جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۲
۲

کارشناسی داوری دربی ۷۹

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب: 392783
رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: یدالله جهانبازی در دربی ۷۹ بیشتر کدخدا بود تا داور.
به گزارش جهان، سید رضا غیاثی در گفت‌وگو با فارس، در مورد نحوه قضاوت یدالله جهانبازی در نیمه دوم دربی ۷۹ گفت: در دقیقه ۴۸ خطای برهانی روی بنگر را باید با کارت زرد جریمه می‌کرد که این کار را نکرد.

در دقیقه ۵۵ خطای بنگر روی برهانی هم کارت زرد داشت که این بار هم داور کارت زرد به مدافع پرسپولیس نشان نداد به طوری که فردوسی‌پور به کنایه گفت اسپری داور خراب شد و به او اسپری ندادند و حالا کارت‌هایش خراب شده است.

وی ادامه داد: در دقیقه ۵۷ بنگر دوباره روی برهانی مرتکب خطا شد که این بار داور به درستی کارت زرد به مدافع پرسپولیس داد و از کارت زردش رونمایی کرد. در دقیقه ۶۰ خطای نوری روی فروزان دروازه‌بان استقلال مستحق یک کارت زرد بود که داور این کار را نکرد.

رئیس اسبق کمیته داوران با اشاره به صحنه‌های دیگر دربی گفت: کارت زردی که دقیقه ۶۴ به تیموریان نشان داده شد درست بود اما در دقیقه ۷۸ درگیری عالیشاه و فخر‌الدینی به گونه‌ای بود که داور باید هر دو بازیکن را از زمین اخراج می‌کرد که این بار هم داور به جای قضاوت کدخدامنشی کرد و به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داد در حالی که اگر عالیشاه اخراج می‌شد دیگر در زمین نبود که گل بزند. جهانبازی بیشتر در این مسابقه کدخدا بود تا داور.

غیاثی تصریح کرد: در دقیقه ۸۱ فخرالدینی روی عالیشاه مرتکب خطا شد که بازیکن استقلال در این صحنه باید کارت زرد دوم را می‌گرفت و از زمین اخراج می‌شد. در دقیقه ۸۷ ابوالفضلی کمک داور مسابقه به درستی آفساید بازیکنان استقلال را اعلام کرد.

وی افزود: عمران‌زاده در دقایق تلف شده وسایل پزشک پرسپولیس را به بیرون پرت کرد که این حرکت مستحق کارت زرد بود اما داور باز هم این کار را نکرد. اخطاری که به نیلسون به خاطر اتلاف وقت نشان داد درست بود.

غیاثی با اشاره به صحنه مشکوک پنالتی در محوطه جریمه استقلال گفت: در دقیقه ۵+۹۰ خطای مدافعان استقلال روی طارمی مشکوک به پنالتی بود اما تلویزیون این صحنه را تکرار نکرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سيد مرتضي
با كمك داور و يك يار بيشتر باز هم مغلوب تيم مردمي پرسپوليس شد
Iran, Islamic Republic of
پس پنالتي استقلال چي شد ؟؟؟؟؟