۰ درصد بقیه‌ چه برنامه‌ای در دستور کار است؟» توضیح داد: ‌برای اینکه بتوانیم ایمنی، تسهیل‌گری و راهبری در صنعت حمل و نقل هوایی را افزایش دهیم باید به عنوان سازمان نقش آفرینی کنیم‌.

وی اظهار داشت: وظیفه ما ایجاد این استانداردها و مقررات است و باید در این بستر حرکت و رفتار کنیم تا از ۷۰ درصد سرمایه باقی مانده به نحو شایسته استفاده شود؛ قسمت اعظم زیرساخت‌ها در بخش فرودگاهی و قسمت دیگر در بخش‌های تصدی‌گری و شرکت‌های هواپیمایی است‌.

عابدزاده در مورد شرایط پسا تحریم و اقدامات این سازمان گفت: با شرایط ایجاد شده فضای توسعه مناسب خواهد شد و می‌توانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در بخش گردشگری کار کنیم .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ‌در پاسخ به سوالی دیگر در مورد خرید هواپیما و جت‌های خصوصی بیان کرد: پس از شرایط سیاسی پیش آمده باید منتظر اتفاقات ویژه در بخش هوایی کشور باشیم‌.

عابدزاده یادآور شد: نخستین جایی که از سال‌های پس از انقلاب مورد تحریم قرار گرفت مجموعه ساختار هوایی کشور بود، اما امروز شرایط تغییر کرده و باید به عنوان یک سازمان، زمینه فعالیت‌های هوایی را در حد استاندارد ایجاد کنیم تا شرکت‌های هواپیمایی و شرکت فرودگاه کشور و فعالان این حوزه بتوانند فعالیت خود را آزادانه و به بهترین شکل انجام دهند‌.

عابدزاده گفت: وظیفه ما تعیین استانداردها است و خرید هواپیما و توسعه ناوگان هوایی را شرکت‌های هوایی انجام می‌دهند که ما نیز به آنها کمک می‌کنیم‌.

وی اضافه کرد: بخشی از پروازها، شخصی و مربوط به هواپیمایی عمومی است که فضای گسترده‌‌ای نیز برای توسعه‌ دارد و باید بخش قوانین و ضوابط به نحوی طراحی شود که بخش خصوصی فعالیت کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: در بحث جت‌های شخصی فضای خوبی در کشور وجود دارد و با توجه به گستردگی، یکی از کارهای موفق که باید مورد توجه باشد همین موضوع است که شروع آن می‌تواند از جزیره کیش باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *