پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

پشت پرده سناریوی قطع درختان غرب پایتخت

سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 430861
نماینده حقوقی شهردار در شورای شهر تهران گفت: پشت پرده سناریو قطع درختان در منطقه ۲ را طی گزارشی به شورا ارائه کرده‌ایم و درخواست داریم در یکی از جلسات غیرعلنی به اعضا ارائه شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ناصر امانی در جلسه علنی روز سه شنبه با بیان اینکه متاسفانه تذکرات در خصوص تخریب باغات بدون جواب شهرداری ارائه می شود، اظهار کرد: در خصوص تخریب فضای سبز در منطقه دو گزارشی مستند تهیه و در خصوص سناریوی قطع درختان در این منطقه و عواملی که درآن نقش داشتند به کمیسیون نظارت ارائه کردیم و درخواست می کنیم در یکی از جلسات غیرعلنی این گزارش به اطلاع سایر اعضا برسد هر چند بیشتر گزارش تخریب باغات را اعضا در جلسات علنی که رسانه ها حضور دارند، اعلام می کنند.

وی ادامه داد: اگر هدف اصلاح است، باید پاسخ مدیریت شهری نیز در کنار این گزارش ارائه شود.

امانی با بیان اینکه همانطور که اسناد ارائه شده توسط مدیرعامل سازمان فضای سبز نشان می دهد این ملک خصوصی است و طی سال‌های گذشته برای تصرف آن پیگیری های حقوقی شده است که شهرداری شخص حقوقی است و مانند یک معتاد نمی تواند به یک ملک ورود پیدا کند.

نماینده حقوقی شهردار در شورای شهر تهران در پاسخ به برخی از انتقادات اعضا در خصوص نحوه انتخاب برخی از شهرداران و معاونین گفت: شهرداری بانک بزرگ اطلاعات مدیران دارد که هر مدیری در شهرداری بر اساس این بانک اطلاعاتی انتخاب می شود.

در این جلسه پس از تذکر حافظی در خصوص خشک شدن درختان باغ چند هکتاری در منطقه ستارخان، محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورا پس از مشاهده مستندات مختاری اعلام کرد: سازمان پارک ها و فضای سبز کوتاهی در این خصوص نداشته که این سخن مورد اعتراض اسماعیل دوستی قرار گرفت و اعلام کرد اگر سازمان پارک ها کوتاهی نکرده، پس چرا تذکر می دهید؟ هفته ها مصاحبه می کنید که شهرداری در این خصوص کوتاهی کرده است.

رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورا در پاسخ به اظهارات اسماعیل دوستی، توضیح داد: مدارک سازمان پارک ها موضوع را منتفی نمی کند. طی ۱۰ سال گذشته برای سبز ماندن این فضای سبز کوتاهی شده و هیچگونه اقدام پیشگیرانه در خصوص حفظ درختان این فضا انجام نشده، این تذکر به صورت مکتوب نیز ارائه می شود و باید مشخص شود چرا از سال ۸۳ تاکنون چنین باغی نابود شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ماموران شهرداري فقط مامور به آزار مردم و دريافت حق حساب هستند
اي كاش كسي پيدا مي شد تا حق اين ها را كف دستشان بگذارد