پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

کولاک تکواندوکاران ایران درهلند+عکس

دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب: 412889
پرونده تلاش نمایندگان ایران در رقابتهای بین المللی هلند عصر امروز با ۱۰ مدال طلا ، نقره و برنز در آیندهوون بسته شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، این دوره از مسابقات با حضور نزدیک به ۱۰۰۰ تکواندوکار روز گذشته در آیندهوون آغاز شد که بعد از چهار طلا و نقره روز نخست ، امروز هم شش مدال دیگر توسط نمایندگان کشورمان بدست آمد تا تیم های مردان و بانوان ایران با چهار طلا ، چهار نقره و دو برنز در این دوره از رقابتها بسته شود.

سجاد مردانی تکواندوکار شایسته اصفهانی کشورمان یکی از دو مرد طلایی تیم ملی در روز دوم بود. وی در وزن ۸۷+ کیلوگرم ابتدا برابر "پیوتر هاتوسکی" از لهستان با نتیجه ۱۵ بر ۴ به برتری رسید، سپس "علی ساری" از ترکیه را با نتیجه ۷ بر ۳ از پیش رو برداشت و با پیروزی قاطعانه ۱۳ بر یک برابر "ودران گولیک" از کرواسی راهی مرحله نیمه نهایی شد و در اینمرحله نیمه نهایی نیز "مرتضی شیری" دیگر نماینده کشورمان را شکست داد و به دیدار پایانی رسید.

وی در فینال رو در روی "دونگمین چا" از کره جنوبی قرار گرفت و در ابتدای راند سوم با نتیجه ۱۳ بر یک مبارزه را به اتمام رساند تا ضمن انتقام ناداوری بازیهای آسیایی اینچئون، مدال طلای سنگین وزنان را با شایستگی به گردن آویزد.


آرمین هادی پور تکواندوکار وزن ۵۴- کیلوگرم کشورمان که طی چند ماه گذشته روند رو به رشدی داشت دومین مدال طلا را با شکست ۲۶ بر ۱۲ نماینده انگلیس به نام خود ثبت کرد. وی ابتدا "تامن بایر مولوم" از مغولستان را ۲۹ بر ۷ برد، سپس "استفان دیمیتروف" از مولداوی (قهرمان اروپا) را ۱۰ بر ۷ شکست داد، بعد از آن "الکساندر میلر" از آلمان را ۱۶ بر یک برد و در نهایت برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۲۶ بر ۱۲ از سد "استانسیلاو دنیسف" از روسیه گذشت و در این مرحله هم "محمد کاظمی" دیگر نماینده کشورمان را شکست داد.

در وزن ۶۲- کیلوگرم، شکرانه ایزدی با غلبه بر نمایندگان مجارستان ، استرالیا، ترکیه ، انگلیس و فرانسه به فینال رسید و در مبارزه برای کسب مدال طلا نتیجه را به نماینده انگلیس واگذار کرد و به مدال نقره بسنده کرد.

سید محمد رفیعی نماینده در وزن ۷۴- کیلوگرم کشورمان بعد از غلبه بر حریفانی از مولداوی ، انگلیس ، اسپانیا و ۲ نماینده کرواسی به فینال رسید اما در مرحله پایانی نتیجه را ۱۴ بر ۹ به مصر واگذار کرد و نقره ای شد.ضمن اینکه فاطمه مداحی، نگار شیری، بهاره ندرخانلو، ریحانه محمدی، اکرم خدابنده، ابوالفضل یعقوبی، مسعود حجی زواره و فرزاد عبداللهی نیز از رسیدن به مدال بازماندند.

بنابراین تیم ملی ایران با چهار طلای آشورزاده ، خدابخش ، مردانی و هادی پور ، چهار نقره رفیعی ، ایزدی ، علیزاده و عمیدی ، دو برنز کاظمی و شیری به کار خود در این مسابقات پایان داد. هدايت تيم ملي تكواندوي مردان كشورمان برعهده بيژن مقانلو (سرمربي)، مهدي بي باك و مهرداد يوسفي (مربي) بود و مينو مداح (سرمربي) و آزاده ياسايي (مربي) هدايت تيم ملي تكواندوي زنان را برعهده داشتند.

تورنمنت بين‌المللي هلند G۲ است و به نفر اول ۲۰ امتياز، نفر دوم ۱۲ امتياز و نفرات سوم ۷.۲ امتياز در راه كسب سهميه المپيك ۲۰۱۶ تعلق خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *